معاون هماهنگ‌کننده فرمانده سپاه قدس گیلان عنوان کرد

"راهیان نور" احیاگر اندیشه شهداست

معاون هماهنگ‌کننده فرمانده سپاه قدس گیلان از اعزام ۴۲ هزار نفر به مناطق عملیاتی دفاع مقدس در قالب کاروان راهیان نور در این استان خبر داد.
کد خبر: ۱۳۴۱۳
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۴ - 09March 2014

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از رشت، "سیدعلی حسینی" معاون هماهنگکننده فرمانده سپاه قدس گیلان ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به ۲۰ اسفند "روز ملی راهیان نور" اظهار کرد: راهیان نور زنده نگهدارندۀ تفکر و اندیشه شهدا است.

وی از اعزام ۴۲ هزار نفر به مناطق عملیاتی دفاع مقدس در قالب کاروان راهیان نور در گیلان خبر داد و افزود: امسال تعداد ۱۲ هزار نفر دانشآموز و ۳۲ هزار نفر از دیگر اقشار مردم به مناطق عملیاتی دفاع مقدس اعزام میشوند.

حسینی با بیان اینکه زائران با خودروهای شخصی نوروز امسال در مناطق عملیاتی جنوب کشور پذیرش میشوند، تصریح کرد: اسکان و پذیرایی یک روز زائران به صورت رایگان است.

وی با اشاره به اینکه سقفی برای حضور زائران با خودروی شخصی به منظور حضور در مناطق عملیاتی جنوب کشور پیشبینی نشده است، تصریح کرد: آمادگی استقبال از تمام زائران راهیان نور وجود دارد.

حسینی به اعزام تعداد ۲۰ هزار نفر به مناطق عملیاتی جنوب کشور از ۱۰ اسفند سال جاری تا پایان فروردین سال ۹۳ در گیلان اشاره کرد و گفت: تعداد یکهزار و ۲۰۰ تا ۲ هزار نفر در هر مرحله، اعزام میشوند.

معاون هماهنگکننده فرمانده سپاه قدس گیلان از برگزاری مراسم تحویل سال نو در طلائیه خبر داد و یادآور شد: مراسم مذکور با حضور خانواده شهدا برگزار میشود.

وی با بیان اینکه اعزام کاروان راهیان نور در طول سال به مناطق شمال غرب، آذربایجان غربی و جنوب کشور انجام میشود، خاطرنشان کرد: رسانهها در ایجاد فضای فرهنگی راهیان نور نقش ارزندهای دارند.

حسینی به راهاندازی کاروان راهیان نور دریایی در استانهای بوشهر و هرمزگان خبر داد و اظهار کرد: زائران از منطقه عملیاتی جزیره خارک بازدید میکنند.

دبیر ستاد راهیان نور گیلان با بیان اینکه شناور نیروی دریایی سپاه در کنار اروندرود برای بازدید زائران از چهار سال گذشته مستقر شده است، یادآور شد: زائران با سرعت آب و چگونگی انجام فعالیت رزمندگان بهویژه در عملیات والفجر ۸ آشنا میشوند.

این مسئول به اعزام ۳ هزار نفر از نهادهای مختلف گیلان به مناطق عملیاتی جنوب کشور اشاره کرد و افزود: در نوروز امسال تعداد ۳ هزار و ۷۰۰ نفر از دانشجویان دانشگاه گیلان به مناطق عملیاتی دفاع مقدس اعزام میشوند.

وی راهیان نور را زمینه ای جهت آشنایی با تفکر و ایثارگری شهدا دانست و تصریح کرد: زیر سئوال بردن راهیان نور خیانت به اندیشه شهدا است.

همچنین دبیر ستاد راهیان نور گیلان رضا احمدی  شماره تلفنهای ثابت ۳۷۵۰۰۶۸ ـ ۰۶۱۱ و همراه ۰۹۱۱۲۳۲۲۹۰۱ را پاسخگوی زائران با خودروی شخصی در مناطق عملیاتی جنوب کشور دانست و بیان کرد: زائران در اردوگاه شهید حبیبالهی شش کیلومتری شهر اهواز اسکان داده میشوند.

نظر شما
پربیننده ها