«کاشکی مال من بود بالت»

کد خبر: ۱۹۸۱۴۱
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۱ - ۱۳:۴۷ - 07January 2013
کتاب «کاشکی مال من بود بالت» که گزیده‌ای از اشعار حمید هنرجو درباره دفاع‌مقدس است در چهار فصل تدوین شده و چاپ اول آن سال 1390 بوده است.

«بچه‌های شهر ما»، «برف گل یاس»، «مثل ظهر عاشورا» و «کوچه فرشته‌‌ها»‌‌‌‌‌‌ عناوین این چهار فصل هستند. عنوان فصل «‌‌‌‌‌بچه‌های شهر ما‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌» با توجه به شعری انتخاب شده که با همین عنوان برای شهید حسین فهمیده سروده شده است.

در همین فصل شعری با عنوان «‌‌‌‌‌‌محمد‌‌‌‌‌‌‌» برای شهید محمد جهان‌آرا، فرمانده سپاه خرمشهر که از ابتدای جنگ تحمیلی عراق علیه ایران با یارانش در خرمشهر ماندند و در مقابل حمله‌های بی‌امان ارتش صدام مقاومت کردند، آمده است.

در فصل‌های «‌برف گل یاس‌‌» و «‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌مثل ظهر عاشورا‌‌‌‌‌‌‌‌» بیشتر به کودکانی که در بمباران‌های جنگ تحمیلی عراق علیه ایران در شهرها به شهادت رسیده‌اند، پرداخته شده است. همچنین اشعاری درباره فرزندان، به ویژه دختران شهیدان و غم‌های آنان در نبود پدران‌شان آمده است. فصل «‌‌کوچه فرشته‌ها‌‌‌» نیز اشعاری درباره آزادگان، جانبازان و فرزندان آنان دارد.

عنوان کتاب «‌‌‌‌‌کاشکی مال من بود بالت‌‌‌» از شعری با همین عنوان در فصل «‌‌‌‌‌برف گل یاس‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌» گرفته شده است. این شعر درباره غم جدایی حمید هنرجو (شاعر اثر) از دوستان شهیدش است. او در این شعر آرزو می‌کند کاشکی بال پرواز دوستان شهیدش مال او بود.

مجموعه شعر «کاشکی مال من بود بالت‌‌‌‌‌‌‌» در 80 صفحه و قطع رقعی، توسط انتشارات تجلی مهر به چاپ سوم رسیده ‌‌‌است.
نظر شما
پربیننده ها