سالروز عملیات ثارالله؛

عملیاتی کوچکی که فتوحات زیادی به همراه داشت

عملیات ثارالله ایذایی و نامنظم بود و در هر زمان احتمال داشت، دشمن دستور تمرکز آتش بر سر قوا را به دلیل عقب راندن نیروهای اسلام بدهد. در این عملیات به دلیل پیش بینی نامناسب میزان آتش دشمن نیروهای اسلام به آن موفقیتی که در نظر داشتند دست نیافتند.
کد خبر: ۱۸۳۸
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۶ - 09August 2013

عملیاتی کوچکی که فتوحات زیادی به همراه داشت

اسدالله احمدی راوی 8 سال دفاع مقدس در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار حماسه و پایداری دفاع مقدس، در رابطه با عملیات ثارالله اظهار داشت: عملیات ثارالله در تاریخ 15 مرداد ماه سال 1361 در منطقه ی غرب کشور در استان کرمانشاه و شمال شهرستان قصر شیرین انجام شد.

احمدی در ادامه افزود: منطقه ی قصر شیرین در مرز بین ایران و عراق قرار گرفته است. هدف از انجام عملیات ثارالله آزاد سازی تعدادی از تپه های مشرف بر جاده ی سر پل ذهاب به قصر شیرین بود. این عملیات را یکی از واحد های سپاه که در آن منطقه مستقر بودند، انجام دادند.

راوی 8 سال دفاع مقدس گفت: این عملیات با حضور دو گردان از نیروهای اعزامی بسیج و سپاه پاسداران انجام شد. چهار محور عملیاتی بین پاسگاه باباهادی و قلعه سفید وجود داشت؛ بعضی از محورها موفق شدند به اهداف خود که آزاد سازی 3 تپه استراتژیک بود، دست پیدا کنند. اما به دلیل این که تعدادی دیگر از محورها به این هدف نرسیدند، ناگهان تمرکز آتشی که دشمن در منطقه ی عملیاتی و بر روی مواضع تصرف شده داشت، افزایش یافت؛ اما به نیروهای ایرانی صدمه ای وارد نشد. دلاورمردان سپاه اسلام پس از تصرفاتی که داشتند به مواضع خود بازگشتند. در واقع عملیات در عرض 24 ساعت به سرانجام رسید.

وی تصریح کرد: نام فرمانده ی این عملیات اسدالله ناصح بود. عملیات ثارالله ایذایی و نامنظم و در هر زمان احتمال داشت، دشمن دستور تمرکز آتش، بر سر قوا را به دلیل عقب راندن نیروهای اسلام را بدهد. در این عملیات به دلیل پیش بینی نامناسب میزان آتش دشمن نیروهای اسلام  به آن موفقیتی که در نظر داشتند دست نیافتند. این یکی ضعف هایی بود که نیروهای اسلام در این عملیات داشتند.

وی در پایان تاکید کرد: نیروهای اسلام در این عملیات 19 سنگر انفرادی و اجتماعی و 3 سنگر دیده بانی دشمن را منهدم و به 3 قبضه خمپاره انداز و 2 دستگاه تانک دشمن به  کلی آسیب دید و 90 نفر از مزدوران بعثی کشته و تعداد زیادی مجروح شدند.  

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار