دبیر جشنواره فرهنگی و هنری ره آوردسرزمین نور خبر داد

برگزاری یازدهمین جشنواره ره آورد سرزمین نور در خرمشهر

دبیر جشنواره فرهنگی و هنری ره آوردسرزمین نور گفت: یازدهمین جشنواره ره آورد سرزمین نور 20 اسفند سال 92 در شهر خرمشهر برگزار می شود.
کد خبر: ۹۴۱۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۶ - 12January 2014

برگزاری یازدهمین جشنواره ره آورد سرزمین نور در خرمشهر

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سید محمد یاشارنادری معاون فرهنگی سازمان اردویی راهیان نور و گردشگری و دبیر جشنواره فرهنگی و هنری ره آورد سرزمین نور اظهار داشت: یازدهمین دوره جشنواره ره آورد سرزمین نور در بخش های مختلفی از جمله عکس، فیلم، فیلمنامه، متن ادبی، شعر، خاطره، داستان، رمان، انیمیشن و نرم افزارهای چندرسانه ای نیز می باشد.

نادری ادامه داد: این جشنواره با هدف حفظ حالات، احساسات و عواطف زائرین راهیان نور و همچنین کشف استعدادها و توانایی های فرهنگی، هنری کشور و استفاده حداکثری ازاین ظرفیت ها در برنامه راهیان نوراست که امسال با رشد چشمگیری شاهد ارسال بیش از 15 هزار اثر به دبیرخانه مرکزی جشنواره سرزمین نور بوده ایم که از ارسال این تعداد آثار، 5 هزار و ششصد اثر به مرحله اولیه داوری راه پیدا کرده اند.

وی تصریح کرد: افتتاحیه جشنواره ره آورد سرزمین نور قرار است در 20 اسفند ماه همزمان با روز ملی راهیان نوربه مدت 15 شب در شهر خرمشهر با حضور یکی از سران سه قوه با رویکرد استان محوری و میزبانی خود استان هایی که آثار جشنواره را جمع آوری و به دبیرخانه مرکزی جشنواره ارسال کرده اند، برگزارشود.

معاون فرهنگی سازمان اردویی راهیان نور و گردشگری افزود: این جشنواره در سه رده سنی دانش آموزی، دانشجویی و بزرگسالان اعم از دختر و پسر برگزار می شود که 65 درصد از شرکت کنندگان در این جشنواره خواهران هستند که حضور موثرتری نیز دارند.

نادری خاطرنشان کرد: شرکت کنندگان از نظر حرفه ای و عمومی تفکیک می شوند؛ زیرا ما وقتی مدعی می شویم جشنواره مردمی است باید نوع داوری و نوع نگاهمان به آثار به تناسب مخاطبان باشد؛ به همین دلیل ما داوری آثار عمومی و مردمی را از آثار حرفه ای تفکیک کردیم و هر کدام را با فاکتورها و رویکرد های جداگانه ای مورد ارزیابی و بررسی قرار می دهیم.
 
وی گفت: از جمله ویژگی های این جشنواره مشارکت و همکاری سازمان بسیج مستضعفین، وزارت فرهنگ وارشاداسلامی، ارتش جمهوری اسلامی، نیروی انتظامی، سازمان صداوسیما، بسیج صدا و سیما و همچنین معاونت فرهنگی واجتماعی سازمان بسیج برگزار می باشد و دبیری این جشنواره به عهده سازمان اردویی راهیان نور است.
 
دبیر جشنواره فرهنگی و هنری ره آورد سرزمین نور افزود: امسال بخشی با عنوان بخش استانی با حضور 32 استان برگزار و اختتامیه این جشنواره  در شهریور ماه نیز برگزار شد که در واقع  نتیجه این جشنواره استانی در جشنواره ملی ره آورد سرزمین نور مورد ارزیابی و بررسی قرار خواهد گرفت.
 
نادری در پایان گفت: این جشنواره امسال در 20 اسفند ماه به مدت  15 شب به موضوعات مختلف هنری نیز می پردازد. همچنین برگزاری کارگاههای آموزشی، جلسات هم اندیشی با هنرمندان و اهالی فرهنگ، برپایی غرفه هایی از محصولات و صنایع دستی با حضور 32 استان در حاشیه جشنواره که محصولات فرهنگی و صنایع دستی خود را در آنجا عرضه کرده که این تبادل فرهنگی از دیگر برنامه های جشنواره امسال خواهد بود.
 
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ایران طبیب
|
-
|
۲۱:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۵
0
0
سلام آیا اختتامیه این جشنواره برگزار شده و برگزیدگان آن انتخاب شده اند؟ و اگر اختتامیه برگزار نشده کی برگزار خواهد شد ؟
سلیمی
|
-
|
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۷
0
0
سلام .
اگه ممکنه راهنماییم کنید که چطور می تونم آثارم رو براتون ارسال کنم .
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار