به گزارش خبرنگار دفاع پرس از قزوین، سرهنگ پاسدار مهدی طاهرخانی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قزوین در یاداشتی اختصاصی به مناسبت برگزاری نمایشگاه مطبوعات به نقش رسانه ها در دوران دفاع مقدس پرداخته است.
وی در یادداشت خود آورده:
در دوران دفاع مقدس رزمندگان ایران اسلامی در برابر دشمنی تا بن دندان مسلح و مورد حمایت همه جانبه قدرتهای بینالمللی در عرصههای نظامی، مالی، اطلاعاتی و رسانهای ایستادند.
این در حالی بود که دشمن بعثی نه تنها در بعد نظامی و تجهیزات و اطلاعاتی همواره مورد حمایت قدرتها قرار داشت بلکه این قدرتها در عرصه رسانهای و افکار عمومی هم دشمن را در طول هشت سال جنگ تحمیلی علیه ایران حمایت کردند و همین رسانههای حامی در برخی موارد مجبور میشوند به برخی حقایق اعتراف کنند.
در بخشی از این یاداشت میخوانیم: حمایتهای رسانهای از صدام، بعد از هر عملیات شدت بیشتری پیدا میکرد و آنها سعی میکردند طوری جنگ را جلوه دهند تا افکار عمومی مردم جهان بر علیه ایران و همراه با صدام کنند و سهم ما از این جنگ رسانهای بسیار کم بود چرا که زیر ساختهای لازم برای این امر در کشور ما وجود نداشت.
طاهرخانی در ادامه این یاداشت آورده است: آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان با استفاده از رادیو، تلویزیون و نشریات سردمدار این عملیات روانی نابرابر علیه ایران اسلامی بودند.
بعد از دفاع مقدس هم این تبلیغات علیه کشورمان بخصوص در دوران فتنه 88 ادامه داشت و امروز میبینیم که یک جنگ تمام عیار علیه جمهوری اسلامی به راه انداختهاند.
در پایان این یاداشت می خوانیم: جایگاه رسانه مانند چاقوی دو لبه است، چرا که امروزه شاهد آنیم که جبهه رسانهای انقلاب اسلامی به یکی از مهمترین مؤلفههای قدرت ایران در منطقه تبدیل شده است و دشمن سعی در حذف شبکههای رسانهای جمهوری اسلامی از روی ماهوارههای بینالمللی است.
رسانهها امروز مهمترین بستر برای ترویج فرهنگ ایثار شهادت هستند و به لحاظ بیننده و میزان تأثیرگذاری جایگاه اول را در نشر معارف دفاع مقدس دارا هستند.
انتهای پیام/