مخدومی در گفت‌وگو با دفاع مقدس مطرح کرد

دعوت مقام معظم رهبری از نیروهای مردمی برای پرداختن به فرهنگ

مدیر مسئول موسسه رسول آفتاب گفت: پیام‌های تامل برانگیز مقام معظم رهبری نشان می‌دهد نیروهای خود جوش انقلابی باید به عرصه فرهنگ ورود پیدا کنند.
کد خبر: ۲۳۲۲۲
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۳ - 08July 2014

دعوت مقام معظم رهبری از نیروهای مردمی برای پرداختن به فرهنگ

رحیم مخدومی نویسنده مطرح دفاع مقدس و مدیر مسئول موسسه رسول آفتاب در گفتوگو با خبرنگار خبرگزای دفاع مقدس ضمن اشاره به دغدغههای مقام معظم رهبری در قبال دفاع مقدس و وظیفه فعالان فرهنگی برای مقابله با تحریف موضوعات دفاع مقدس، اظهار کرد: یکی از نکات قابل تامل در فرمایشات مقام معظم رهبری دعوت از نیروهای مردمی برای پرداختن به فرهنگ است.

وی در ادامه افزود: پیامهای تامل برانگیز مقام معظم رهبری نشان میدهد نیروهای خود جوش انقلابی باید به عرصه فرهنگ ورود پیدا کنند چرا که اگر مردم بیایند و دست در دست هم بدهند موفقیتهای بزرگی را حاصل میکنند.

مخدومی با انتقاد از کارشکنی برخی مسئولین در مواجه با کارهای فرهنگی مردمی اذعان کرد: دستگاههای فرهنگی کشور که بودجه بیتالمال را در اختیار دارند و در قبال آن باید وظیفه فرهنگی خود را انجام دهند گاهی اوقات حتی اگر مانع نباشد برای رشد فرهنگ حامی نیز نیستند، ما باید خوش بین باشیم به اینکه ای کاش این دستگاهها خنثی باشند.

نویسنده کتاب من مدیر جلسهام خاطر نشان کرد: تجربه نشان داده است هر گاه مردم جوش در عرصهای ورود پیدا کردند بارهای بسیار عظیمی از روی زمین برداشته شده نمونه آن دفاع مقدس است و پیام بسیار آشکار و امید بخشی که می شود گرفت از فرمایشاتن مقام معظم رهبری این است که مردم و بخش خصوصی باید در بخش فرهنگ ورود پیدا کنند.

وی جشنواره مردمی فیلم عمار را نمونهای از این کارها عنوان کرد و افزود: مصداق خوب کار مردمی که مورد تایید رهبری قرار گرفت جشنواره فیلم عمار بود، یعنی کاری که در طول 35 سال جشنواره فجر به هیچ وجه نتوانسته است انجام دهد و به اهداف نظام نه تنها نزدیک نشده است بلکه سال به سال فاصله گرفته است یک جشنواره مردمی در طی چهار سال به عرصه ظهور میرساند.

مدیر مسئول موسسه رسول آفتاب تصریح کرد: جوانان جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی ثابت کرند میتوان با کمترین بودجه و بدون ادعا و شعار زدگی میتوان کاری را انجام داد که تمام مدعیان وقتی جمع شوند و بودجههای کلان بیت المال را حیف و میل کردند حتی نتوانستند یک گام به این اهداف خودشان را نزدیک کنند.

مخدومی خاطر نشان کرد: امروز در حوزه کتاب و ادبیات دفاع مقدس نیاز به این چنین حرکت خود جوش و انقلابی هستیم، در تلویزیون، مطبوعات و نشریات همچنین نیاز است چرا که بشدت احساس ضعف میشود امروز استعداد بلقوهاش در نیروهای مردمی وجود دارد.

وی در پایان گفت: توصیه حضرت اقا وصل کردن زنجیره فرهنگی مردمی است این نیاز و توان رفع آن با دست در دست هم دادن نیروهای خودجوش مردمی با سازمان دهی قوی در حوزههای مختلف عمار گونه انجام خواهد شد.

نظر شما
پربیننده ها