بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها/ 39

ایران تنها کشوری بود که در انقلاب‌های عربی از قضیه فلسطین منحرف نشد

نماینده تلویزیون فلسطین الیوم با اشاره به حمایت‌های بی‌دریغ ایران از محور مقاومت گفت: امیدوارم شایعاتی را که از سوی دشمنان اسلام سعی در تیرگی روابط ایران و فلسطین دارد بشناسیم و در تقویت روزافزون روابط دو کشور بکوشیم.
کد خبر: ۳۳۲۹۸
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۴ - 10November 2014

ایران تنها کشوری بود که در انقلاب‌های عربی از قضیه فلسطین منحرف نشد

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس مستقر در بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاریها، محمد ابونصیره نماینده تلویزیون فلسطین الیوم در بازدید از غرفه خبرگزاری دفاع پرس درباره نقش رسانههای ایران در حمایت از قضییه فلسطین و محور مقاومت منطقه به سوالات این خبرگزاری پاسخ داد.

-نقش ایران در حمایت از فلسطین از طریق حمایتهای رسانهای را چگونه ارزیابی میکنید؟

این یک بحث طولانی را میطلبد که البته به فراخور حال و موضوع آن میتوان در این زمینه صحبت کرد. اما نکتهای که میتوان به آن اشاره داشت این است که این حمایتها قبل از پیروزی انقلاب اسلامی وجود داشته است از طریق ارتباطی که سران انقلاب و فرزندان خمینی کبیر مانند شهید دکتر چمران داشتهاند ما شاهد این حمایتها بودهایم.

به نحوی که در آن زمان امام خمینی بسیاری از این مجاهدان را رهنمود دادند و برخی از این افراد مانند شهید چمران در پستهای مناسبی در سازمانهای فضایی معتبری مانند ناسا کار میکردند امام این افراد با رها نمودن شغل خود به صفوف مقاومت در منطقه پیوستند و در میان مبارزان فلسطینی در لبنان حضور یافتند. این افراد از دهه 60 میلادی همراه آرمانهای فلسطین بودهاند تا زمانی که انقلاب اسلامی به پیروزی رسید.

ـ نقش جمهوری اسلامی در قضیه فلسطین را چگونه می بینید؟ 

انقلاب اسلامی شما اعلام کرد که قضیه فلسطین یکی از بنیانهای اصلی نظام جمهوری اسلامی ایران است. بسیاری از کشورها در آن موقع تحول یافتند امام ایران در موضع خودش استوار ماند و در این مسیر به عنوان یک پیشکسوت به گونه عجیبی حمایتهای خود را گسترش دادند.

ایران اولین کشوری بود که همزمان با قطع رابطه با رژیم کودک کش اسرائیل سفارت کشور فلسطین را بازگشایی کرد. اولین مسئولین خارجی که به ایران آمد هم از فلسطین بود. جمهوری اسلامی ایران به مطرح کردن شعارهایش ادامه داد که "امروز ایران فردا فلسطین" آزاد خواهد شد؛ در حالی که باقی کشورها از این مقاومت یادی نکردند.

-آیا ما به عنوان اصحاب رسانه توانستهایم به وظیفه خودمان در قبال محور مقاومت عمل کنیم؟

با توجه فعالیت دو سالهام در ایران شاهدم که این افراد وظیفه سنگینی را به دوش میکشند به طوری که قضییه فلسطین در اولویت برنامههای آنان است. درست در زمانی به دلیل بهارهای عربی و انقلابهای پی در پی این کشورها از یادکردن محور فلسطین غافل شدند اما رسانههای ایرانی دیدگاه خود را نسبت به قضییه فلسطین حفظ کردند و تاکید کردند که حتما باید بدانیم که ظلم حقیقی در کجا رخ میدهد و نباید از مسیرمان منحرف شویم.

ـ چه سخنی با رسانه های ایرانی دارید؟

این یک وظیفهای است که من رسانههای ایرانی را دعوت میکنم که حتما آن را پیگیری کنند و آن معرفی تاریخ فلسطین به جهان است و رسانههای ایرانی چه به زبان فارسی صحبت کنند و یا چه با زبانهای دیگر در این مسیر میتوانند بسیار تاثیرگذار باشند چنان که تا کنون همینطور بودهاند.

در پایان لازم میدانم که به عنوان یک فلسطینی از صمیم قلب از تک تک ملت بزرگ ایران تشکر کنم و امیدوارم که شایعاتی که برخی اوقات از سوی دشمنان ایران و فلسطین بروز میکند و سعی در ایجاد کدورت و نیرنگ در بین صفوف مقاومت منطقه را دارند جدی نگیریم و بدانیم که این شایعات فریبکارانه نباید تاثیری در فضای مناسب و روابط خوب ایران و فلسطین داشته باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار