مصباحی مقدم در دانشگاه امام صادق(ع):

آیت‌الله مهدوی کنی همواره در خط امام(ره) و الگویی برای روحانیون بود

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: آیت الله مهدوی کنی یکی از عالمان مجاهد، فیلسوف، مفسر و متکلم و همچنین اسوه‌ای برای جوانان و جامعه روحانیت بودند.
کد خبر: ۳۱۶۷۷
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۸ - 21October 2014

آیت‌الله مهدوی کنی همواره در خط امام(ره) و الگویی برای روحانیون بود

به گزارش خبرنگار دفاع پرس، حجتالاسلام غلامرضا مصباحیمقدم در حاشیه مراسم وداع دانشجویان دانشگاه امام صادق(ع) با پیکر مرحوم آیتالله مهدوی کنی، با اشاره به شخصیت آن مرحوم اظهار داشت: آیتالله مهدوی کنی یکی از عالمان مجاهد و مفسر و متکلم بودند که از زمان قیام امام(ره) در خرداد 1342 با ایشان همراهی کردند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس افزود: آیتالله مهدوی کنی بنیانگذار جامعه روحانیت قبل از انقلاب بودند و روحانیون را به سمت انقلاب بسیج میکردند که روحانیون نیز به میدان میآمدند و مردم را به همراهی با انقلاب دعوت کردند.

نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: مرحوم آیتالله مهدوی کنی همواره در خط امام(ره)، در راه امام(ره) و با امام(ره) بودند.

وی با بیان این که امام راحل به ایشان اعتماد داشتند، تصریح کرد: کمیتههای انقلاب اسلامی در سراسر کشور به ایشان واگذار شد.

مصباحیمقدم با اشاره به این که آیتالله مهدوی کنی در دورهای نخستوزیر بودند، اظهار داشت: ایشان دائماً در انتخابات خبرگان شرکت میکردند و عضو خبرگان و در دوره اخیر نیز رئیس مجلس خبرگان بودند.

وی در ادامه گفت: مرحوم آیتالله مهدوی کنی با احساس مسئولیت وارد مجلس خبرگان شدند و مورد اعتماد مقام معظم رهبری بودند و مبنای نظام را ولایت فقیه میدانستند.

نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مرحوم آیتالله مهدوی کنی کمتر مایل بودند که به میدان بیایند، خاطرنشان کرد: شخصیتهایی را که ایشان ارزیابی میکرد بر اساس قرابت و نزدیکیشان به ولایت فقیه بود.

مصباحیمقدم افزود: با این که در این مدت بیماریشان تثبیت شده بود، از حضور در صحنه کوتاهی نکردند و در 14 خرداد در سخنرانی مقام معظم رهبری در مرقد امام(ره) حضور یافته و نشان دادند که در شدت بیماری و اوج کهولت، روحیه مبارز و مجاهدی داشتند و اجازه نمیدادند کسی از این محور جدا بماند.

وی در پایان گفت: مرحوم آیتالله مهدوی کنی برای جوانان، مجاهدان و روحانیون الگو و بزرگ روحانیت کشور بودند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار