بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها/ 201

غرقی: دفاع مقدس عامل بازدارنده حمله احتمالی آمریکا به ایران بود

مرتضی غرقی خبرنگار سابق ایران در آمریکا گفت: تنها عامل بازدارنده حمله احتمالی آمریکا به ایران دفاع مقدس و دستاوردهای آن بود.
کد خبر: ۳۳۶۲۴
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۰ - 14November 2014

غرقی: دفاع مقدس عامل بازدارنده حمله احتمالی آمریکا به ایران بود

به گزارش خبرنگار دفاع پرس مستقر در نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها، دقایقی پیش مرتضی غرقی خبرنگار سابق ایران در آمریکا با بازدید از خبرگزاری دفاع مقدس درباره دفاع مقدس و نگاه مسئولان آمریکا گفت: 8 سال دفاع مقدس درس خوبی به دنیا داد. برنامه بوش پس از حمله به عراق حمله به ایران بود. تنها چیزی که باعث بازدارندگی و عدم جرئت آمریکا شد، دفاع مقدس بود.

وی افزود: روزی که ایران هیچ امکاناتی نداشت، نتوانستند از عهده کشور بربیایند. امروز سپاه و بسیج هستند و مردم از هر لحاظی رشد قابل توجهی داشته اند و کشور برای حداقل 200 سال بیمه است. از خودگذشتگی، فداکاری بعد از زمان صدر اسلام تا به امروز جز در دفاع مقدس وجود نداشت.

غرقی در پاسخ به سوال خبرنگار دفاع پرس مبنی بر اینکه نگاه مردم آمریکا نسبت به موضوعات سیاسی چگونه است، گفت: مردم آمریکا در بسیاری از مسائل دخالت ندارند. شاید احساس می کنند مجموعه ای وجود دارد که تصمیم گیری سیاسی را انجام دهد و یا اینکه مردم را در شرایطی قرار می دهند که با تبلیغات و فشارهای سیاسی اجازه دخالت مردم را در مسائل سیاسی نمی دهند.

خبرنگار سابق ایران در آمریکا ادامه داد: همه جای دنیا مردمی هستند که چهارچوب های سیاسی دولت به افکار انها جهت می دهد. سال های سال مردم عراق با مردم ایران جنگیدند. آنچه ما را وارد جنگ کرد نگاه صدام و زیاده خواهی های او بود که دو ملت را در مقابل هم قرار داد.

غرفی بیان کرد: در جنگ آمریکا با عراق سود جنگ در جیب شرکت های اسلحه سازی و نفتی رفت و آنها که متحمل ضرر شدند خانواده سربازان آمریکایی بودند.

وی همچنین نمایشگاه را فرصت حداقلی خوبی برای نشان دادن رسانه ها به مردم دانست.

انتهای پیام/ف.ک

نظر شما
پربیننده ها