بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها/ 37

ترقی: آمریکایی‌ها پایبند به مبانی دموکراسی نیستند/ درگیری دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان فریبکارانه است

ترقی در گفتگو با دفاع پرس گفت: جمهوری‌خواهان حاضر به پذیرش مذاکرات برد - برد نیستند و مبنای آنها برد و باخت است و به کمتر از برد قانع نبوده و با ذهنیت استکباری آمریکا را اداره می‌کنند و من به نتیجه مذاکرات خوشبین نیستم.
کد خبر: ۳۳۲۸۰
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۴ - 10November 2014

ترقی: آمریکایی‌ها پایبند به مبانی دموکراسی نیستند/ درگیری دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان فریبکارانه است

حمید رضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه در گفتوگو با خبرنگار دفاع پرس مستقر در بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاریها درباره حصر فتنهگران اظهار داشت: فتنهگران با اقداماتی که انجام دادند باعث حصرخود شدهاند و با خراب کردن پلهای پشت سر و عدم توبه خود را از صحنه سیاسی کشور حذف کردهاند.

وی خاطرنشان کرد: طبیعت انقلاب این است که هر چه رو به جلو میرود زلالتر میشود و آنها که نتوانستهاند خود را با اهداف و آرمانهای اصلی انقلاب وفق دهند، کنار زده میشوند.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه در ادامه این گفتوگو درباره انتخابات آمریکا و عدم حضور گسترده مردم خاطرنشان کرد: دموکراسی که غربی ها دنبال می کنند، دوگانه است و اصولا آنها پایبند به مبانی دموکراسی نیستند و بر اساس منافع خود آن را تعریف میکنند.

ترقی افزود: همانطور که امروز آمریکاییها اجازه نمیدهند دموکراسی در عربستان، بحرین و مصر تحقق پیدا کند، اهمیتی  به تعداد آرا و نتایج انتخابات کشورشان نیز نمی دهند و در مقابل، مدعی هستند که کشورهایی چون ایران، سوریه و عراق برای اکثریت مردم، بهایی قائل نمیشوند.

وی اضافه کرد: این برخورد دوگانه آمریکاییها باعث از بین رفتن لیبرالدموکراسی در جهان میشود.

عضو حزب موتلفه تصریح کرد: آمریکاییها در برخورد با پدیده تروریسم و حقوق بشر نیز رفتاری دوگانه دارند، در حالی که خودشان به حقوق بشر اهمیتی نمی دهند و کشورهای دیگر را نیز به بهانههایی از این قبیل محکوم میکنند.

ترقی بیان کرد: شعارهای غرب که در واقع برگ برنده غربیها طی قرون گذشته برای سلطه لیبرالدموکراسی در جهان بوده، روز به روز در حال افول بوده و و در عرصه بینالمللی به یک شوخی تبدیل شده است.

وی در ادامه با اشاره به تقابل ظاهری جمهوریخواهان و دموکراتها در آمریکا اظهار داشت: از نظر ما درگیری بین دموکرات ها و جمهوری خواهان ظاهری و غیر واقعی و برای نشان دادن دموکراسی در آن کشور است.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه گفت: واقعیت قضیه این است که حاکمیت و تصمیمگیریهای آمریکا را پنتاگون و عناصر سیا انجام می دهند و به احزاب کاری ندارند.

ترقی افزود: این احزاب بیشتر برای فریب افکار جهان موضع می گیرند و در سیاست خارجی آمریکا تغییری به وجود نخواهد آمد؛ ولو این که شاید خشن تر نیز بشوند و ممکن است به نتیجه رسیدن توافقات را دچار مشکلات جدی کنند.

وی همچنین با اشاره به مذاکرات هسته ای خاطرنشان کرد: جمهوریخواهان حاضر به پذیرش مذاکرات برد - برد نیستند و مبنای آنها برد و باخت است و به کمتر از برد قانع نبوده و با ذهنیت استکباری آمریکا را اداره می کنند و به نتیجه مذاکرات نیز خوشبین نیستم.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه درباره این که برخی افراد عنوان می کنند "توافق بد بهتر از توافق نکردن است"، گفت: چون این افراد سرنوشت کشور را با مذاکره گره زده اند، چنین شعاری می دهند و  فکر می کنند اگر به توافق نرسند همه کارها مختل می شود؛ در حالی که مقام معظم رهبری فرموده اند "به مذاکرات تکیه نکنید و به توانمندی های داخلی تکیه کرده و مشکلات کشور را برطرف کنید و منتظر توافق نشوید."

ترقی در پایان در ارزیابی خود از نمایشگاه مطبوعات و تفاوت آن با دورههای گذشته نیز گفت: نشاط خوبی در نمایشگاه حاکم است و غرفه ها خیلی پیشرفته و از کیفیت خوبی برخوردارند، از فضا به خوبی استفاده و کیفیت نسبت به گذشته بهتر شده است و هر کسی با هر ذائقه و سلیقه سیاسی میتواند مجله، روزنامه و خبرگزاری مورد علاقه خود را پیدا کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار