بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها/ 184

عبدالهی: حاکم بودن آزادی در ایران بر اساس عقلانیت و اسلام ناب / تعبیر نادرست از آزادی در برخی رسانه ها

دبیر انجمن صنفی روزنامه نگاران و خبرنگاران ایران گفت: آزادی در ایران بر اساس عقلانیت و اسلام ناب حاکم است این در حالی است که برخی از رسانه های داخلی به اصول اساسی نظام می تازند اما نظام در برابر آنها سعه صدر دارد.
کد خبر: ۳۳۶۱۰
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۸ - 14November 2014

عبدالهی: حاکم بودن آزادی در ایران بر اساس عقلانیت و اسلام ناب / تعبیر نادرست از آزادی در برخی رسانه ها

عبدالله عبداللهی دبیر انجمن صنفی روزنامه نگاران و خبرنگاران ایران با حضور در غرفه خبرگزاری دفاع مقدس با اشاره به شعار امسال نمایشگاه مطبوعات و رسانه ها گفت: " رسانه آزادی مسولانه "، شعار مناسبی است که برای نمایشگاه امسال انتخاب شد چرا که رسانه ها ابزاری هستند برای تضارب آراء که در آن افراد و شخصیت های مختلف در آن اقدام به بیان نظرات و دیدگاه های گروه های مختلف می کنند.

 وی ادامه داد: آزادی مسوولانه بخش مهمی از شعار این دوره از نمایشگاه بوده است. آزادی در کشورهایی که ادعای لیبرالیسم دارند به صورت مطلق وجود ندارد این درحالی است که در کشور ایران آزادی به معنای واقعی حکم فرماست.

عبداللهی با اشاره به اینکه موضوع آزادی در رسانه ها دچار سوء تعبیر شده است گفت: متاسفانه این موضوع یا به خوبی فهمیده نشده و یا اگرهم فهمیده شد به خوبی به آن عمل نشده است. آزادی در کشور ما بر اساس عقلانیت و اسلام ناب حاکم است و دارای ابعاد مشخصی است.

وی ادامه داد: این آزادی مسوولانه در کشورهایی که دارای نگاه سکولار هستند معنایی دیگر دارد و در کشور ما که یک کشور اسلامی است دارای معنای مستقل است. طی سال های اخیر روند نامطلوبی در رسانه ها ایجاد شد که در آن حدود و ابعاد این آزادی رعایت نشد به طوری که در بعضی از موارد به برخی از اصول تاخته شد و این موضوع به یک روند مبدل گردید تا حساسیت ها از روی برخی از مسائل برداشته شود.

عبدالهی گفت: در این زمینه مقامات وزارت ارشاد خصوصا معاونت مطبوعاتی باید قید مسوولانه را به صورت مشخصی تدوین نمایند و این موضوع را به آن دسته از رسانه ها که به آن عامل نیستند و حدود اسلامی و امنیتی را زیر پا می گذارند هشدار دهند.

وی خاطر نشان کرد: در تمامی کشورهای دنیا رسانه ها موظف هستند امنیت ملی را به درستی تامین کنند لذا ضروری است در کشور ما نیز نظارت های دقیق تری بر روی مطبوعات صورت گیرد تا قید مسوولانه بیش از پیش به عمل نزدیک شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها