دبیر قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج:

یازدهمین دوره جشنواره ره‌آورد سرزمین‌نور برگزار می‌شود

سردار سلیمانی گفت: یازدهیمن جشنواره ره‌آورد سرزمین‌نور امشب در اردوگاه شهید باکری خرمشهر با حضور اقشار مختلف مردم، زائران سرزمین‌های‌نور و مسئولین منطقه‌ای و کشوری برگزار می شود.
کد خبر: ۱۴۰۵۴
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۹ - 16March 2014

یازدهمین دوره جشنواره ره‌آورد سرزمین‌نور برگزار می‌شود

سردار"یعقوب سلیمانی" دبیر قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج در گفتوگو با خبرنگار اعزامی به خوزستان درباره تعداد نفراتی که امسال در جشنواره یازدهم شرکت کردهاند گفت: امسال سی هزار اثر در دوازده رشته هنری آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کردهاند که تاکنون در رشتههای داستان، رمان، خاطره و عکس نفرات برگزیده مشخص و هدایایی خود را طی شبهای گذشته دریافت کردند که بخش بین الملل امشب برگزیده خود را خواهد شناخت.

وی با اشاره به اینکه این جشنواره در سه رده سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان طراحی شده افزود: طی ده شبی که این جشنواره برگزار میشود هر شب نفرات برگزیده شامل رتبههای اول تا سوم و نفر حائز تقدیر در یکی از رشتههای هنری جشنواره معرفی میشود.

سردار سلیمانی با اظهار اینکه سال گذشته دوره دهم این برنامه بود که قرار بود در اردیبهشت ماه برگزار شود نیز بیان داشت: دوره دهم جشنواره که طی تصمیمی که گرفته شده بود میبایست در اردیبهشت ماه ۹۲ برگزیدگان خود را بشناسد اما به جهت آنکه شورای فرهنگ عمومی کشور ۲۳ اسفند را روز ملی راهیان تصویب کرد بر این اساس با تصمیم شواری راهبردی جشنواره برگزیدگان دوره دهم به همراه برگزیدگان دوره یازدهم مورد تجلیل قرار خواهند گرفت و بدین ترتیب هر ساله جشنواره رهآورد سرزمین نور از ۲۰ اسفند به مدت ده شب در خوزستان برگزار خواهد شد.

وی در خصوص جایزه باروت خیس نیز یادآور شد امسال ۳۳ نفر کاندید برای دریافت دومین جایزه باروت خیس معرفی شدند که در گام اول ۳۳ نفر و در گام دوم ۶ نفر از این افراد توسط هیئت داوری جشنواره جایزه باروت خیس انتخاب و معرفی شده است به این ترتیب تا کنون ۲۱۷ هزار نفر در نظر سنجی که به همین منظور برگزار شده بود مشارکت کردند.

دبیر قرارگاه مرکزی راهیان نور در خصوص خارج شدن اسم دبیرکل سازمان ملل از لیست دریافت کنندگان نهایی جایزه باروت خیس تاکید کرد: اسم دبیرکل سازمان ملل در لیست دریافت کنندگان باروت خیس قرار داشت اما چون براساس نظر سنجیها امتیاز کامل را کسب نکرد از لیست نهای خارج شد. طبق اعلامهای قبلی تاریا کرونبرگ رئیس هیئت پارلمانی اروپا که چندی پیش به تهران سفر کرده بود و مخفیانه با برخی از فتنه گران دیداری داشت به عنوان نامزد برگزیده اعلام شده بود ولی دبیر جشنواره ره آورد سرزمین نور آن را گمانه زنی رسانهها عنوان کرد.

نظر شما
پربیننده ها