حماسه‌ کربلای پنج-41/ روایت زندگی سردار شهید "قربان فرجی"

مامور تخریب پل‌های زوجی دشمن

در عملیات کربلای 5 جهت تخریب پل‌های زوجی دشمن مأمور می‌شود تا به پشت دشمن برود ولی قبل از رسیدن به هدف، مورد اصابت تیر و ترکش دشمن قرار می‌گیرد و به شهادت می‌رسد.
کد خبر: ۳۸۴۳۸
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۹ - 13January 2015

مامور تخریب پل‌های زوجی دشمن

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از گرگان، 23 دی ماه سالروز شهادت سردار شهید "قربان فرجی"از سرداران شهید استان گلستان است و به همین بهانه روایتی از زندگینامه پربارش را مرور میکنیم:

قربان فرجی فرزند میرزا در تیرماه 1344 در شهر بندرگز به دنیا آمد. او پس از تحصیل در دوره ابتدایی، موفق شد تحصیلات خود را در مقطع راهنمایی را به اتمام برساند، اما مقطع متوسطه را نیز ناتمام رها کرد.

قربان فرجی از دوران کودکی با کار و زحمت و تلاش خو گرفت. تأمین علوفه دام و سوخت برای گرمایش و پخت نان معمولی ترین کارهایی بود که انجام می داد. با این همه، مادرش می گوید: «وقتی صدای موذن را می شنید، در مسجد حاضر میشد و نمازش را اقامه میکرد.»

در دوران تحصیل از طریق کارگری به امرار معاش خانواده کمک میکرد. در دوره نوجوانی با انقلاب آشنا شد و دفتر و مشق مدرسه را برای دفاع از ایران اسلامی ترک کرد و به سپاه پیوست.

قربان فرجی در دوران خدمتش در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان مربی آموزشی (تکنیک، تاکتیک و دفاع شخصی) به نیروهای مردمی آموزش می داد. او از ویژگیهای اعتقادی و عرفانی بالایی برخوردار بود، به امام خمینی(ره) عشق میورزید و به جهت اطاعت از امام بود که همیشه در جبهه حضور داشت و در بحرانها و سختیها اهل صبر و شکیبایی بود.

قربان فرجی به منظور تبعیت از سنت نبوی ازدواج کرد و ثمره ازدواجش سه فرزند شد، اما با این وضعیت، لحظهای از دفاع غافل نماند، تا اینکه او به همراه تعدادی از همرزمانش در تاریخ 23دی1365 در عملیات کربلای 5 جهت تخریب پلهای زوجی دشمن مأمور میشود تا به پشت دشمن بروند، ولی قبل از رسیدن به هدف، مورد اصابت تیر و ترکش دشمن قرار گرفت و به شهادت رسید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار