بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها/ 78

آقاتهرانی: خبرگزاری دفاع مقدس در زمان مواجهه نظام با مخاطرات، با صلابت وارد میدان شود

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: خبرگزاری دفاع مقدس باید به اسلامیت نظام پایبند باشد و تا لحظه‌ای مشاهده کرد که این نظام با مخاطره مواجه شده است با صلابت وارد میدان شود.
کد خبر: ۳۳۳۸۷
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۲ - 11November 2014

آقاتهرانی: خبرگزاری دفاع مقدس در زمان مواجهه نظام با مخاطرات، با صلابت وارد میدان شود

حجت الاسلام و المسلمین مرتضی آقا تهرانی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی دفاع پرس مستقر در نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاریها در رابطه با فرهنگ ایثار و جهاد گفت: وقتی از جهاد صحبت میشود به معنای آن است که نیت ما نیت الهی باشد و کار، هدف و مسیر درست باشد و دستیابی به این هدف غائی کار آسانی نیست.

وی در ادامه افزود: دفاع مقدس اگر بخواهد به عنوان رسانه مطرح شود به این معنا است که باید بدانیم در رسانه از چه چیزی میخواهیم دفاع کنیم تا رسانه دفاع مقدس ما خدا پسندانه باشد و رسانه دفاع مقدس باید به اسلامیت نظام پایبند باشد و تا لحظه ای مشاهده کرد که این نظام با مخاطره مواجه شده است با صلابت هر چه تمامتر وارد میدان شود.

عضو هیات رییسه فراکسیون روحانیون مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: افرادی که در رسانه دفاع مقدس فعالیت میکنند باید هم مدافع و هم مجاهد خوبی باشند و تا سرحد شهادت پیش بروند زیرا که شهدای ما که به شهادت رسیدند برای زمین و مرز به شهادت نرسیدند بلکه همه آنها برای دین و در این مسیر به شهادت رسیدند.

آقا تهرانی خطاب به خبرنگاران خبرگزاری دفاع مقدس گفت: خبرنگارانی که در این رسانه فعالیت میکنند باید همچون شهدای نظام در راستای ارزشهای دین و نظام خود قدم بردارند و این امر کار سختی است و نباید خبرنگاران این رسانه به دیگر خبرنگاران و رسانهها نگاه کنند و ببینند که آنها چه میکنند و این افراد نیز راه آنها را ادامه دهند چراکه راه دفاع مقدس با دیگر خبرگزاریها فرق میکند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در رابطه با طرح امر به معروف و نهی از منکر گفت: متاسفانه منکرات در جمهوری اسلامی ایران وجود دارد و انقلابیون تنها باید غصه بخورند و ناراحت شوند و هیچ اقدامی در جهت رفع منکرات انجام ندهند ولی ما میخواهیم جلوی این حرفها را بگیریم و به آنها بگوییم ما انقلابی که کردهایم اسلامیتش یکی از بحثهای انقلاب است و درنظر داریم بخش اسلامی آن را مشخص و معلوم و در کشور درست اجرایی شود و زمانی که اختلاسی صورت می گیرد نگوییم که ای وای اختلاس شد و ما نمی توانیم کاری کنیم.

وی با تاکید با این مطلب که ما از هیچ هیاهویی در زمینه تصویب طرح حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر ترسی نداریم، گفت: ما میخواهیم معروف و منکر را بشناسیم و آن را به مردم نیز بشناسانیم و در جامعه طبق ضوابط نهی از منکر کنیم و میخواهیم این امر را قانونمند کنیم اما برخیها این موضوع را نمیتوانند درک کنند و در تلاش هستتد تا هر بی قانونی را بر گردن بچههای انقلاب بیندازند و این امر، امر غلطی است.

آقا تهرانی افزود: به گردن انداختن هر خطایی بر گردن بچه های انقلاب حرف غلطی است چرا که اگر همین بچه های انقلاب قانون جلوی روی خود ببینند به خوبی و طبق قانون با منکرات برخورد می کنند و طرح حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر برای همین موضوع است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه تاکنون 20 ماده طرح حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر به تصویب نمایندگان مجلس رسیده است، گفت: دو ماده این طرح به کمیسیون مشترک ارجاع شده بود و جهت رفع ایرادات آن دو ماده نیز در سه شنبه هفته آینده تشکیل جلسه خواهیم داد و این دو ماده را نیز تصویب خواهیم کرد.

عضو هیات رییسه فراکسیون روحانیون مجلس شورای اسلامی در خاتمه اذعان داشت: اشکال اصلی در امر به معروف و نهی از منکراین است که با خلا قانونی مواجه بودیم زیرا که 36 سال از انقلاب می گذرد ولی قانونی در این زمینه نداریم و این قانون حتما اشتباهاتی دارد ولی می توان همین اشتباهات را با الحاقیه اشکالات موجود را برطرف کرد و اگر در طول این 36 سال نیم خط دررابطه با اصل هشتم قانون اساسی قانون نوشته می شد امروز قانون محکمی در این زمینه داشتیم.

انتهای پیام/ ب. ص

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار