مشروح/ همایش سراسری مدیران بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس

سردار سلامی: جنگ تحمیلی تاثیر سیاسی نامیرا در منطقه و جهان داشت/ سردار جزایری: دفاع مقدس یک گنج بزرگ و بی پایان است

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: دفاع مقدس نقطه‌ آغاز یک روند جدید در منطقه و عاملی برای شکست استراتژی قدرت‌های بزرگ بود. این جنگ تحمیلی تاثیر سیاسی نامیرا در سطح جهان داشت و به همین دلیل انقلاب اسلامی یک پدیده سیاسی توقف ناپذیر و سیستمی برای تغییر زنجیره‌وار در منطقه و جهان است.
کد خبر: ۹۵۴۰
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۲ - ۱۸:۱۶ - 13January 2014

سردار سلامی: جنگ تحمیلی تاثیر سیاسی نامیرا در منطقه و جهان داشت/ سردار جزایری: دفاع مقدس یک گنج بزرگ و بی پایان است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، همایش سراسری مدیران و مسئولان بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس، به مدت دو روز در تهران برگزار شد. در این همایش فرماندهان و مسئولان ارشد نیروهای مسلح ابعاد و زوایای دوران دفاع مقدس را تبیین و بر ضرورت حفظ و اشاعه آثار ماندگار این دوران پر افتخار تاکید کردند.

مشروح دیدگاهها و نظرات سخنرانان این همایش در ادامه می آید

میخواهیم دفتر دفاع مقدس را به نسلهای آینده تحویل دهیم

سردار دکتر اسماعیل احمدی مقدم فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در این همایش با بیان اینکه میخواهیم دفتر دفاع مقدس را کامل کرده و به نسلهای آینده تحویل دهیم، گفت: همه باید کمک کنند و نیروی انتظامی نیز به سهم خود به ثبت حضور نیروهایش در دفاع مقدس میپردازد.

وی اظهار داشت: بیان صحیح مفاهیم دفاع مقدس کاری بس دشوار است و تحقق این هدف، قلمها و بیانهای موثری را میطلبد.

وی با اشاره به ضرورت ثبت افتخارات دفاع مقدس در تاریخ گفت: حضرت علی (ع) به مطالعه تاریخ توصیه فرموده و تسلط به تاریخ را یک عمر مجدد دانستهاند؛ بنابراین ثبت تاریخ و تحلیل حوادث آن به شناخت قوانین و قواعد پایدار صرف نظر از نوع حادثه کمک شایانی میکند.

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه دفاع مقدس یکی از پردههای درخشان تاریخ کشور ماست، افزود: در طول تاریخ مردم ما در تمام جنگها در صحنه بودند و در دفاع مقدس نیز در اوج دوران جنگ سرد و در حالی که نظام شرق و غرب مشغول جنگ گسترده بود، ضد نظام جمهوری اسلامی متحد شدند. اما مردم ما توانستند استکبار را با تمام قدرتش شکست دهند.

فرمانده دوران دفاع مقدس، تصریح کرد: دشمن در شرایطی به ما حمله کرد که مشکلات فراوان داخلی از جمله حضور نفوذیها و تحریمهای گسترده تمام کشور را فرا گرفته بود و انقلاب در حالتی اضطراری قرار داشت. در جبهه مقابل دشمن با کمکهای گسترده نظامی و تغذیه صدام به وسیله سلاحها و کمکهای گسترده مالی زمینه حمله نظامی به کشور ما را فراهم میکرد و به روزترین سلاحهای شرق و غرب در اختیار صدام قرار داشت.

وی افزود: بسیاری از جنگهایی که در دنیا روی میدهند، ماهیت دینی و اعتقادی ندارند، اما دفاع مقدس هشت ساله ملت ایران نشان داد ایمان و اعتقاد، مهمترین سلاح در برابر استکبار جهانی است.

