بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها/ 69

جلسه برنامه‌ریزی اولین همایش دفاع مقدس فردا برگزار می‌شود

رئیس فراکسیون دفاع مقدس مجلس شورای اسلامی گفت: فردا فراکسیون دفاع مقدس اصولگرایان برای برنامه‌ریزی اولین همایش دفاع مقدس با عنوان نقش مجلس در دفاع با حضور اعضاء تشکیل جلسه خواهد داد و امیدواریم که بتوانیم فرهنگ دفاع مقدس را در کشور نهادینه کنیم.
کد خبر: ۳۳۳۵۸
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۵ - 10November 2014

جلسه برنامه‌ریزی اولین همایش دفاع مقدس فردا برگزار می‌شود

لاله افتخاری، رئیس فراکسیون دفاع مقدس مجلس شورای اسلامی با حضور در خبرگزاری دفاع مقدس در بیستمین نمایشگاه مطبوعات در گفتگو با خبرنگار پارلمانی دفاع پرس در رابطه با فرهنگ عاشورا گفت: همچنان که فرهنگ عاشورا در شریانهای ما اکسیژن است و نظام بشریت را احیا میکند، فرهنگ دفاع مقدس نیز همین اقدامات را برای بشریت انجام میدهد و مردم به آن در زندگی نیاز دارند.

وی در ادامه افزود: برای اینکه محتوای فکری و زندگی ما همواره احیا شود، نیازمند این هستیم که فرهنگ دفاع مقدس نهادینه شود و جزو شاخصهای اصلی زندگی مردم باشد.

رییس فراکسیون دفاع مقدس در مجلس با تاکید بر اینکه فرهنگ دفاع مقدس را باید پاسداری کرد، گفت: مصادیق فرهنگ دفاع مقدس برای معرفی کردن زمان کنونی بسیار لازم است و باید با الگوبرداری از عاشورا فرهنگ دفاع مقدس نهادینه شود و این فرهنگ برای بیداری مسلمانان به جهانیان معرفی شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی دفاع مقدس را نماد استفاده از همه آحاد مردم در عرصههای مختلف، اعتماد به جوانان و فرهنگ تک رنگی عنوان کرد و اظهار داشت: امروز جنگ، جنگ نرم است و تحریمهایی که علیه ایران از سوی کشورهای بیگانه است، لذا میتوانیم با الگو گرفتن از فرهنگ دفاع مقدس به بهترین وجه اقتصاد مقاومتی را در کشور اجرایی کنیم.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان این مطلب که اقتصاد وابسته به نفت تنها تا بخشی توانسته ما را در امر اقتصاد پیش ببرد، گفت: برخی از خروجیهای دانشگاهی حاصل تراوشهای فکری جوانان در قالب اختراعات و نوآوریها، تجاری سازی شده است اما بخش زیادی از آن هنوز تجاری سازی نشده و دولت برنامههای خوبی را در دستور کار برای تجاری سازی این اختراعات در اختیار دارد.

وی افزود: ما معتقدیم اصل 44 قانون اساسی و خصوصی سازیها باید هر چه سریع تر در کشور اجرایی شود تا اینکه بتوانیم به نتایج مثبتی در امر اقتصاد برسیم.

افتخاری در خاتمه در رابطه با برنامه فراکسیون دفاع مقدس گفت: فردا فراکسیون دفاع مقدس اصول گرایان برای برنامه ریزی اولین همایش دفاع مقدس با عنوان نقش مجلس در دفاع با حضور اعضاء تشکیل جلسه خواهد داد.

انتهای پیام/ ب.ص

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار