یادواره 26 شهید روحانی اهل تسنن غرب کشور در شهرستان بوکان برگزار شد

یادواره 26 شهید روحانی اهل تسنن غرب کشور در شهرستان بوکان با حضور حجت الاسلام حیدر مصلحی رئیس سازمان نشر آثار و ارزش های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس روحانیون، سردار عابدین خرم فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی، ائمه جمعه و جماعات و خانواده های معظم این شهدای گرانقدر برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۱۹
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۹ - 26December 2013

یادواره 26 شهید روحانی اهل تسنن غرب کشور در شهرستان بوکان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، یادواره 26 شهید روحانی اهل تسنن غرب کشور در شهرستان بوکان استان آذربایجان غربی با حضور حجت الاسلام حیدر مصلحی رئیس سازمان نشر آثار و ارزش های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس روحانیون، سردار عابدین خرم فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی، ائمه جمعه و جماعات و خانواده های معظم این شهدای گرانقدر برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین حیدر مصلحی رئیس سازمان نشر آثار و ارزش های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس با اشاره به نقش روحانیون در شکل گیری انقلاب و دفاع مقدس اظهار داشت: روحانیون فداکاری در منطقه کردستان وجود داشتند که علی رغم تهدیدهای ضد انقلاب از حمایت خود نسبت به انقلاب اسلامی دست برنداشته و در این راه به شهادت رسیدند.

حجت الاسلام مصلحی با اشاره به نقش مقاومت و پایداری ملت بزرگ ایران در رسیدن به موفقیت های بزرگ علمی و نظامی به تشریح جنگ نرم دشمنان بعنوان یک نقشه پیچیده و طراحی شده پرداخت و تصریح کرد: تغییر هویت انقلاب و جلوگیری از پیشرفتهای علمی کشور دو هدف اصلی جنگ نرم دشمن است که به برکت خون شهدا توانسته ایم با وجود تمام تحریم ها به پیشرفت های بزرگی دست یابیم که دشمنان نیز کاملا این موضوع را می دانند.

وی خاطرنشان کرد: قبل از انقلاب اسلامی حرکت های ضد استکباری که در منطقه بوجود آمده بودند، نتوانستند جلوی پیشبرد اهداف استکبار را بگیرند؛ اما امام راحل (ره) انقلاب اسلامی و ساختار حکومتی را بر اساس اسلام ناب محمدی (ص) شکل داد و هرگز اجازه نداد نسل دوم و سوم انقلاب نیز مبارزه با استکبار جهانی را به فراموشی بسپارد.

در ادامه این مراسم سردار عابدین خرم فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی هدف از برگزاری این یادواره را معرفی شهدای روحانی به نسل جوان و تبیین نقش شهدای روحانی اهل تسنن در مبارزه با گروهک های ضد انقلاب و فرقه های انحرافی برشمرد و گفت: روحانیون شهید به همراه فرماندهان انقلابی و فرزندان این مرز و بوم، لباس جهاد و مقاومت پوشیدند و از سنگر دین و دیانت  دفاع کرده و حماسه های ماندگاری خلق کردند.

وی با اشاره به نقش روحانیون در تعمیق و گسترش مبانی و مفاهیم مکتب اسلام، تاکید کرد: روحانیون قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی همیشه در مبارزات مردم بر ضد استثمار و استعمار در خط مقدم قرار داشته و در دوران هشت سال دفاع مقدس نیز همانند سایر اقشار مردم، در دفاع از دین و کشور حضور برجسته ای داشتند.

خرم تصریح کرد: شهدای روحانی با حضور مستمر خود در میدان تبلیغ، عزت و شرف، رسالت شهادت را در دوران جنگ تحمیلی به بهترین وجه انجام دادند و امروز نیز در خط مقدم جبهه جنگ نرم قرار داشته و نشان داده اند که نه تنها در گفتار بلکه در عمل نیز در حراست از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران همواره پیشگام هستند.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی در پایان گفت: اعتبار و عزت امروز ایران اسلامی در جهان نتیجه ایثار شهدا در هشت سال دفاع مقدس می باشد.

رونمایی از تمبر ویژه یادواره شهدای روحانی اهل تسنن و کتاب یادهای ماندگار شامل زندگینامه شهدای روحانی منطقه غرب کشور از دیگر برنامه های این مراسم بود.

شایان ذکر است؛ در این مراسم باشکوه از خانواده های معظم این شهدای سرافراز تجلیل شد. همچنین نمایشگاه واگرایی های قومی و فرقه ای به همت واحد فرهنگی و اجتماعی سپاه بوکان نیز در حاشیه این مراسم برپا شد.

 
 

 
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار