برگزاری ۳۹۷ یادواره شهدای دانش‌آموز در کردستان

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کردستان از برگزاری ۳۹۷ یادواره شهدای دانش‌آموز استان در سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۱۳۰۹۷
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۲ - 05March 2014

برگزاری ۳۹۷ یادواره شهدای دانش‌آموز در کردستان

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از سنندج، "محمد سلیمانی" مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران در سنندج اظهار داشت: امسال در مجموع ۵۳۱ یادواره شهید در استان برگزار شده که ۳۹۷ مورد آن دانشآموزی و ۱۳۴ مورد آن درمورد صنفهای محتلف بوده است.

وی از انجام ۳ هزار و۷۵۰ مورد کار تبلیغی در زمینه شهید و شهادت در استان خبر داد و به انتشار ۳۹ عنوان کتاب اشاره کرد و گفت: سه عنوان آن در سال جاری بوده و سه کتاب دیگر در دست چاپ است.

به گفته مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کردستان، تهیه و تولید مجموعه "هشت پلاک" مربوط به زندگی شهدا و خانواده آنان است که با همکاری صدا و سیمای مرکز استان به روی آنتن میرود که این هم یکی از اقدامات بنیاد شهید در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بوده است.

سلیمانی از اجرای تاریخ شفاهی و دو طرح پژوهشی و حمایت از یک پایاننامه با موضوع شهید و شهادت و دیجیتالی کردن پرونده شهدا را از دیگر اقدامات این بنیاد در سال جاری عنوان کرد.

وی در ادامه به برنامههای سالگرد تاسیس بنیاد شهید در استان اشاره کرد و از برگزاری بیش از ۵۳۱ یادواره شهید توسط دستگاهها و نهادهای مختلف در استان، دیدار با نماینده ولی فقیه و امامان جمعه و جماعت در شهرستانها، دیدار با خانواده شهدا، غبارروبی گلزار شهدا، برگزاری همایش بزرگ پیاده روی خانواده شهدا و برگزاری مسابقات قرآن کریم بعنوان برنامههای این ادارهکل، همزمان با سالروز تاسیس این نهاد خبر داد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کردستان با اشاره به کاشت ۲۲ اصله درخت به یاد شهدای استان به صورت نمادین در تمامی شهرستانهای استان، افزود: به همین مناسبت ۵ هزار و ۴۰۰ اصله نهال در دامنه تپه شهدای گمنام کامیاران به یاد ۵ هزار و ۴۰۰ شهید استان، به همت سپاه و بسیج کاشت میشود.

وی در پایان به تجلیل از ۴۸ نفر از مروجان شهید و شهادت در استان اشاره کرد و از برگزاری مسابقه چهل حدیث ویژه خانواده شاهد و وصف شهید در بین دانشجویان و اساتید دانشگاهی استان خبر داد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار