ولایت مطلقه فقیه را از دیدگاه امام خمینی(ره) بخوانید

کتاب ولایت مطلقه فقیه از دیدگاه امام خمینی در پی تبیین واقعیت‌های نظری و تاریخی درباره‌ی بخش‌های اصلی اندیشه‌ی سیاسی حضرت امام(ره) است.
کد خبر: ۲۰۸۹۵
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۴ - 05June 2014

ولایت مطلقه فقیه را از دیدگاه امام خمینی(ره) بخوانید

خبرگزاری دفاع مقدس: قرن بیستم را میتوان قرنی به شمار آورد که جهان وقایع و تحولات بینظیری را در همهی عرصهها شاهد بود و هنوز هم در یازدهمین سال از قرن بیستویکم، در بسیاری از محافل و مجامع علمی، فرهنگی، سیاسی و... صحبت از مرور و بررسی رویدادها و دستاوردهای سدهی بیستم است.

بسیاری از صاحبنظران، پیروزی انقلاب اسلامی ایران و به تبع آن، رشد روزافزون اسلامگرایی در بیشتر مناطق عالم را از رخدادهای مهم قرن مزبور بهشمار آوردهاند و با گذشت 31 سال از این واقعه، هنوز با رهیافتهای متعدد، به تحقیق در اینباره مشغولاند. دراینمیان، بدیهی است سهم نویسندگان و صاحبنظران ایرانی و خصوصاً افرادی بیشتر است که خود با همهی وجودشان این انقلاب را در همهی مراحل لمس نمودهاند و بهعبارتی با آن زندگی کردهاند.

 وظیفهی این عده در تبیین و تحلیل انقلاب اسلامی و شناساندن واقعیتهای آن به همهی جهانیان، از دیگران سنگینتر است.

کتاب ولایت مطلقه فقیه از دیدگاه امام خمینی در پی تبیین واقعیتهای نظری و تاریخی دربارهی بخشهای اصلی اندیشهی سیاسی حضرت امام (ره) است.

بهرام اخوان کاظمی محقق کتاب در این اثر کوشیده با بررسی علمی و دقیق آثار و اندیشههای حضرت امام خمینی (ره)، ثبات و استمرار ولایت مطلقه فقیه را در اندیشه و سیرهی ایشان تبیین کند.

سعی در گشودن منظر و رهیافتی جدید، در موضوع نظریهی ولایت مطلقهی فقیه (با بررسی ثبات، تداوم یا گسست این نظریه، در سیرهی نظری و عملی امام خمینی) و تلاش به منظور ارائهی واقعیتهای تاریخی و تئوریک این نظریه به شیوهی علمی و روشمند، و تأکید بر آنها، از اهداف مهم این پژوهش است.

علاقه مندان می توانند برای تهیه کتاب با انتشارات مرکز اسناد اسلامی به شماره تلفن  ۶۶۹۵۳۶۰۷ تماس بگیرند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار