سردار سرتیپ دهقان:

امروز فرهنگ و ارزش دفاع مقدس بزرگ‌ترین عامل تولید سرمایه اجتماعی است

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: جنگ ما چیزی جز جنگ دو هویت نبود. یکی هویت انسانی برآمده از ارزش‌های دینی و دیگری هویت انسانی متکی بر مادیات.
کد خبر: ۱۱۷۹۸
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۸:۰۰ - 17February 2014

امروز فرهنگ و ارزش دفاع مقدس بزرگ‌ترین عامل تولید سرمایه اجتماعی است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در همایش علمی پژوهشی پیشکسوتان دفاع مقدس "قلم حماسه ساز" که عصر امروز دوشنبه ۲۸بهمن در ساختمان ولی امر (عج) برگزار شد، اظهار داشت: اساسا حیات انسانها در صورتی معنا و مفهوم دارد که در سایه تقید و پایبندی به مجموعه ارزشها باشد.

وی افزود: دفاع مقدس انعکاس هویت ملی ماست که ریشه در تمامی ارزشهای بنیادین برآمده از اسلام ناب دارد و ملت ما را هویت بخشید.

وزیر دفاع ادامه داد: جنگ ما چیزی جز جنگ دو هویت نبود. یکی هویت انسانی برآمده از ارزشهای دینی و دیگری هویت انسانی متکی بر مادیات.

دهقان با بیان اینکه پیشکسوتان دفاع مقدس نمادی از تجلی همین ارزشها هستند، گفت: امروز فرهنگ و ارزش دفاع مقدس بزرگترین عامل تولید سرمایه اجتماعی و همچنین بزرگترین عامل حافظ تمام خوبیها و ارزشهای آن دوران است. و از سوی دیگر حیاتبخش و الهامبخش جامعه و مایه عزت و افتخار و تداوم حیات جامعه ما همین ارزشهای دفاع مقدس است.

وزیر دفاع اظهار داشت: واقعیت جامعه و نظام سیاسی ما این است که تا وجود دارد بر نقطه تنازع نظام سلطه حاکم بر جهان قرار دارد و این پایبندی به ارزشهاست که هر محدودیتی را برای ما به یک فرصت تبدیل میکند.

وی در پایان با اشاره به سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح گفت: از این سازمان خواسته شده که فضای حضور مؤثر پیشکسوتان را در همه صحنهها فراهم و از همه ظرفیت آنها استفاده کند. پیشکسوتان حامل تمامی ارزشهای دوران دفاع مقدس هستند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار