سردار غلامرضا سلیمانی:

سالانه ۲۰۰ هزار نفر از مردم اصفهان به راهیان نور اعزام می‌شوند

فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) گفت: سالانه از استان اصفهان ۲۰۰ هزار داوطلب به اردوهای راهیان نور اعزام می‌شوند و ۸۰ هزار نفر از این تعداد، دانش‌آموزان هستند.
کد خبر: ۶۷۰۴
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۶ - 24November 2013

سالانه ۲۰۰ هزار نفر از مردم اصفهان به راهیان نور اعزام می‌شوند

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سردار غلامرضا سلیمانی فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) در نشست علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، با اشاره به برنامههای موفق بسیج در بخش سازندگی، اظهار داشت: سازندگی، محرومیت زدایی و اقتصاد مقاومتی از جمله برنامههای مهم بسیج در جامعه است که به شکلی جدی دنبال میشود.

سردار سلیمانی تصریح کرد: در هر زمانی، سازمانها یا ارگانهای دولتی در بخش بودجهای و تکمیل پروژهها با مشکل روبهرو شوند، بسیج و سپاه برای به سرانجام رسیدن کار وارد میشوند و بازسازی مساجد، تکمیل پروژههای درمانی و بهداشتی و مراکز آموزشی بخشی از این اقدامات بسیج است.

فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) اصفهان با بیان این که در بخش سازندگی تجربههای بسیاری داریم، افزود: 100 پروژه محرومیتزدایی را طول سال عملی کردیم و این پروژهها با همکاری سازمانهای اجرایی در مناطق محروم استان اصفهان به بهرهبرداری رسیده است.

وی درباره فعالیت بسیج در بخش اقتصاد مقاومتی نیز خاطر نشان کرد: بسیج در این بخش با بالا بردن سطح آموزش، اقدام به احداث کارگاههای کوچک تولیدی کرده که در عرصههای مختلف علاوه بر ایجاد اشتغال برای اقشار کم درآمد جامعه، در بخشهای مختلف تولیدی موفقیتهای به دست آمده است.

سردار سلیمانی درباره اعزام کاروان راهیان نور به مناطق جنگی نیز بیان کرد: سالانه از استان اصفهان 200 هزار داوطلب به این مناطق اعزام میشوند که 80 هزار نفر از این تعداد، دانشآموزان هستند و 120 هزار نفر دیگر نیز مردم جامعه هستند که به این مناطق سفر میکنند.

فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) اصفهان افزود: یکی از عملکردهای خوبی که در شهر اصفهان توسط سپاه صورت گرفته احداث دهکده بیت المقدس است که تاکنون 30 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی ادامه داد: این دهکده برای رفاه حال تمام خانوادههای اصفهانی در نظر گرفته شده و علاوه بر خدمات رفاهی که به مردم ارائه میشود، نخستین سایت تیراندازی کشور با همکاری فدراسیون تیراندازی در این مکان به بهرهبرداری خواهد رسید.

سردار سلیمانی تصریح کرد: احداث پیست موتورسورای، یادمان شهدا، کتابخانه تخصصی، پارک موزه، فروشگاه، رستوران و ساخت مراکز درمانی در این طرح مفصل پیش بینی شده و علاوه بر این که یک الگو برای سایر استانها است یک کار فرهنگی، انقلابی به شمار میرود که فرهنگ ایرانی- اسلامی را ترویج میدهد.

وی به ساخت 300 سالن ورزشی در استان اصفهان توسط سپاه استان اشاره کرد و گفت: در این مورد بسیج مردمی کمکهای زیادی برای احداث این مکانها کرده و همکاری گسترده بسیج به ساخت و توسعه این سالنها سرعت بخشیده است.

فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) اصفهان خاطر نشان کرد: در شهر اصفهان نیز با شهرداری توافق شده سرانه ورزش با همکاری این دو نهاد بالا رود و ساخت سالنهای ورزشی براساس استاندارها انجام میشود و استفاده آن برای عموم مردم آزاد است و سپاه در این بخش اهداف اقتصادی و منفعتهای مالی را در نظر نمیگیرد.

وی با بیان این که یادواره شهدای شهرستان نجفآباد برای نخستین بار در کشور در استان اصفهان برگزار میشود، تصریح کرد: ساخت مرکز فرهنگی غدیر با تمام امکانات از جمله احداث سالن آمفی تئاتر با ظرفیت هزار نفر در حال انجام است.

سردار سلیمانی با اشاره به این که نخستین راهبرد بسیج جذب مردم است، تاکید کرد: در بسیج به روی همه باز است و اگر در بخشهای محدودی اعمال سلیقهای صورت میگیرد این موضوع مربوط به کل بسیج نیست.

فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) اصفهان در پایان گفت: در بخشهای مختلف تخصصی آمادگی داریم با کارگروههای تخصصی شورای اسلامی شهر اصفهان همکاری کنیم تا علاوه بر توسعه شهر اصفهان، خدمت رسانی به مردم نسبت به گذشته بیشتر شود.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار