محمدی به دفاع مقدس خبر داد

پخش مستقیم جشنواره سرزمین نور هر شب از شبکه یک سیما

مسئول کمیته فرهنگی رسانه‌ای ستاد مرکزی راهیان نور گفت: با شروع جشنواره سرزمین نور از ۲۰ اسفند پخش مستقیم این برنامه هر شب بین ساعت ۲۰ الی ۲۱ از شبکه یک سیما آغاز شده است.
کد خبر: ۱۴۰۱۵
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۸ - 16March 2014

پخش مستقیم جشنواره سرزمین نور هر شب از شبکه یک سیما

سعید محمدی مسئول کمیته فرهنگی رسانهای ستاد مرکزی راهیان نور کشور در گفتوگو با خبرگزاری دفاع مقدس اظهار داشت: پس از پیگیری شورای فرهنگی عمومی ستاد راهیان نور در سالهای گذشته امسال این شورا پذیرفت تا روز ۲۰ اسفند ماه به عنوان روز ملی راهیان نور در تقویم کشور ثبت شود و امسال پس از گذشت ۲۲ سال از جریان سفرهای راهیان نور شاهد ثبت روز ۲۰ اسفند ماه به عنوان روز راهیان نور در تقویم کشور هستیم.

وی افزود: در شورای فرهنگی عمومی ستاد راهیان نور دو روز به عنوان روز راهیان نور پیشنهاد شد. ابتدا روز ۲۰ اسفند به دلیل به اوج رسیدن سفرهای راهیان نور در این تاریخ مطرح شد. با وجودی که در طول سال نیز برنامه اعزام راهیان نور دانش آموزی و دانشجویی را شاهد هستیم اما اعزام کاروانها در ۲۰ اسفند به اوج خود میرسد.

محمدی تصریح کرد: پیشنهاد دیگری که مطرح شد تاریخ حضور مقام معظم رهبری به شلمچه در فروردین سال ۷۹ بود که در نهایت با توجه به شرایط مختلف ۲۰ اسفند ماه به عنوان روز ملی راهیان نور انتخاب شد که بزرگداشت این روز امسال در محل اردوگاه شهید باکری خرمشهر برگزار شد.

وی گفت: در مراسم بزرگداشت روز ملی راهیان نور شاهد اتفاقات جدیدی از جمله حضور سرلشگر فیروز آبادی رییس ستاد کل نیروهای مسلح، سردار کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس، سردار فضلی فرمانده قرارگاه راهیان نور سپاه و بسیج و جانشین سازمان بسیج، سردار سلیمانی دبیر قرارگاه راهیان نور سپاه و بسیج و سردار ادیبی دبیر ستاد راهیان نور کشور و دیگر مقامات کشوری و لشگری بودیم.

مسئول کمیته فرهنگی رسانهای ستاد مرکزی راهیان نور کشور با اشاره به رونمایی از اولین سرود ملی راهیان توسط حامد زمانی بیان کرد: آیین اختتامیه جشنواره ره آورد ملی سرزمین نور از ۲۰ اسفندماه آغاز شد که در روز ۲۵ اسفند ماه با اهدای جایزه باروت خیس به پایان میرسد.

محمدی در پایان اظهار داشت: با شروع جشنواره سرزمین نور از ۲۰ اسفند پخش مستقیم این برنامه هر شب بین ساعت ۲۰ الی ۲۱ از شبکه یک سیما آغاز شده است

نظر شما
پربیننده ها