سردار احمدی مقدم گفت: ثبت و انتقال مفاهیم دفاع مقدس جزء مهمترین کارهایی است که باید انجام شود. زیرا هر چه از دوران دفاع مقدس میگذرد، خاطرات کمرنگتر شده و از اذهان محو میشوند.

فرمانده نیروی انتظامی، مفاهیم دفاع مقدس را گنجهای عظیم انقلاب دانست و تصریح کرد: رزمندگان، فرماندهان و خانوادههای شهدا که یادگاران دفاع مقدس هستند، منابع دست اول ما محسوب میشوند و باید بهره کافی را از آنان ببریم.

وی استفاده از زبان هنر در اشاعه فرهنگ غنی دفاع مقدس را نیاز امروز جامعه دانست و افزود: در قالب یک فیلم یا داستان و دیگر ابزارهای رسانهای میتوان با محور قرار دادن زندگی یک فرد موثر در دفاع مقدس، ابعاد مختلف آن را به جامعه معرفی کرد. داستانهای ارزندهای مثل "پایی که جاماند" و "دسته یک" اطلاعاتی از عملیاتها را در اختیار مخاطب قرار میدهند که بیانگر این است که میتوان از زوایای مختلف به دفاع مقدس نگاه کرد.

سردار احمدی مقدم با تاکید بر استفاده از ظرفیت فضای مجازی و فناوریهای روز برای نشر آثار دفاع مقدس، گفت: پراکندگی اطلاعات و مصاحبههای فرماندهان و رزمندگان دفاع مقدس به حدی است که دسترسی به یک منبع موثق به سادگی امکانپذیر نیست.

وی با اشاره به ضرورت حرکت سازمان یافته در این مسیر افزود: متاسفانه بیشتر جشنوارهها و یادوارهها جنبه ترویجی و تبلیغی پیدا کرده و بر اصول و قاعده خاصی استوار نیستند.

فرمانده نیروی انتظامی با گرامیداشت سالروز عملیات غرورآفرین کربلای ۵با بیان خاطرهای از آن دوران گفت: در عملیات کربلای ۵جزء رزمندگان قرارگاه حمزه سیدالشهدا بودم که در جریان بمباران هوایی دشمن بعثی مجروح و به بیمارستان منتقل شدم.

وی ادامه داد: شرایط دفاع مقدس در آن برهه، شرایط سختی بود و اولین قطعنامهها و امتیازها برای ایران، بعد از عملیات کربلای ۵به دست آمد.

سردار احمدی مقدم در پایان اظهار داشت: میخواهیم دفتر دفاع مقدس را کامل کرده و به نسلهای آینده تحویل دهیم. همه باید کمک کنند و نیروی انتظامی نیز به سهم خود به ثبت حضور نیروهایش در دفاع مقدس میپردازد.

نمایش ابعاد کلان جنگ وظیفه کسانی است که در نشر ارزشهای دفاع مقدس تلاش میکنند
سردار سرتیپ پاسدار سلامی، جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هم در این همایش با اشاره به اینکه ابعاد ماکروسکوپیک دفاع مقدس بسیار گسترده و کلان است، تاکید کرد: ما باید جنگ را در دوبعد ماکروسکوپیک و میکروسکوپیک تحلیل کنیم؛ بعد ماکروسکوپیک دفاع مقدس یعنی نمایش ابعاد و پیامدهای کلان جنگ در جهان و منطقه که این مهم از وظایف اصلی کسانی است که در حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس تلاش میکنند.

وی با بیان اینکه جنگ تحمیلی بزرگترین واکنش استکبار جهانی در طول جنگ سرد بود، تصریح کرد: در دوران خفقان جنگ سرد هیچ نظام و حکومتی جرات ایجاد یک تحول سیاسی را نداشت، اما انقلاب اسلامی ایران نقطه آغازی برای گسستن کشورهای جهان از قدرتهای بزرگ شد.

سردار سلامی افزود: غرب در نخستین سالهای تولد انقلاب اسلامی برای اینکه از پایهگذاری یک نظام الگو برای کشورهای جهان جلوگیری کند، توطئه بزرگ جنگ ۸ساله را برنامهریزی کرده و به مرحله اجرا گذاشت و این نخستین مقابله بزرگ دشمن با انقلاب اسلامی بود.

جانشین فرمانده کل سپاه تاکید کرد: انگیزههای شخصی صدام برای تسلط بر جهان عرب و انگیزههای غرب برای مبارزه با انقلاب اسلامی، چنین جبهه گستردهای را علیه نظام اسلامی شکل داد. بنابراین باید متوجه این موضوع باشیم که دفاع مقدس تهاجم عراق علیه ایران نبود، بلکه تجمع گسترده استکبار و دولتهای متوسط اروپایی و ارتجاع عرب علیه انقلاب اسلامی بود.

وی افزود: دفاع مقدس حادثهای است که نقطه آغاز یک روند جدید در منطقه و عاملی برای شکست استراتژی قدرتهای بزرگ بود. این جنگ تحمیلی طولانی دارای یک تاثیر سیاسی نامیرا در سطح جهان شد و به همین دلیل انقلاب اسلامی یک پدیده سیاسی توقف ناپذیر و سیستمی برای تغییر زنجیرهوار در منطقه و جهان است.
سردار سلامی خاطرنشان کرد: مطالعه دفاع مقدس، متعلق به یک زمان و جغرافیای خاص نیست و برای مدتها اثرگذار خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه جنگ هشتساله موجب شکلگیری جنگ اول خلیج فارس شد، گفت: صدام تلاش کرد با آغاز جنگ جدید، مسیر دیگری را برای ناکامی خود در مقابل انقلاب اسلامی ایران ایجاد کند. وقتی عراق، آمریکا، اروپا و عربهای مرتجع به نتیجهٔ مطلوب خود در مواجهه با انقلاب اسلامی نرسیدند، به این استراتژی روی آوردند.

جانشین فرمانده کل سپاه اظهار کرد: قدرت نظامی عظیم صدام در کنار فقر فزاینده ناشی از جنگ در کنار کشور ثروتمند ولی ناتوان از نظر نظامی کویت، موجب درک غلط صدام از برآورد واکنش قدرتهای بزرگ جهان شد. این ناکامیها و تحولات موجب تغییر سیاست راهبردی آمریکا در منطقه و زمینه حضور فیزیکی گسترده نظامیان آمریکا را فراهم کرد.

وی با تاکید بر اینکه مواجهه ما با آمریکا در این مقطع شدت گرفت، گفت: آن درسی که میتوان از حمایت آمریکا از صدام و رژیم بعث در طول جنگ هشتساله گرفت، این است که اگر یک حادثه عظیم اشتباه مدیریت شود، میتواند مسیر تمام منطقه یا کل جهان را تغییر دهد.

سردار سلامی با اشاره به اینکه ابعاد ماکروسکوپیک دفاع مقدس بسیار گسترده و کلان است، تاکید کرد: ما باید جنگ را در دوبعد ماکروسکوپیک و میکروسکوپیک تحلیل کنیم. بُعد ماکروسکوپیک یعنی نمایش ابعاد و پیامدهای کلان جنگ در جهان و منطقه که این مهم از وظایف کسانی است که در حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس تلاش میکنند.

این فرمانده ارشد دوران دفاع مقدس، سناریوهای آغاز جنگ را فراگیر و فرامنطقهای خواند و افزود: قدرتهای بزرگ حتی در مقیاسهای عملیاتی جنگ به کمک صدام شتافتند و قدرتهای متوسط جهانی با همراهی عربهای متحد صدام، نه تنها در سطح استراتژیک از وی حمایت کردند، بلکه وارد عملیات مستقیم بر ضد جمهوری اسلامی شدند.

جانشین فرمانده کل سپاه نقش قدرتهای بزرگ فرامنطقهای را در تجهیز صدام بسیار گسترده توصیف کرد و افزود: وقتی روسیه، انگلستان و سایر قدرتهای بزرگ، لشکرهای عراق را از ۱۲لشکر به ۵۰لشکر رساندند، این نشاندهنده عزم جدی قدرتهای بزرگ برای سازماندهی چهارمین ارتش قدرتمند جهان بود.

وی با تاکید بر اینکه آمریکا مدیریت سیاسی جنگ تحمیلی را بر عهده داشت، گفت: وقتی عراق بخشی از خاک ایران را اشغال کرد هیچ قطعنامهای برای برگشت صدام به مرزهای بینالمللی صادر نشد، ولی در موضوع جنگ کویت به محض عبور اولین تانک صدام از مرزهای این کشور قطعنامه سازمان ملل دست آمریکا را برای اقدام نظامی علیه عراق باز گذاشت.

سردار سلامی اضافه کرد: نقطه آغاز جنگ تحمیلی زمانی بود که ما دقیقا در مرحله تغییر و انتقال ساختار قدرت بودیم و از یک نظام پادشاهی وابسته به آمریکا، یک نگاه مستقل دینی مبتنی بر مولفههای قدرت درونی در کشور شکل گرفته بود.

وی با اشاره به اینکه سرعت توطئه دشمن به حدی بود که ارتش ما فرصت سازگاری با شرایط جدید را نداشت، تصریح کرد: در آن زمان نیروهای نظامی سازماندهی نداشتند و سپاه پاسداران هم هنوز در قالب یک قدرت نظامی دارای ساختار و تشکیلات نبود و کشور هم قدرت مقابله با چنین توطئههایی را نداشت و زمان این حادثه کاملا از جانب قدرتهای بزرگ برنامهریزی شده بود.

جانشین فرمانده کل سپاه با اشاره به اینکه در چنین شرایطی هیچ نظام سیاسی قادر به مقابله با این توطئههای گسترده نیست، تاکید کرد: این یک شگفتی و اعجاز بزرگ در ساختار و سازمان درونی جمهوی اسلامی بود که در این موقعیت خطرناک توانست نظام را حفظ کند و این هنر مقاومت ملی است که میتواند تعادل روحی، اجتماعی و سیاسی را در چنین موقعیتهایی ایجاد کند.

وی با بیان اینکه ظرفیت عظیم امام (ره) برای مدیریت چنین حادثهای به خوبی مشهود است، افزود: عکسالعمل رهبر کبیر انقلاب اسلامی در تشخیص حقیقت قدرت و قدرت حقیقت به بهترین شکل به نمایش گذاشته شد و توانست ثبات سیاسی را به صحنه جامعه بازگرداند و سناریوهای جهانی مقابله با انقلاب را با شکست مواجه کند.

سردار سلامی فرمایشات امام(ره) را چشمه حکمت توصیف کرد و افزود: سخن امام راحل مبنی بر اینکه «ما تا آخر ایستادهایم» ناشی از حکمت، بصیرت، و شناخت ایشان بود.

وی با اشاره به آیهای از قرآن که میفرماید "اگر میخواهید راههای جهاد را به شما بیاموزیم در راه خدا جهاد کنید"، بیان کرد: اگر ملتی دست روی دست بگذارد و منتظر نصرتهای الهی باشد، این مهم حاصل نمیشود و اگر مردم دین خدا را یاری کنند، خدا نیز آنها را یاری خواهد کرد.

جانشین فرمانده کل سپاه با اشاره به این موضوع که ما هرگز قواعد غلبه بر دشمنان را از خودشان نیاموختهایم، افزود: در طول جنگ تحمیلی اگر میخواستیم با قاعده و استراتژی دشمن بجنگیم، حتما شکست میخوردیم. راز موفقیت رزمندگان در دوران دفاع مقدس تکیه بر اندیشههای و مولفههای قدرت درونی بود.

وی افتخارات دوران دفاع مقدس را الگوی مناسبی برای آیندگان عنوان کرد و افزود: هنر رزمندگان در جنگ تنوع تاکتیک بود. ما در جنگ اصل غافلگیری را بیش از ورود تجهیزات جدید در ابتکار عمل تاکتیکسازی، خلاقیت، غافلگیری و برآورد ناپذیری رفتارهای عملیاتی و تاکتیکی به نمایش گذاشتیم. به همین دلیل دشمن قادربه برآورد توان عملیاتی و تاکتیکی ما نبود.

سردار سلامی با طرح این سوال که "چه چیزی اجازه میداد تحرکات تاکتیکی ما تحقق پیدا کند و پیروز شود" گفت: وجه تمایز جنگ ما با تمام جنگهای جهان در بعد عقیدتی آن است و باید این مهم را به عرصه تفکر ملی به یک افتخار و ارزش ماندگار و جاودانه در جامعه بدل کرد.

وی دفاع مقدس را سرشار از ارزشهای زنده و ماندگار توصیف کرد و گفت: جنگ ما با مردم و نیروهایی پیش رفت که همه آنها مرگ در راه خدا را یک ایدهآل میدانستند و هرچه به صحنههای خطر نزدیکتر میشدند، نیرویی دو چندان مییافتند.

ابتکار، خلاقیت و جذب نخبگان نقش موثری در اشاعه ارزشهای دفاع مقدس دارد

سردار سرتیپ پاسدار سید مسعود جزایری معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح گفت: ابتکار، خلاقیت و نوآوری در اشاعه ارزشهای دفاع مقدس نقش بسیار موثری در فعالیتهای فرهنگی کشور دارد و جذب نخبگان میتواند کمک موثری به این مهم باشد.
    
معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه وظیفه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس بسیار خطیر است، گفت: دوران باشکوه دفاع مقدس یک مقطع جاودانه تاریخی است چون با فرماندهی ولی فقیه و نائب امام زمان (عج) رهبری و مدیریت شد و فعالیتی با این عظمت نیازمند متولیانی بزرگ، ماهر و دلسوز است.

سردار جزایری با تاکید بر اینکه دفاع مقدس گنجی بزرگ و بی پایان است، افزود: تمام صاحب نظران در ارزشمند بودن دفاع مقدس  اجماع دارند و ما نیازمند فهرستی کامل از این گنجینه عظیم هستیم و باید تمام تلاشها برای احصاء این گنج بزرگ متمرکز شود.

وی با اشاره به اینکه باید بدانیم وظیفه حراست از چه میراث گرانبهایی را بر عهده داریم، بیان کرد: دانش و تخصص مهمترین کلید انتقال این گنجینه عظیم است.

سردار جزایری ادامه داد: برای اینکه در دنیای امروز بتوانیم خدمتگزار ارزشهای دفاع مقدس باشیم باید به دانش، تخصص، فناوری پیشرفته و علم روز مجهز شده و پس از شناخت لازم نسبت به حیطه عمل در گسترش ارزشهای دفاع مقدس، فناوریهای نوین را در خدمت این ارزشها قرار دهیم.

معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به اینکه برای ارتقاء توان دفاعی کشور چه در زمینه نرم و چه در زمینه سخت، نیازمند به کارگیری دستاوردهای دفاع مقدس هستیم، افزود: داشتههای دفاع مقدس باید به سرمایه و قدرت نرم برای جمهوری اسلامی تبدیل شود.

وی اضافه کرد: مقام معظم رهبری تاکید دارند که توسعه فرهنگ دفاعی، بسیج منابع انسانی و امکانات ملی برای دفاع همه جانبه، توسعه پایدار و امنیت پایدار باید به بهترین شکل در همه عرصههای فرهنگی، سیاسی و اجتماعی صورت بگیرد.

معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح، کیفیسازی فعالیت در زمینه دفاع مقدس را نظر تمام کارشناسان فرهنگی کشور دانست و گفت: باید در عرصه دفاع مقدس جامعنگر و به روز باشیم همچنین در عرصههای فرهنگی و هنری شاخصههایی برای به روز بودن و جامع بودن آثار تعریف شود.

سردار جزایری خاطرنشان کرد: باید بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در استانها به مراکز فرهنگی تاثیرگذار تبدیل شوند.

معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به اینکه ما نیازمند یک طرح جامع برای شکل گیری یک سیستم موثر به منظور تبیین ارزشهای دفاع مقدس هستیم، گفت: ابتکار، خلاقیت و نوآوری در اشاعه ارزشهای دفاع مقدس نقش بسیار موثری در فعالیتهای فرهنگی کشور دارد و جذب نخبگان می تواند کمک موثری به این مهم باشد.

وی رصد دقیق فعالیت سیاسی و فرهنگی کشور را از وظایف بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خواند و افزود: مسئولین با دقت نظر و تحقیق جامع بهترین برآوردها و بررسیها را در زمینههای سیاسی، فرهنگی و اجتماعی در سراسر کشور انجام دهند  و نیازهای هر منطقه را به خوبی شناسایی کنند.

سردار جزایری، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس را یک مرکز عالی فرهنگی برشمرد و تاکید کرد: روند شناسی در اوضاع و احوال کشور و نیز فتنهشناسی از وظایف اصلی این مرکز مهم تعریف شود.

سرمایهگذاری گسترده دشمن برای تحریف مفاهیم اساسی انقلاب اسلامی

رئیس سازمان نشر آثار و ارزشهای مشارکت روحانیت در دفاع مقدس استحاله مفاهیم انقلاب را راهبرد دشمن در مقابله با انقلاب اسلامی دانست و افزود: دشمن سرمایهگذاری سنگینی برای تحریف مفاهیم اساسی انقلاب انجام داده است و سرویسهای اطلاعاتی غربی روی این موضوع تمرکز کردهاند.

حجتالاسلام والمسلمین حیدر مصلحی رئیس سازمان نشر آثار و ارزشهای مشارکت روحانیت در دفاع مقدس،  با اشاره به اجر و پاداش کار خیر در نزد خداوند متعال گفت: ترویج ارزشهای دفاع مقدس به وسیله بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس یکی از کارهای حسنهای است که باید هر روز توسعه پیدا کند و گامهای نو در این عرصه برداشته شود.

وی با اشاره به اینکه احیاء و گسترش ارزشهای دفاع مقدس میتواند زمینهساز رشد فرهنگی کشور باشد، تاکید کرد: مقام معظم رهبری یک سیاست کلی را در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تبیین فرمودند و اعتلای فرهنگ ایثار و شهادت و نهادینه ساختن آن در اندیشه، باور و منش مردم و مسئولان را راه مقابله با عوامل تضعیف کننده انقلاب اسلامی و وظیفه تمام نهادهای مسئول در حوزه دفاع مقدس دانستند.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس با اشاره به ضرورت ایفای نقش بیشتر روحانیون سراسر کشور برای ترویج ارزشهای دفاع مقدس، گفت: نقش روحانیت در تقویت بنیه اعتقادی رزمندگان در دوران دفاع مقدس و تعمیق این مفاهیم در بین مردم بسیار مهم و ویژه بود.

حجت الاسلام والمسلمین مصلحی، نسبتِ شهدای روحانی به کل جمعیت این قشر در کشور را مثال زدنی دانست و افزود: روحانیت در زمینهسازی فعالیت جوانان چه در دوران دفاع مقدس و چه در حال حاضر نقش بسزایی داشته و دارد و باید روش تبلیغ در زمان جنگ برای حضور جوانان در جبهههای نبرد و روشهای ابداعی آن دوره برای جذب اقشار مختلف مردم مورد توجه قرار گیرد.

وزیر سابق اطلاعات نقش روحانیت را برای مقابله با جنگ روانی غرب علیه نظام اسلامی موثر خواند و تاکید کرد: باید اسناد حضور روحانیت در دوران دفاع مقدس جمعآوری و زمینه معرفی نقش روحانیت برای نسلهای آینده فراهم شود.

حجتالاسلام والمسلمین مصلحی با اشاره به اینکه استکبار بعد از پیروزی انقلاب متوجه تفاوت این حرکت با سایر انقلاب جهان شد، تاکید کرد: امام (ره) با توجه به توطئههای دشمنان خیلی سریع به ساختارسازی روی آوردند و این موضوع سبب شد تا دشمن طراحی گستردهای را برای مقابله مدون و طولانی با نظام اسلامی انجام دهد.

وی جنگ تحمیلی را توطئه دشمن برای نابودی انقلاب اسلامی توصیف کرد و گفت: در دفاع مقدس نظام نوپای جمهوری اسلامی با هدایت و رهبری امام راحل توانست توطئههای شرق و غرب را خنثی کند.

وی استراتژی دوم دشمن را جنگ نرم توصیف کرد و افزود: دشمن متوجه شد که نباید نظامی مانند جمهوری اسلامی در منطقه شکل بگیرد و این موضوع نقطه مشترک جنگ سخت و جنگ نرم در سی و پنج سال بعد از انقلاب بود.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزشهای مشارکت روحانیت در دفاع مقدس استحاله مفاهیم انقلاب را راهبرد دشمن در مقابله با انقلاب اسلامی دانست و افزود: دشمن سرمایهگذاری سنگینی برای تحریف مفاهیم اساسی انقلاب انجام داده است و سرویسهای اطلاعاتی غربی روی این موضوع تمرکز کردهاند.

وی با اشاره به مذاکرات هستهای کشورمان با گروه 5+1 گفت: آمریکا در مذاکرات ژنو2، دو سیاست ترمیم چهره این کشور در نزد ملت ایران و شرطیسازی اقتصاد جامعه ایران را در دستور کار قرار داده است. شرطیسازی اقتصاد جامعه موجب زمینهسازی اغتشاشات خیابانی و یک فتنه جدید را فراهم میکرد، اما با مدیریت مقام معظم رهبری این خدعه خنثی شد.وی افزود: استکبار جهانی برای برهم زدن گفتمان انقلاب و رهبری در جامعه بعد از سالها کار اطلاعاتی و نفوذ سرویسهای جاسوسی فتنه 88 را طراحی و سازماندهی کردند.

حجتالاسلام والمسلمین مصلحی فتنه 88 را یک برنامهریزی بین المللی خواند و گفت: در دیدار با یکی از وزرای امور خارجه کشورهای عربی اسنادی را به مقامات این کشور نشان دادم که مبالغ کمک هنگفت به برخی از فتنهگران در سال 88 را فاش میکرد.

وی هماهنگی و انسجام در مجموعه نظام را یکی از عوامل شکست فتنه 88 خواند و افزود: امروز برخی به دنبال این هستند که فتنه را یک دعوای سیاسی داخلی توصیف کنند.

حجتالاسلام والمسلمین مصلحی موقعیت اقتصادی کشور در اوج تحریمها را بسیار بهتر از زمان  جنگ تحمیلی توصیف کرد و ادامه داد: در زمان جنگ کشتیهای حامل مواد ضروری جمهوری اسلامی در خلیج فارس هدف حمله دشمن قرار میگرفتند، ولی امروز جریان واردات کالا به خوبی ادامه دارد و مشکل اساسی اقتصاد کشور در سوء مدیریت داخلی است.

وی با تاکید بر اینکه ما وظیفه داریم حافظ دستاوردهای دفاع مقدس باشیم، گفت: فعالیت چند برابر و مضاعف در معرفی ارزشهای دفاع مقدس باید سرلوحه کار قرار بگیرد تا زمینه تحولی بزرگ در معرفی ارزشها فراهم شود، خوشبختانه زمینه این تحول عظیم در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس فراهم شده است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار