سوره مهر به دفاع مقدس خبر داد

«ضربت متقابل »به چاپ چهاردهم رسید

کتاب «ضربت متقابل» اثر برگزیده دوازدهمین جشنواره کتاب سال دفاع مقدس به چاپ چهاردهم رسید.
کد خبر: ۲۰۹۸۲
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۵ - 07June 2014

«ضربت متقابل »به چاپ چهاردهم رسید

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس کتاب «ضربت متقابل»  کاری ازگل علی بابایی و حسین بهزاد است که با پرداختن به کارنامه لشکر ۲۷ محمد رسولالله به شرح اتفاقات این لشکر طی عملیات رمضان در تابستان گرم و طولانی سال ۱۳۶۱ که مصادف با آغاز دوران فرماندهی "شهید ابراهیم همت" است میپردازد.

همچنین مقام معظم رهبری در دستنوشته ای بر این کتاب آوردهاند: کتابهایی مانند «ضربت متقابل» و «همپای صاعقه» باید کتابهای رایج دست کارکنان در سطح سپاه و خانوادههایشان باشد. این کتاب نقش فرماندهان را در جنگ برجسته میکند که چگونه فرماندهان سپاه و ارتش وارد صحنه دفاع مقدس شدند و عملیاتهای موفقی را انجام دادند...وظیفه فرماندهان ترویج، نشر و عرضه این کتابها به حد کافی در جامعه است.

کتاب در ۱۴ فصل «تدبیر تعقیب متجاوز»، «اهداف طرح عملیاتی کربلا»، «شناسایی و سازماندهی»، «تلاشهای بازدارنده»، «ضربت متقابل»، «رخنه ناموفق»، «نبرد فطر»، «همت چارهساز»، «انتخاب راهکار»، «مصاف با دژهای مثلثی»، «مثلث سوم»، «آخرین تمهیدات»، «واپسین تکاپو» و «ترازبندی نبرد رمضان» نوشته شده است.

جلد اول این کتاب با نام «همپای صاعقه» نیز برگزیده ششمین جشنواره کتاب سال دفاع مقدس به تشریح کارنامه عملیاتی لشکر ۲۷ محمد رسولالله از دی ماه سال ۶۰ تا تیر سال ۶۱ میپردازد.

رهبر معظم انقلاب نیز در حاشیه این کتاب آورده است: "این کتاب منبع بسیار غنی و ارزشمند است که از آن میتوان دهها کتاب و فیلمنامه و زندگینامه استخراج کرد. لحظات و حالات ثبت شده در سراسر این کتاب، همان ظرافتهای حیرت انگیزی است که از مجموع آن، تابلوی پرشکوه و باعظمت عملیاتی چون فتح المبین و     بیت المقدس پدید آمده وبرترینهای هنر جهاد و ایثار و شجاعت و ابتکار را در مجموعه نمایشگاه بی نظیر هنرهای انقلاب اسلامی نشان می دهد. این مردان بزرگی که نام آنها بسی آسان بر زبان و دل غافل ما میگذرد از جنس همان اخوان صفا و فرسان هیجائند که سید شهیدان سلام الله علیه آنها را باعظمت و سوز و مهر مخاطب ساخت و از فقدان آنان غمگین بود. سلام خدا و بندگان برگزیده و فرشتگان و رسولان نثار روح مطهر آنان باد."

کتاب «ضربت متقابل» و «همپای صاعقه» تولیدشده دردر دفتر ادبیات و هنر مقاومت حوزه هنری است که در ۱۰۰۷ صفحه و با تیراژ ۲۵۰۰ جلد توسط سوره مهر منتشرشده است.

نظر شما
پربیننده ها