آبخضر:

مراسم سیزده آبان با شعار "مرگ بر آمریکا"برگزار می شود

مراسم سیزده آبان امسال با شعار محوری و مهم مرگ بر آمریکا برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۵۲۷۴
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۹ - 29October 2013

مراسم سیزده آبان با شعار

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، اصغر آبخضر قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی صبح سهشنبه در کنفرانس خبری با اعلام این مساله، گفت: با توجه به شرایط حساس منطقه و بینالمللی و متاسفانه در راستای ادامه روند ادبیات زشت و اهانتآمیز مسوولان آمریکایی، شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر استکبار به عنوان اصلیترین و مهمترین شعار مردم در تظاهرات ضداستکباری یومالله سیزده آبان خواهد بود.

او با اشاره به ادامه روند ادبیات زشت، اهانتآمیز و زورگویانه و خوی استکباری و استعماری دولتمردان آمریکا در مواجهه با کشورهای مستقل، آزادیخواه، عدالتطلب و مسلمان به ویژه ملت ایران، خاطرنشان کرد: ملت شهیدپرور و استکبارستیز ایران همچنان آمریکا را دشمن شماره یک خود و بلکه جامعه بشری و صلح و امنیت جهانی میداند.
 
قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی بیان کرد: مردم استکبارستیز ایران تظاهرات سیزده آبان امسال را بسیار پرشورتر و متفاوتتر از سالهای گذشته برگزار و این روز را به روز برائت و روز اعتراض به جبهه مستکبرانه و استعمارگرانه طاغوت و شیطان بزرگ آمریکا به عنوان نماد استکبار بدل خواهند کرد.
 
آبخضر افزود: با توجه به اهمیت و تاثیرگذاری فراوان برگزاری باشکوه و حماسی مراسم سیزده آبان امسال در حفظ و ارتقای قدرت نرم نظام در مواجهه مناسبتر با جهان و بالا بردن قدرت چانهزنی قویتر دستگاه دیپلماسی کشور و تیم مذاکرهکننده ایرانی در گفتوگو با سایر کشورها و 1+5 و ارتقای سطح امنیت ملی بایستی حتما همه دستگاهها و مسوولان نظام در کنار ملت ایران تمام تلاش خود را معطوف برگزاری شکوهمند مراسم یومالله امسال کنند چرا که شکوه این مراسم نشان از اقتدار، وحدت ملی و عظمت ایران اسلامی خواهد داشت.
 
قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در ادامه دلایل بیاعتمادی مردم ایران به استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا را مطرح کرد و گفت: وقتی همین ادبیات سردمداران آمریکا و مسوولان دستگاه دیپلماسی آمریکا همانند ادبیات قرون وسطایی با بیشرمی و گستاخی هر چه تمامتر و از موضع برتریجویانه و توهینآمیز با ملت مقاوم ایران است و مردم بصیرتمند ایران هنوز کوچکترین تغییر مثبتی در نوع نگاه بدبینانه، ادبیات، لحن و رفتار زشت و مداخلهجویانه و تحریمهای یکجانبه دولتمردان آمریکا ندیدند و بنا بر فرمایشات مقام معظم رهبری ما «دولت آمریکا را غیرقابل اعتماد، خودبرتربین، غیرمنطقی و عهدشکن میدانیم» این ملت بزرگ چطور و بر چه مبنایی میتواند به آنان که این همه خلف وعده و بیاخلاقی کرده و اصول اولیه انسانیت و قوانین بینالمللی را زیر چکمههای اهانت و زورگویی خود له کردهاند، اعتماد کنند.
 
وی افزود: وقتی هنوز در هزاره سوم ادبیات غیرمنطقی، شرمآور و توهینآمیز خانم وندی شرمن به عنوان معاون وزیر امور خارجه آمریکا و عضو ارشد تیم مذاکرهکننده آمریکا در گروه 1+5 خطاب به ملت فهیم ایران و نیز ادبیات تند سایر اعضای کاخ سفید، کنگره و دولتمردان آمریکا با نگاهی از پشت عینک بدبینی همراه با دروغ، فریب و نیرنگ گستاخانه علیه همه حسن نیتها و صداقت تمام قد ایرانیان است چطور آمریکا حسن اعتماد به آنان را از سوی ایران انتظار دارد. حال سوال اساسی ملت ما از دولتمردان آمریکا این است که چه چیزی در آمریکا تغییر کرده که رفتار ما نیز مطابق آن تغییر کند.
 
آبخضر بیان کرد: به واقع دولت آمریکا تنها در جهت حفظ امنیت و تامین منافع نامشروع صهیونیستها حرکت میکند و از همه دنیا باج میگیرد و به رژیم صهیونیستی باج میدهد و این خلاف مصالح بشریت و امنیت عمومی جهان است؛ اما آمریکای جنایتکار و همه کسانی که عادت به تهدید زبانی ایران دارند، بدانند پاسخ ما به هرگونه شرارتی بر ضد ملت ایران پاسخی جدی و سخت خواهد بود و حتما ملت ایران پاسخ یاوهگوییهای دولتمردان آمریکا را به وضوح در مراسم سیزده آبان خواهد داد.
 
قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در ادامه به بیان اهداف مراسم سیزده آبان امسال پرداخت و گفت: مراسم امسال با هدف برپایی مراسمی باشکوهتر از سالهای گذشته و طنین پرشورتر فریاد مرگ بر آمریکا، اعلام مواضع صریح ملت ایران، مطالبه حقوق واقعی ملت و جریانات مذاکرات ایران با 1+5 و آمریکا، حمایت از مواضع انقلابی رییسجمهور در سخنرانی مجمع عمومی سازمان ملل و هیات مذاکرهکننده دولت جمهوری اسلامی ایران در مسیر دفاع از ارزشهای انقلاب اسلامی و مواضع رهبری در مذاکرات آتی و احیا و زنده نگه داشتن یاد و خاطره وقایع این روز مهم و همچنین تبلور ملی روحیه مبارزه با استکبار جهانی و در راس آن آمریکا با ایجاد وحدت ملی و تبعیت از مقام معظم رهبری است.
 
او گفت: در چالش هستهیی که هم مقام معظم رهبری، هم رییسجمهور و هم وزیر امور خارجه و دیپلماتها به آن اشاره کردند باید گفت که بحث، بحث رابطه با آمریکا نیست. اگر رابطه با آمریکا بحث شود که نمیتوان از این همه جنایت چشمپوشی کرد. بحث ما، مساله هستهیی و کاهش تحریمهاست. آمریکاییها باید در خوی ددمنشی و استکباریشان تجدیدنظر کنند و رابطه گرگ و میشی را که امام فرمود اصلاح کنند. چالش هستهیی ما با آنها یک حقیقت بسیار بزرگ و افتخارآمیز برای ملت ایران است. چالش هستهیی ما با آنها تمام شدنی نیست چون ملت ایران از حق مسلمش کوتاه نخواهد آمد.
 
آبخضر گفت: طبق ماده 4 ان.پی.تی هر کشوری که بخواهد در مسیر صلحآمیز حرکت کند آژانس بینالمللی انرژی اتمی باید به آن کمک کند. الان در دنیا بیش از 530 تاسیسات هستهیی صلحآمیز فعال است. علاوه بر آمریکا، فرانسه، روسیه، کشورهای اروپایی، بلوک شرق، غرب، کشورهای آفریقایی و عربی به سمت استفاده از انرژی هستهیی برای کاربرد صلحآمیز رفتهاند. چرا ملت ایران نباید از این امکان استفاده کند و چرا باید مورد تحریم قرار گیرد؟ چرا دانشمندان هستهیی ما باید ترور شوند؟ مگر شک دارید که این ترورها به اراده آمریکاست، مگر اتحادیه اروپا ارادهای دارد جز این که به اراده آمریکاییها بنشیند و برخیزد.
 
وی در بخش پایانی در پاسخ به سوال خبرنگار لسآنجلس تایمز مبنی بر این که پوسترهای ضدآمریکایی که صداقت آمریکاییها را زیر سوال برده بودند از سوی چه کسانی نصب شده و آیا شما با جمعآوری آن موافقید یا مخالفت و مراسم امسال چه تفاوتی با مراسم سال قبل با توجه به جدی شدن مذاکرات دارد؟ گفت: من هم از سایر رسانهها مطلع شدم که این پوسترها نصب شدهاند. پیگیری کرده و دریافتیم که تشکلهای مختلف دانشجویی که هیچگونه ممانعتی برای آنها برای برگزاری مراسم نداریم انجام شده. ما در نصب و جمعآوری این پوسترها دخالتی نداشتیم و نه آن را نفی و نه تایید میکنیم. بلکه خود آن افراد باید پاسخگو باشند.
 
قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی افزود: شاید اگر آمریکا این وضعیتی که الان ایجاد کرد را نداشت مراسم امسال با سال قبل تفاوتی نداشت اما با توجه به مسائل منطقه و چالشهای پیشرو نیاز است مردم ایران با همت و غیرت انقلابی در صحنه حاضر شده و از دستاوردها و آرمانهای انقلابی حمایت کنند.
 
آبخضر افزود: این مراسم در روز دوشنبه سیزده آبان از 10 تا 11:30 در مقابل در لانه جاسوسی پیشین آمریکا با حضور گسترده اقشار مختلف مردمی، دانشجویان، دانشآموزان و طلاب برگزار خواهد شد.
 
در این مراسم ضمن تلاوت قرآن کریم و اجرای سرود جمهوری اسلامی ایران، سرود مرگ بر آمریکا اجرا خواهد شد. همچنین بیانیههای دانشآموزی و دانشجویی و قطعنامه سراسری به عنوان آخرین مواضع ملت ایران قرائت و با سخنرانی یکی از کارشناسان ارشد نظام جمهوری اسلامی ایران این مراسم پایان خواهد یافت.
همچنین این مراسم به وسیله 620 تن از اصحاب رسانههای داخلی و خارجی پوشش داده خواهد شد.
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار