رییس جمهوری رحلت آیت‌الله مهدوی کنی را تسلیت گفت/ اعلام ۲ روز عزای عمومی

رییس جمهوری در پیامی رحلت آیت الله مهدوی کنی رییس مجلس خبرگان رهبری را به رهبر معظم انقلاب اسلامی، مجلس خبرگان رهبری، حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها، خاندان مکرم آن مرحوم، جامعه روحانیت و خانواده انقلاب و ملت بزرگ ایران تسلیت گفت.
کد خبر: ۳۱۶۴۲
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۴ - 21October 2014

رییس جمهوری رحلت آیت‌الله مهدوی کنی را تسلیت گفت/ اعلام ۲ روز عزای عمومی

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجتالاسلام والمسلمین حسن روحانی همچنین در این پیام تصریح کرد که "دولت جمهوری اسلامی ایران به نشان احترام به خدمات این عالم بزرگ انقلابی، دو روز عزای عمومی در سراسر کشور اعلام میکند".

متن پیام تسلیت رییس جمهوری به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

"اذا مات العالم ثلم فی الاسلام ثلمه لا یسدها شی ء"

رحلت عالم وارسته و روحانی مبارز حضرت آیتالله مهدوی کنی رئیس محترم مجلس خبرگان رهبری را به رهبر معظم انقلاب اسلامی، مجلس خبرگان رهبری، حوزههای علمیه و دانشگاهها، خاندان مکرم آن مرحوم، جامعه روحانیت و خانواده انقلاب و ملت بزرگ ایران تسلیت میگویم.

آن مرحوم به راستی بزرگ قوم بود؛ از مجاهدان زجرکشیده نهضت اسلامی و از سابقون انقلاب و پیشکسوت نهاد روحانیت بود که همواره بر فراحزبی بودن این قشر و بیطرفی در منازعاتِ قدرت، تأکید مینمود. مشی اعتدال او بهخصوص در فضای انقلابی تأسیس نظام جمهوری اسلامی ایران بسیار ارزشمند و الهامبخش بود و نمادی از پیوند مفهوم انقلاب و اعتدال بود. او همواره با تدبیر سخن میگفت، راه اعتدال و میانهروی را برمیگزید و چراغ امید را در دل مشتاقان راه هدایت، پرفروغ نگاه میداشت.

نظام اسلامی در حساسترین مقاطع تاریخ خود شاهد حضور خالصانه و مؤثر آن بزرگ بود که بیریا و باشجاعت به میدان آمد و به آرمانها و اصول انقلاب همواره وفادار ماند. تقیّد او به حق و انصاف و ادب و صراحت در گفتار، زبانزد همه بود. او بیش از بیان و کلامش، از طریق اخلاق پسندیده و اعمال صالحهاش مردم را به راه حق دعوت مینمود. هیچگاه از امام و خط امام فاصله نگرفت و از حمایت رهبری معظم انقلاب دست برنداشت. آن مرحوم در برخورد با همه اقشار و افراد، منصف بود و همزمان به تشخیص و اجتهاد خود پایبند بود و در عین اصولخواهی، از میانهروی دست نکشید. نقش آیتالله مهدوی کنی در شکلگیری نهادهای انقلابی از جمله کمیتههای انقلاب اسلامی و صیانت از نهاد دولت و قبول مسئولیت در مقاطع مختلف ستودنی است.

آیتالله مهدوی کنی نمادی از روحانیت انقلابی و اعتدالی ما بود که یادش در خاطرهها میماند و همه اعضای خانواده انقلاب از هر جریان و جناح که باشند، همواره یادش را گرامی می دارند.
خداوند بزرگ روح بلند ایشان را با شهیدان و امام شهیدان محشور کند و یاد و نام اینچنین بزرگانی را در حافظه تاریخی ملت ما، زنده نگاه دارد.

دولت جمهوری اسلامی ایران به نشان احترام به خدمات این عالم بزرگ انقلابی، دو روز عزای عمومی در سراسر کشور اعلام میکند.
روحش شاد و یادش گرامی.

حسن روحانی
رییس جمهوری اسلامی ایران
۱۳۹۳.۷.۲۹

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار