حاشیه‌های مراسم تشییع پیکر مطهر آیت‌الله مهدوی کنی

از دستان حلقه شده شاگردان استاد بر اتومبیل حامل پیکر وی تا گریه سربازان ناجا

پیکر مطهر آیت الله مهدوی کنی رییس مجلس خبرگان رهبری امروز بر روی دستان مردم قدرشناش و خداجوی تهران تشییع شد.
کد خبر: ۳۱۹۵۶
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۷ - 23October 2014

از دستان حلقه شده شاگردان استاد بر اتومبیل حامل پیکر وی تا گریه سربازان ناجا

به گزارش خبرنگار گروه اخبار داخلی دفاع پرس، امروز  شهر تهران حال و هوای دیگری داشت، چرا که قرار بود با عالم و روحانی مبارز، آیت الله مهدوی کنی، یار دیرین امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری وداع کند.

***
برای رسیدن به موقع شرکت کنندگان به مراسم تشییع، استفاده از مترو رایگان بود. قطار  که به ایستگاه انقلاب اسلامی رسید بسیاری از مسافران پس از پیاده شدن به سمت خروجی دانشگاه تهران حرکت کردند.
 
***
 
جمعیت به سمت دانشگاه تهران حرکت کرد و ماموران نیروی انتظامی بانوان را برای اقامه نماز به سمت خیابان 16 آذر هدایت کرد تا از درب آن خیابان، وارد دانشگاه شوند. جلوی درب اصلی دانشگاه تهران نیز جمعیت بیشتری ایستاده بودند و آقایان از این درب وارد می شدند. هرلحظه بر تعداد عزادران افزوده می شد و بعضی از سربازان نیز در حال گریه کردن بودند.
 
***
اطراف دانشگاه و خیابان های آن، عکس های آیت الله مهدوی کنی دیده می شد. از هر قشر و گروهی آمده بودند، زن و مرد، پیر  و جوان، کوچک و بزرگ. روحانی جوانی که سربند مشکی بر پیشانی داشت، جوانی با عصای سفید، پیرمردی با یک چشم عمل کرده، مادر و پدری که با فرزند شیرخوار خود آمده بودند.
همه آمده بودند تا با این عالم مجاهد خداحافظی کرده و پیکر او را برای رسیدن به خانه ابدی مشیت کنند.
 
***
مراسم رسمی با قرائت آیاتی از سوره الرحمن آغاز شد و هنگامی که عقربه های ساعت به 9 صبح نزدیک می شد، مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای بر پیکر آن بزرگوار اقامه نماز کردند و جمعیت حاضر در خیابان نیز  به ایشان اقتدا کردند. در این مراسم روسای قوای سه گانه و رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام  در کنار مقام معظم رهبری بودند. همچنین شخصیت های سیاسی، لشگری و کشوری چون سرلشکر فیروزآبادی، غلامعلی حدادعادل، محمدباقر قالیباف، حجتالاسلام سیدمحمود علوی، حجتالاسلام سیدحسین خمینی، سردار محمدرضا نقدی، سردار حسین دهقان، حجتالاسلام علیاکبر ناطق نوری، آیتالله احمد جنتی، آیتالله علمالهدی، آیتالله یزدی، محمود احمدینژاد و حجتالاسلام رحیمیان ازجمله مقامات لشکری و کشوری در این مراسم حاضر بودند.
 
همچنین شخصیت های دیگری چون، آیتالله هاشمی شاهرودی، آیتالله دری نجفآبادی، سردار احمدی مقدم، سردار حجازی، محمدرضا عارف، ولی الله سیف، محمد رویانیان، محسن رضایی، سرلشکر عطاالله صالحی، سرلشکر محمدعلی جعفری، آیتالله امامی کاشانی، حمید میرزاده، سردار حسین نجات، عبدالرضا رحمانی فضلی، محمد شریعتمداری، علی اکبر صالحی، حسین فریدون، محمد نهاوندیان و عبدلله جاسبی نیز در این مراسم حضور داشتند.
 
***
 
بعد از اتمام نماز، در حالی که پیکر مطهر آیت الله مهدوی کنی بر روی یک ماشین قرار داشت با همراهی مردم، تشییع شد. مداحی شروع شده بود و شعارهایی مثل ابوالفضل علمدار خامنه ای نگه دار در بین مردم طنین انداز شد. شاگردان استاد گردادگرد ماشین را با دست های خود حلقه کرده بودند و اشک از چشمانشان جاری بود. همه گریه می کردند و تشییع کنندگان با ذکر لا الا اله الله و قرائت دعا و فاتحه پیکر را همراهی می کردند.
سرتاسر خیابان انقلاب مملو از عزادران بود و مردم به سختی راه می رفتند ولی همه چشم ها گریان و به طرف پیکر پاک آن بزرگوار بود.
 
***
عزاداردان پیکر مطهر آیت الله مهدوی کنی را از مقابل درب اصلی دانشگاه تهران تا ابتدای پل حافظ تشییع کردند و سپس در آنجا با ذکر مصیبت امام حسین (ع) مراسم در تهران به اتمام رسید و پیکر آن مرحوم برای خاکسپاری در حرم مطهر شاه عبدالعظیم به شهر ری منتقل شد.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار