طی پیامی؛

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام درگذشت آیت الله مهدوی کنی را تسلیت گفت

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، در پیامی درگذشت آیت الله مهدوی کنی، رئیس فقید مجلس خبرگان رهبری را تسلیت گفت.
کد خبر: ۳۱۶۹۶
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۸ - 21October 2014

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام درگذشت آیت الله مهدوی کنی را تسلیت گفت

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، متن پیام تسلیت رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انالله و اناالیه راجعون

اذا مات العالم ثلم فی الاسلام ثلمة لا یسدها شئ

درگذشت همسنگر سالهای مبارزه، همبند زندانها و همکار مسئولیتهای متفاوت در سنگرهای مختلف، آیتالله شیخ محمدرضا مهدوی کنی باعث تألم روحی و تأسف خاطر گردید.

عالم بزرگواری که در عنفوان جوانی برای تحصیلات دینی به حوزههای علمیه رفت و از محضر استوانههای حوزه در قرن حاضر، شخصیتهایی چون آیتالله العظمی بروجردی و آیات دیگر، بویژه امام راحل کسب فیض کرد و بر اساس اعتقادات عمیقی که بر کارآمدی دین در ادارهی حاکمیت جامعه داشت، به مبارزه علیه رژیم پهلوی پرداخت و از زبرالحدیدهای امام راحل در همه مقاطع بود.

شخصیت ارزشمندی که پس از پیروزی انقلاب اسلامی هر جا که نظام به وجود ایشان نیاز داشت، دریغ نورزید.

در نخستین روزهای پس از پیروزی انقلاب با کمک به تأسیس کمیتههای انقلاب اسلامی و سپس با حضور در شورای انقلاب، هم راه را بر یکه تازیهای آشوبگران و تجزیه طلبان بست و هم آرامش را به مردم هدیه داد که ضروری ترین نیاز در آن روزها بود.پس از آن به سنگر مجلس رفت و وقتی دید با حضور در دولت بهتر میتواند به وظایف خویش عمل نماید، مسئولیت حضور در کابینه و حتی نخست وزیری را نیز پذیرفت.

در مقطع بعدی که انقلاب تثبیت شده بود و نیاز به تحکیم پایهها برای تداوم داشت به سنگر علم و دانش رفت و مصداقی عملی از تلاشگران برای تقویت وحدت بین حوزه و دانشگاه شد و سرانجام در مجلس خبرگانی که در همهی دورههای آن حضور داشت، به عنوان رئیس مجلس خبرگان رهبری چشم از جهان فروبست تا نامش در یادها و در تاریخ انقلاب اسلامی ایران جاودانه تر بماند.

با تسلیت این مصیبت به مقام معظم رهبری، ملت شریف ایران اسلامی، اعضاء مجلس خبرگان رهبری، طلاب و فضلای حوزههای علمیه، اساتید و دانشجویان دانشگاه امام صادق(ع) و بویژه خاندان مکرم کنیها و اعضای وابسته به بیت ایشان، همنشینی با اولیاء و صلحا و علو درجات آن فقید سعید را از درگاه احدیت مسألت مینمایم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار