بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها/ 52

بزرگواری: 1+5 در فضای مثبت هم ضربه خود را به ما می‌زند

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: اگر چه جو حاکم بر فضای مذاکرات آرام به نظر می‌رسد اما آنچه که در جریان است بیانگر اینست که در روند مذاکرات امتیاز خاصی بدست نیاورده‌ایم.
کد خبر: ۳۳۳۳۶
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۱ - 10November 2014

بزرگواری: 1+5 در فضای مثبت هم ضربه خود را به ما می‌زند

حجت الاسلام سیدعلی محمد بزرگواری نماینده مجلس شورای اسلامی در گفتوگو با خبرنگار دفاع پرس اظهار داشت: ما در مرحله اول وظیفه داریم به تعبیر مقام معظم رهبری تا از تیم مذاکره کننده هستهای حمایتهای لازم را به عمل آوریم.

وی در خصوص روند مذاکرات هستهای گفت: اگر چه جو حاکم بر فضای مذاکرات آرام به نظر میرسد اما آنچه که در جریان است بیانگر اینست که در ادامه مذاکرات هیچ امتیاز خاصی بدست نیاوردهایم.

نماینده مردم کهگیلویه و بویر احمد در این رابطه افزود: با این حال حتی اگر جو مذاکرات مثبت باشد، طرف خارجی ضربه خود را به ما می زند و هیچ ملاحظه ای برای بهبود روند مذاکرات ندارند اما از این طرف ما می بینیم که خیلی از اطلاعات و مسائل سری خود به سهولت در اختیار آنها قرار دادیم.

وی با بیان اینکه برخلاف آنچه که بعنوان مذاکرات "برد - برد" از آن یاد می شود، اظهار داشت: بنظر بنده بیشتر شکل برد و باخت و یکطرفه به خود گرفته است. امیدواریم در نهایت به یک نتیجه مطلوبی دست پیدا کنیم.

بزرگواری ادامه داد: شاید اظهارات اخیر اوباما با این غرض باشد که جمهوری اسلامی را مجاب کند تا قبل از رسیدن دوره جمهوری خواهان مذاکرات را با انعطاف بیشتری دنبال کنند اما از نظر ما هیچ تفاوتی میان این دو نیست و به استناد تاریخ هر دو دشمن جمهوری اسلامی هستند.

وی با بیان اینکه بی تردید سیاست نظام سلطه جهانی نسبت به ما همواره رویکردی استکباری دارد که هیچ گاه عوض نخواهد شد، افزود: بیانیه دیروز مجلس حکایت از این دارد که ما بر پای خود ایستادهایم. لذا در بیانیه مجلس ما ضمن حمایت و پشتیبانی از تیم مذاکره کننده خطوط قرمز خود را دنبال میکنیم و اگر دشمن بخواهد وارد این خطوط شود با آن مقابله میکنیم.

وی افزود: طرف غربی همچنان در طول مذاکرات بهانه تراشی میکنند. در مسائل فرهنگی و مذهبی و حوزه مرجعیت ما هم دخالت کردند. و با این روندی که حاکم شده ما فکر نمی کنیم که با ادامه مذاکرات خواستهها و رضایت جمهوری اسلامی برآورده شود.

انتهای پیام/ م.ک

نظر شما
پربیننده ها