بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها/ 170

جعفری: برخی به دنبال این هستند فرهنگ دفاع مقدس به نسل جدید منتقل نشود

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی گفت: برخی به دنبال این هستند تا فرهنگ هشت سال دفاع مقدس به نسل جدید منتقل نشود.
کد خبر: ۳۳۵۷۶
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۱ - 14November 2014

جعفری: برخی به دنبال این هستند فرهنگ دفاع مقدس به نسل جدید منتقل نشود

قاسم جعفری سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی ضمن حضور در غرفه خبرگزاری دفاع مقدس در بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاریها به خبرنگار ما گفت: زنده نگه داشتن فرهنگ هشت سال دفاع مقدس بر عهده تمامی ارگانهاست و باید مظلومیتی که ایران در این جنگ داشت به نسلهای آینده منتقل شود.

وی ادامه داد: سرمایهای که به دست آمده حاصل تجربیات و میراث فرهنگی ملت است که باید آن را به عنوان امانت را حفظ کرد و نباید در این راستا کوتاهی کرد.

این عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: آن چیز که در جنگ و یا دوران اسارت سربازانمان به دست آمده باید در قالب کتابها و مقالات در دسترس عموم قرار گیرد چرا که این متعلق به میراث یک ملت است.

قاسم جعفری با بیان این که بعد از جنگ جبهه جدیدی پیش روی ملت ایران باز شد، گفت: با توجه به سند بنیادین آموزش، هم اکنون باید از روشهای مناسب آموزشی از سنین ابتدایی و قبل از آن کار را آغاز کرد و فرهنگ دفاع مقدس را در قالبهای آموزشی به کودکان و نوجوانانمان بیاموزیم.

وی ادامه داد: ما در متون درسی مدارس حساس بوده و گفته شده متونی که برای تدریس در آموزش و پرورش در حال آماده سازی است باید به این فرهنگ توجه ویژه داشته باشد.

جعفری گفت: بحث راهیان نور یکی از اقدامات مناسبی است که در حوزه دانش آموزی صورت میگیرد چرا که در این اردوها دانش آموزان با واقعیتهای جنگ و معنویت حاکم بر آن بیش از پیش آشنا میشوند، در حالی که برخی از افراد به دنبال این هستند تا این فرهنگ به نسل جدید منتقل نگردد لذا ما باید از ظرفیتهای کاروانهای راهیان نور در حوزه دانش آموزی بیش از پیش بهره ببریم.

انتهای پیام / م.خ

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار