بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها/ 83

تولایی: نشست‌‌های نخبگان بسیجی برگزار می‌شود/ اعطا 20 میلیون تومان وام به نخبگان بسیجی

رئیس سازمان بسیج علمی کشور گفت: نشست‌های نخبگان بسیجی به منظور ارائه راهکار برای پیشرفت و شکوفایی هر استان در دوم آذر امسال در سراسر کشور برگزار می‌شود.
کد خبر: ۳۳۴۰۰
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۵ - 11November 2014

تولایی: نشست‌‌های نخبگان بسیجی برگزار می‌شود/ اعطا 20 میلیون تومان وام به نخبگان بسیجی

محمود تولایی، رئیس سازمان بسیج علمی کشور با حضور در غرفه خبرگزاری دفاع مقدس در بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاریها در گفتوگو با خبرنگار ما با اشاره به این که بسیج علمی از نخبگان و مبتکران جوان حمایت میکند، گفت: یکی از شاخههای رشد در جامعه ما به عنوان جامعهای برخوردار از ظرفیتهای علمی، نمود تلاشهای علمی در قالب محصولات دانش بنیان است.

وی افزود: اگر امروز اهداف سند چشم انداز را در نظر بگیریم و با وضع موجود مقایسه کنیم، مشاهده میشود که فاصله بسیاری میان آرمان و مطلوب وجود دارد یعنی اگر به روشهای عادی و جاری بروکراسی کشور قانع باشیم، رسیدن به اهداف پیشرفت و اقتدار موثر نمیشود.

تولایی ادامه داد: همان گونه که بسیج در دفاع مقدس از تمامیت ارضی کشور و حفظ انقلاب حضوری فعال و همه جانبه داشت، اکنون نیز بسیج باید با ترویج جوانان به عنوان ارکان اصلی نظام آنها را به سمت فعالیتهای علمی سوق دهند. در واقع این همان نقش بسیج علمی است.

وی با بیان این که امروز برای تبدیل پایگاههای بسیج به ظرفیتهای سازمان علمی به منظور پرورش افراد خلاق و مستعد تلاشهایی صورت گرفته است، بیان داشت: بسیج باید با حضوری همه جانبه به کمک ظرفیتهای علمی کشور بیاید و در جهت رشد علم و فناوری به سازمانهای مختلف کمک کند. به همین دلیل در بسیاری از استان های کشور شاهد رشد خلاقیت و نوآوری در بسیج هستیم.

رییس سازمان بسیج علمی کشور با اشاره به این که باید همه ظرفیتهای خود را در خدمت پیشرفت کشور قرار دهیم، عنوان کرد: در همین راستا برنامه ای تحت عنوان خانهی نخبگان علمی بسیج در حال اجرا است که در همه استان ها این خانههای نخبگان فعال شده و در آن صاحب نظران رشتههای مختلف حضوری فعال دارند.

وی یادآور شد: در این خانهها، نخبگان علمی بسیج به شناسایی موانع پیشرفت، شکوفایی و شناسایی فرصتهای پیشرفت و تعالی جامعه میپردازند.

وی در ادامه در خصوص طرحهای نخبگان بسیجی که مورد حمایت قرار گرفتهاند نیز اظهار داشت: تاکنون 1500 طرح پژوهشی، اختراع و ابتکار در سطوح مختلف مورد حمایت سازمان بسیج علمی کشور قرار گرفته به نحوی که هر کدام که به ثمردهی رسیده به دستگاه های مربوطه معرفی شده اند. علاوه بر این در حوزه تجاری سازی طرحها و پژوهشهای مخترعین و مبتکرین بسیجی موسسهای به نام «پیشگامان توسعهای فرایند دانش» راه اندازی شده است.

تولایی افزود: این موسسه که با حمایت بنیاد تعاون بسیج فعالیت میکنند در زمینه اعطای وام قرض الحسنه به مبتکران و مخترعان بسیجی نیز فعالیت دارد که تا سقف 20 میلیون تومان به این افراد وام های قرض الحسنه اهدا می کنند که البته احتمال دارد این میزان از تسهیلات به مخترعان و مبتکران افزایش یابد.

رئیس سازمان بسیج علمی کشور یادآور شد: یکی دیگر از برنامههای حمایتی این سازمان از مخترعان و مبتکران بسیجی تسهیل در خدمت سربازی این افراد است به این نحو که با معرفی مخترعان و مبتکران از آیین نامه کسر خدمت سربازی و استفاده از طرح های پژوهشی جایگزین خدمت سربازی برنامه های را دارد. در واقع سازمان بسیج علمی به عنوان یک واسط بین نوآوران با کاربران فعالیت میکند.

انتهای پیام/ ر.م

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار