بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها/207

سیاری: رزمایش دریایی ولایت93 دی‌ماه برگزار می‌شود/ ناوشکن جماران2 آماده الحاق به ناوگان نداجا

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به آماده بودن ناوشکن جماران2 برای الحاق به ناوگان نیروی دریایی ارتش، از برگزاری رزمایش دریایی ولایت93 در دی‌ماه خبر داد.
کد خبر: ۳۳۶۴۱
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۳ - 14November 2014

سیاری: رزمایش دریایی ولایت93 دی‌ماه برگزار می‌شود/ ناوشکن جماران2 آماده الحاق به ناوگان نداجا

امیر دریادار حبیب اله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش ضمن حضور در غرفه خبرگزاری دفاع مقدس در بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاریها با اشاره به آمادگی نداجا برای حضور در اقیانوس اطلس، به خبرنگار ما گفت: ما آماده هستیم تا هر زمان که فرماندهان ابلاغ کردند، در اقیانوس اطلس حاضر شویم.

وی در ادامه تصریح کرد: ناوشکن جماران 2 به صورت 100 درصد آماده الحاق به ناوگان نیروی دریایی ارتش است و ما منتظر تدبیر فرماندهان برای الحاق هستیم.

امیر سیاری با بیان اینکه حضور در دریای مدیرترانه عادی شده است، تصریح کرد: حوزه ماموریت نیروی دریایی تا مدار 10 درجه است. یعنی اگر از بندر چابهار 2هزار کیلومتر را به سمت جنوب ادامه دهیم، به مدار 10 درجه میرسیم. این مسیر به خطی میرسد که سومالی را به جنوب هندوستان وصل میکند.

وی ادامه داد: این منطقه محل ماموریت ماست و مرتب در حال گشتزنی هستیم. اگر بخواهیم از این منطقه بیرون برویم، باید سلسله مراتب فرماندهی به ما دستور دهند. این مناطق شامل هند جنوبی، چین، اقیانوس اطلس و آرام و دریای مدیترانه است.

فرمانده نداجا با اشاره به سفرهای ناوگروههای نداجا بیان داشت: ما یک ماه پیش در هند جنوبی بودیم و به تانزانیا و دارالسلام رفتیم. سال گذشته نیز چین بودیم. در دریای سرخ نیز رفت و آمد داریم.

وی با اشاره سفر اخیرش به چین، تصریح کرد: ما پیش از این یک ناوگروه را به چین فرستاده بودیم. ماه گذشته نیز میزبان ناوگروه چینی بودیم. ضمن اینکه ما دو کشتی چینی که برای آنها بسیار مهم بود را نیز از دست دزدان دریایی نجات داده بودیم.

امیر سیاری افزود: پس از این بود که از ما برای حضور در چین دعوت شد. این سفر بسیار ارزشمند بود و ثمرات خوبی داشت و فراتر از آن چه انتظار داشتیم به ما احترام گذاشتند.

وی تاکید کرد: این احترام همان چیزی است که مقام معظم رهبری فرمودند حرف حق مردم ایران و انقلاب جایگاه خود را در جهان پیدا کرده است. این برخوردی که با ما کردند نشانگر این موضوع بود.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه امروز نیروی دریایی ما را به عنوان یک نیروی دریایی قدرتمند و نظام ما را به عنوان یک نظام اثرگذار در منطقه میشناسند، اضافه کرد: چین از نظر نظامی و اقتصادی ابرقدرت به شمار میرود، ولی کشور ما را به یک کشور انقلابی و اثرگذار در منطقه میشناسند.

وی ادامه داد: کشورهای مختلف توان نیروی دریایی ما را در تامین امنیت در شمال اقیانوس هند را پذیرفتهاند و این برای ما خیلی مهم است که توانستهایم چنین جایگاهی را در منطقه پیدا کنیم. ما این را از برکت انقلاب، شهدا و دفاع مقدس میدانیم. آنها علاقمندند با  تجربیات ما در دوران دفاع مقدس به ویژه در حوزه دریا آشنا شوند.

سیاری در بخش پایانی سخنان خود به ارتباط با کشورهای همسایه دریای خزر اشاره کرد و گفت: ما ماه گذشته میزبان ناوگروه روسی در بندرانزلی بودیم. سال گذشته نیز ناوگروه ما در بندرآستارخان روسیه پهلو گرفت. روابط ما با کشورهای همسایه دریای خزر برقرار است و رفت و آمدها انجام میشود.

انتهای پیام/ م.و

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار