سرهنگ شرفبیانی:

یادواره شهدای شیمیایی حلبچه فردا در سنندج برگزار می‌شود

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کردستان گفت: یادواره شهدای شیمیایی حلبچه فردا با حضور میهمانانی از کشور عراق در مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۳۶۶۷
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۸:۴۹ - 11March 2014

یادواره شهدای شیمیایی حلبچه فردا در سنندج برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سرهنگ "محمدرضا شرفبیانی" مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان کردستان عصر امروز در گفتوگو با خبرنگاران رسانههای گروهی در سنندج اظهار کرد: حفظ ارزشهای دفاع مقدس یکی از اساسیترین وظیفه همگانی است و مربوط به یک نسل نیست و آنچه باید ترویج یابد کار نسلی است که این ارزشها را خلق کردند.

وی گفت: در سراسر کشور موزه دفاع مقدس ایجاد شده و در استان کردستان با توجه به وجود نقاط مختلف یادمانی باغ موزه دفاع مقدس در نظر گرفته شده است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس کردستان تصریح کرد: باغ موزه دفاع مقدس با پیشرفت فیزیکی 95 درصد از نظر کار ساختمانی و 10 درصد از نظر چیدمان در حال احداث است.

وی حفظ ارزشهای دفاع مقدس را از اهداف ایجاد باغ موزه دفاع مقدس در استان کردستان ذکر کرد و گفت: باید در موزه کار محتوایی انجام شود تا همیشه برای بازدید کنندگان داخل و خارج از کشور تازگی داشته باشد.

شرفبیانی افتتاح چیدمان باغ موزه دفاع مقدس را نیاز به فکر و پشتوانه فکری خبرنگاران و اصحاب رسانه دانست و افزود: متاسفانه در زمینه ایجاد موزه دفاع مقدس در استان کردستان عقب ماندگی جدی وجود دارد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس کردستان اظهار کرد: یکی از دلایل عقب ماندگی استان کردستان در زمینه ایجاد باغ موزه دفاع مقدس این است که ارزشهای دفاع مقدس و نظام اسلامی در کردستان زیاد است.

وی گفت: عزم جدی برای ایجاد باغ موزه دفاع مقدس در استان کردستان با همکاری و نظرات مسئولان استان به وجود آمده است.

شرف بیانی از برگزاری یادواره شهدای حلبچه و شهدای شیمیایی غرب کشور خبر داد و خاطر نشان کرد: یادواره شهدای شیمیایی حلبچه فردا با حضور میهمانانی از کشور عراق در مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج برگزار میشود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس کردستان گفت: بمباران شیمیایی حلبچه توسط رژیم بعث عراق در 25 اسفندماه انجام شد که بر اثر این حادثه جانسوز 5 هزار نفر از مردم بیگناه حلبچه قتل عام شدند.

وی افزود: قبل از این حملات نیز در طول دوران دفاع مقدس نیز چندین بار شهرهای جنوب کشور، سردشت و مریوان، خرمشهر و آبادان آماج حملات شیمیایی قرار گرفتند.

شرفبیانی اظهار کرد: همه کشورهای غربی میخواستند این جنایت صدام علیه مردم حلبچه را سرپوش بگذارند چرا که این کشورها سلاحهای شیمیایی را در اختیار صدام قرار داده بودند.

نظر شما
پربیننده ها