سردار احمدی مقدم:

چهره مردمی پلیس را به جامعه نشان دهیم

فرمانده نیروی انتظامی گفت: باید تلاش شود با استفاده از رسانه‌ها و نوآوری در آن‌ها از نیروی انتظامی برای خدمتگزاری به مردم، تصویرسازی کرده و چهره مردمی و در عین حال پلیس مقتدر را نشان دهیم.
کد خبر: ۹۷۴۲
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۰ - 17January 2014

چهره مردمی پلیس را به جامعه نشان دهیم

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سردار دکتر اسماعیل احمدی مقدم فرمانده نیروی انتظامی کشور در جلسه جمع بندی هفته ناجا سال ۹۲، ضمن تبریک ایام ولادت حضرت محمد(ص) و گرامیداشت هفته وحدت، با اشاره به اینکه باید به دنبال اثر بخشی برنامهها در این هفته باشیم، اظهار کرد: هفته ناجا فرصتی برای برقراری ارتباط بیشتر با مردم و اصلاح تصورات آنان از نیروی انتظامی است.

سردار احمدی مقدم افزود: برای برنامه ریزیهای هفته بزرگداشت ناجا در سال آینده، باید تا اردیبهشت ماه طرحهای اولیه و ایدههای آن، آماده باشد.

به گفته این مقام ارشد انتظامی باید از پیامها و شعارهای پراکنده و در راستای آن فعالیتهای غیر متمرکز جلوگیری کنیم و هرسال با تمرکز بر یک اصل مانند، مشروعیت، اقتدار و... برنامههای خود را تعریف نماییم؛ مردم باید در این هفته یک موضوع را برجسته دیده و با شعارهای متعدد مواجه نشوند.

فرمانده ناجا مخاطبان برنامههای هفته ناجا را به سه گروه مردم، نخبگان و افراد داخل سازمان تقسیم کرد و گفت: اگر بتوانیم در هفته ناجا، برای نخبگان چند فعالیت چشمگیر در حوزه دانش و فناوری از نیروی انتظامی به نمایش بگذاریم دیدگاه و نظر آنان را به سوی خود جلب کرده و باعث تغییر در ایدههای آنان نسبت به پلیس میشویم.

وی با اشاره به اینکه امسال چون دولت هنوز بطور کامل مستقر نشده بود، نتوانستیم از ظرفیتهای موجود برای هفته ناجا بهرهمند شویم، خاطرنشان کرد: باید نخبگان یکی از گروههای هدف برنامههای ما باشند تا در نهایت بتوانیم ذهنیتهای آنان را تغییر دهیم؛ دیدگاه دولت جدید در این گونه مسائل متفاوت از گذشته است و به سازمانها اعتماد دارد و همین امر باعث میشود تا ناجا، سازمانی که عدهای بیاطلاع در آن فعالیت میکنند، به نظر نیاید.

احمدی مقدم استفاده از حداکثر ظرفیت برنامههای پرنشاط و ورزشی را مطلوب دانست و گفت: البته باید در اینگونه برنامهها نیز نوآوری در ایده هم صورت پذیرد.

این مقام ارشد انتظامی به نوآوری در استفاده از رسانهها نیز اشاره کرد و افزود: در پخش برنامهها از رسانهها تنها نباید بدنبال تلطیف ارتباط با مردم باشیم بلکه باید به ارائه آموزشها نیز پرداخته و همچنین حول شعار هفته ناجا به تصویرسازی بپردازیم که پلیس دارای چهره نرم و در عین حال مقتدر است.

رئیس پلیس کشور خاطرنشان کرد: همچنین باید بتوانیم از ظرفیتهای هفته دفاع مقدس و بازگشایی مدارس نیز استفاده کنیم و حس آرامش را در جامعه ارتقاء دهیم.

احمدی مقدم با اشاره به اینکه در هفته ناجا باید پیشرفتهای نیروی انتظامی در ابعاد مختلف را نیز به تصویر بکشیم، گفت: در این هفته میبایست با نشان دادن تلاشها و پیشرفتها در سازمان و حتی خانوادههای کارکنان و نخبگان این سازمان، افتخارات و ظرفیتهای خود را به نحو مطلوب و مناسب ارائه دهیم.

وی با اشاره به اینکه برخی از نهادهای دیگر نیز دارای هفته هستند اما تنها فعالیتهای آنان در همان مدت مورد توجه مردم قرار میگیرد، اذعان داشت: باید مردم را درگیر برنامههای هفته ناجا کنیم البته این به معنای خسته کردن مردم و همچنین کارکنان در این مدت نیست.

احمدی مقدم با بیان اینکه خوشبختانه هفته ناجا هرسال بهتر از سال گذشته برگزار شده است، گفت: باید برنامههای هفته ناجای سال ۹۳ تا اردیبهشت ماه آماده شده و جلسات بازنگری آن برگزار شود تا بتوانیم در شهریور برنامهها و فعالیتهای نهایی خود را اعلام نماییم.

گفتنی است در ابتدای مراسم سردار محمد جوادزاده کمند رئیس دبیرخانه ستاد هفته ناجا، گفت: خوشبختانه برنامههای هفته بزرگداشت نیروی انتظامی امسال در سطوح ملی و حتی بین المللی دارای بازتاب خوبی بوده است.

همچنین سردار سعید منتظرالمهدی معاون اجتماعی ناجا، گزارشی کامل از برنامهها و فعالیت ردههای مختلف نیروی انتظامی را ارائه نمود.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار