khamenei.ir منتشر کرد؛

تمجید رهبر انقلاب از دو کتاب/ طلبه چه‌جوری درس بخواند؟

«سیاحت غرب» و «سیاحت عشق» دو کتاب از «نجفی قوچانی» هستند که از سوی مقام معظم رهبری به مطالعه آنها توصیه شده است.
کد خبر: ۷۸۶۰۸
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۷ - 19April 2016

تمجید رهبر انقلاب از دو کتاب/ طلبه چه‌جوری درس بخواند؟

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، 31 فروردین مصادف است با سالروز درگذشت آیتالله سید محمدحسن نجفی معروف به آقا نجفی قوچانی در سال 1323. وی که فقیه، حکیم و ادیب و نویسندهی دو کتاب مشهور«سیاحت شرق « و «سیاحت غرب» است، بارها مورد تمجید حضرت آیتالله خامنهای قرار گرفته است.

تاکید رهبری بر کتابهای قوچانی

ایشان در دیداری به معرفی این دو کتاب آقا نجفی قوچانی پرداخته و مطالعهی آن را به حضار توصیه میکنند.

«این کتاب زندگی مرحوم آقانجفی قوچانی که به اسم سیاحت شرق منتشر شده خیلی چیز جالبی است. من به برادران و خواهران توصیه میکنم کتاب را بخوانند.خود مرحوم آقا نجفی یک شخصیت بسیار ممتازی بوده، یک انسان معنوی بوده.مرحوم شهید مطهری ایشان را دیده بود در قم. و به من میگفت ایشان اهل مکاشفه و اهل معنا بودند.

کتاب دیگری ایشان دارد به نام سیاحت غرب که در احوال عالم برزخ و پس از مرگ نوشته شده به شکل داستانی. مرحوم مطهری میگفتند من احتمال قوی میدهم که اینها مکاشفات این مرحوم هست، که به این شکل در کتاب سیاحت غرب آن را ثبت کرده. یک چنین شخصیتی.

آنجا منعکس است، که طلبه چهجوری درس میخواند و چهجوری تلاش میکند و چهجور پای درس استاد میرود، و استاد را انتخاب میکند و چهجور عبادت میکند و چهجور گرسنگی میکشد، البته زمان آقانجفی با حالا یک مقداری فرق میکند، و ما نمیگوئیم صد در صد آنجور است، نه، خیلی چیزها هست که زمان مرحوم آقا نجفی نبود و خوب هست، امروز، هست بهتر از آن هم هست.

آن روز طلبهها جهاد در راه خدا و مبارزهی در راه خدا را مثل امروز بلد نبودند و حضور در میدانهای خطر را و همتهای این چنین بلند که ناظر به ادارهی دنیای اسلام است و حاکمیت اسلام در کل دنیای بشریت. از آن طرف هم البته تجرد و غنای نفس طلبههای آن روز شاید بیشتر بود. توجهاتشان یک مقداری بیشتر بود. طبعاً جلوههای زندگی صنعتی یک تأثیراتی میگذارد روی روحها و فکرها. اما عبادت دانستن درس و به عنوان یک کار عبادی یک وظیفهی شرعی و الهی درس خواندن، این یک چیز فوقالعاده مهمی در حوزههای علمیه هنوز هم هست.»

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار