مهم‌‌ترین اخبار دفاعی رسانه‌های مجازی کشور

ایران ششمین کشور برتر موشکی دنیا/ حضور سردار سلیمانی در حمله موشکی حزب الله به اسرائیل

ایران ششمین کشور برتر موشکی دنیا،حضور سردار سلیمانی در حمله موشکی حزب الله به اسرائیل و 3هزار شهید مهاجر افغانستانی دفاع مقدس، ثمره دید جهانی انقلاب خمینی است از جمله مهمترین اخبار نظامی رسانه های کشور در روز دوشنبه است.
کد خبر: ۴۰۶۱۰
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۴ - 09February 2015

ایران ششمین کشور برتر موشکی دنیا/ حضور سردار سلیمانی در حمله موشکی حزب الله به اسرائیل

گروه سایر رسانه های خبرگزاری دفاع پرس، به منظور دسترسی آسان مخاطبان خود به مهمترین اخبار سایت ها و روزنامه های کشور در حوزه ی نظامی، نیروهای مسلح و اخبار مربوط به حوزه دفاع مقدس، به صورت روزانه یک بسته خبری در این حوزه ها آماده و منتشر می کند.

در ادامه مهمترین اخبار سایتها و روزنامههای کشور در روزدوشنبه میآید:

حضور سردار سلیمانی در حمله موشکی حزب الله به اسرائیل

روزنامه کیهان: روزنامه صهیونیستی تایمز آو اسرائیل در تحلیلی که به عملیات حزبالله در مزارع شبعا (به تلافی حمله اسرائیل به قنیطره) اختصاص داشت، این ماجرا را نمونهای از جنگ پنهان ایران توصیف کرد و نوشت اکنون شبکهای پیچیده برای جنگ ایجاد شده است.این روزنامه مینویسد: یعلون وزیر دفاع اسرائیل کاملاً از حضور یک فرمانده ایرانی در کنار کاروان حزبالله در قنیطره سوریه آگاه بود. هلیکوپتر اسرائیلی این کاروان را هدف گرفت و فرمانده ایرانی و پسر مغنیه از جمله کشته شدند.به نوشته تایمز اسرائیل ژنرال قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، برای تسهیل عملیات انتقامجویانه سریع، دو نفر از فرماندهان خود را به لبنان اعزام کرد. تایمز میافزاید: قاسم سلیمانی تقریباً در همان زمان بر سر مزار جهاد مغنیه زانو زده بود و قرآن میخواند. او به جهاد و پدرش عماد مغنیه، که در فوریه سال ۲۰۰۸ میلادی (بهمن ماه ۱۳۸۶) کشته شد، بسیار نزدیک بود. این حرکت، در میان تنشهای منطقهای جاری، همچنین این موضوع را برجسته میسازد که چگونه گرایشهای مذهبی و قومی به جای گرایشهای ناسیونالیستی، پیوندهای منطقهای را شکل میدهند. نویسنده مقاله تایمز اسرائیل، گروه حزبالله لبنان را یک عامل نفوذ ایران در آن منطقه دانسته و میافزاید: آیتالله علی خامنهای در سال ۱۹۹۰ گفته بود که نیروی قدس مأموریت دارد سلولهای حزبالله را در سراسر جهان ایجاد کند.

 

ایران ششمین کشور برتر موشکی دنیا

شهیدنیوز: محمد تهرانیمقدم با بیان اینکه برادر شهیدم هرگز چشمش به دست بیگانگان نبود افزود:حاجحسن منتظر نتیجه مذاکرات نبود و با این تفکر کشور را به قله بزرگ اقتدار رساند طوری که امروز ما ششمین کشور برتر موشکی دنیا هستیم. برادر شهید حسن تهرانیمقدم تاکید کرد: حاجحسن 50 ابداع علمی را آماده ثبت داشت و در زمینه هواپیماهای بدون سرنشین، بالگرد و سوخت جامد پروژههایی را در دست انجام داشت و همه این موفقیتها به خاطر این بود که او نه یک قدم جلوتر و نه یک قدم عقبتر از رهبری برمیداشت. وی بیان کرد: این شهید بزرگوار عملگرا بود و بارها بزرگترین آرزویش را نابودی اسرائیل عنوان کرد و با جرأت میتوانم بگویم که با ابداعات حاج حسن اسرائیل نابود خواهد شد چرا که به اعتقاد او ما میتوانیم حیفا تا تلاویو را با خاک یکسان کنیم. وی در خصوص پرتاب ماهواره به فضا بیان کرد: حاجحسن با قدرت اراده خود توانست کاری کند که ماهواره امید جمهوری اسلامی با موفقیت به فضا پرتاب شود همانطور که چند روز پیش ماهواره فجر با همت همین شهدا با اقتدار به فضا پرتاب شد.

 

در طولانیترین عملیات دفاع مقدس دستاوردهای بزرگی به دست آمد

فارس: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس در بیانیهای با گرامیداشت بیستم بهمن ماه سالروز عملیات غرور آفرین و منحصر به فرد والفجر 8 در سال 1364، برجسته شدن ظرفیتها و قابلیتهای رزمندگان اسلام برای شکست صدام، پیروزی در جنگ تحمیلی و برملا شدن نقاط ضعف و ناتوانی ارتش بعثی عراق در برابر اراده جمهوری اسلامی ایران را از پیامدهای الهام بخش این عملیات دانست. دربخشی از این بیانیه با تجلیل از مقام شامخ شهیدان، جانبازان و ایثارگران عملیات غرور آفرین والفجر 8 و گرامیداشت یاد و خاطره حضرت امام خمینی (رحمهالله علیه) و تاکید بر ضرورت بازخوانی مقاومت و ایستادگی رزمندگان اسلام در برابر جبهه متحد دشمنان انقلاب و نظام در 8 سال دفاع مقدس برای آشنایی نسل آیندهساز جوان کشور، تصریح شده است: رزمندگان اسلام در عملیات والفجر 8 بار دیگر در صحنهای شگفتآور به اردوگاه معاندین انقلاب و نظام اثبات کردند به مدد ایمان و اراده ناشی از توکل به قدرت لایزال الهی قادر هستند برغم تحریم و محدودیتهای ناشی از سیاستهای ظالمانه قدرتهای استکباری، در میدان عمل "حماسهساز" ظاهر شوند و عملکرد جهادی و دفاعی خود در برابر جبهه دشمن را الگویی کارساز و سرنوشت ساز برای تاریخ آینده این کشور قرار دهند.

 

 زمینههای همکاری مشترک بین سازمان پدافند غیرعامل و نیروی هوایی ارتش

پایداری ملی: در آستانه نوزدهم بهمن روز نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران سردار جلالی رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور به همراه تنی چند از معاونین این سازمان با امیر شاه صفی فرمانده نیروی هوایی ارتش دیدار و گفتگو کرد.در ابتدای دیدار سردار جلالی ضمن تبریک این روز،حرکت شجاعانه اعلام همبستگی همافران نیروی هوایی ارتش با امام خمینی(ره) در نوزدهم بهمن ماه 1357 را چنانکه رهبر فقید انقلاب فرمودند از شکنندهترین ضربات بر پیکر رژیم شاهنشاهی دانست.در ادامه این دیدار پیرامون اهداف پدافند غیر عامل و زمینههای همکاری مشترک فی مابین این سازمان و نیروی هوایی از جمله استفاده بهینه از ظرفیتهای بیمارستان بعثت نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی و نیز باند دوشان تپه که می تواند کمک زیادی در مدیریت بحران شهر تهران داشته باشد مباحثی مطرح گردید.در خاتمه مقرر شد ضمن توسعه همکاری ، هماهنگی لازم در راستای سیاست ها و راهبردهای آتی و پیشبرد اهداف و برنامه های مشترک بین سازمان پدافند غیر عامل و نیروی هوایی انجام پذیرد.

 

روابط عمومی سپاه سخنان منتسب به سردار همدانی درباره قطع نخاعیها را تکذیب کرد

عرش نیوز: سردار رمضان شریف مسئول روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پی انتشار برخی اخبار ناقص و نادرست از سخنان سردار حسین همدانی در جمع کارکنان دفتر نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: آمار نسبت داده شده به سردار همدانی در برخی رسانهها مبنی بر قطع نخاع ۸۳۰ نفر در جریان فتنه سال ۸۸ نادرست است و اشاره ایشان به مصدوم و مجروح شدن این تعداد در فتنه ۸۸ بوده است.وی افزود: این آمار شامل کلیه مصدومین، مجروحین از سرپایی تا جراحتهای عمیق و در طول فتنه ۸ ماهه ۸۸ بوده است.سردار شریف با مضحک دانستن ذوق زدگی رسانههای بیگانه و ضدانقلاب و واکنش آنان در قبال انتشار این آمار نادرست خاطر نشان کرد: همواره انتظار ما از مسئولینی که در قبال این گونه موارد به اظهار نظر و نقل خاطره می پردازند این بوده است که به طور شفاف، دقیق و مستند سخن بگویند.وی تصریح کرد: در عین حال از رسانهها نیز انتظار داشتهایم که در نقل سخنانی که می تواند دستاویز دشمن و رسانههای بیگانه برای هجمه رسانهای و عملیات روانی علیه ملت ایران قرار گیرد، دقت لازم را در نظر گیرند.

 

3هزار شهید مهاجر افغانستانی دفاع مقدس، ثمره دید جهانی انقلاب خمینی است

تسنیم: همایش فجر نخبگان حوزه و دانشگاه مهاجران افغان با حضور جمعی از مهاجران افغانستان و رحیمپور ازغدی در سالن بصیرت لانه جاسوسی برگزار شد.رحیم پور ازغدی سخنران این همایش درباره ابعاد جهانی انقلاب اسلامی گفت: با توجه به سالگرد انقلاب اسلامی(ایامالله) باید به مولفههای جهانی انقلاب اسلامی بپردازیم، به همان دلیل که اسلام جهانی است، انقلاب هم جهانی است. با توجه به انقلابهای صورت گرفته در جهان از جمله انقلاب فرانسه و شوروی این نوع انقلاب براساس اقتصاد و سرمایهداری بودند که تنها به امور خودشان توجه میکردند و جزء انقلابهای مادی معاصر محسوب میشوند در حالیکه انقلاب اسلامی ایران، انقلابی همهگیر و پایدار که مخاطباش عموم بشر است و هیچگونه طبقهبندی جنسیتی، قومی و نژادی ندارد.رحیم پور ازغدی اظهار داشت: شیعیان افغان با پیروی از انقلاب اسلامی و فرمایشات امامبزرگوارمان در جنگ تحمیلی ما شرکت داشتند و حدود 3 هزار از مسلمانان افغان به شهادت رسیدند تمام این رخدادها نشات گرفته از انقلاب اسلامی است که بسیاری از شیعیان جهان را به سمت خود منعطف کرد.

 

راز محبوبیت حاج قاسم

مهر: «حجتالاسلام و المسلمین علی شیرازی» نماینده ولی فقیه در سپاه قدس،در گفتگو با مهر در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه حقیقت وجودی اشخاصی مانند سردار سلیمانی به عنوان دستپروردگان انقلاب اسلامی چیست که تا این حد در میان مردم محبوب میشوند!؟ اظهارداشت:عشق به خدا؛ خداوند میگوید برای من کار کنید تا من شما را بالا ببرم. این همان روحیه ای است که در دفاع مقدس هم حاکم بود. من سالها در جنگ بودم و مدتی نیز مسئول تبلیغات لشکر ۴۱ ثارالله (ع) بودم. یک نفر را ندیدم که برای حقوق گرفتن یا اضافه کار بخواهد تلاش کند و بجنگد؛ امثال سردار سلیمانی در کارهایشان به دنبال دنیا نیستند، اما شما ببینید ارزشهای مطرح در دیگر جنگهای دنیا چیست؟! یا طمع به مال و ناموس مردم دارند و یا می خواهند کشورگشایی کنند.خیلی از فرماندهان ارتش سوریه، لبنان و عراق وقتی امثال سردار سلیمانی را میبینند، رفتارشان عوض میشود. وقتی کسی شبانهروزی میدود و هیچ رشدی در زندگی مادی او دیده نمیشود، به همین جایگاه می رسد؛ برای او مهم این است که کاری را که خداوند تکلیف کرده انجام دهد. آن چیزی که امثال اینها را در دلها جا میدهد، همین است.

 

استودیوی تاریخ شفاهی دفاع مقدس در دانشگاه بیرجند افتتاح شد

خبرگزاری دانشجو: استودیوی تاریخ شفاهی دفاع مقدس دانشگاه بیرجند با حضور فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی و مسئولان دانشگاه بیرجند در این دانشگاه افتتاح شد. فال سلیمان، معاون پشتیبانی بسیج اساتید خراسان جنوبی در مراسم افتتاح استودیوی تاریخ شفاهی دفاع مقدس با اشاره به اینکه در این استودیو خاطرات دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه بیرجند در دوران دفاع مقدس و بعد از دفاع مقدس ثبت و ضبط خواهد شد، گفت: دانشجویان به عنوان افسران جنگ نرم خاطرات خود را از اردوهای جهادی، فعالیتهای بصیرتی و معرفتی و فعالیتهای خود در حوزه جنگ نرم بیان و ثبت خواهند کرد.وی افزود: این خاطرات بعد از انجام مصاحبههای گوناگون از دانشجویان، اساتید و کارکنان در قالب کتاب و نرم افزار تهیه خواهد شد.

 

برگزاری اولین مراسم یادبود شهدای جنگ نرم

خبرنامه دانشجویان ایران: اولین مراسم یادبود شهدای جنگ نرم جمعه یکم اسفند، از ساعت 14 در سالن همایشهای باغ موزه دفاع مقدس و با حضور خانوادههای معظم شهداء، مسؤلین و مردم شهید پرور برگزار میشود.سعید شمس دبیر کنگره بزرگداشت شهدای مسجد ارک گفت: در این مراسم از 78 خانواده شهید مسجد ارک تهران و 200 جانباز این حادثه و همپنین خانواده های شهدای امر به معروف و نهی از منکر، شهدای راهیان نور و شهدای اصحاب رسانه بخصوص شهدای حادثه هواپیمای C130دعوت به عمل آمده است.وی گفت: هر ساله ما مراسم یاد بود شهدای مسجد ارک را به صورت تاریخ قمری برگزار میکردیم ولی امسال علاوه بر مراسم قمری، مراسم شمسی آنها را نیز برگزار خواهیم کرد و در این راستا بزرگداشت شهدای جنگ نرم را هم خواهیم داشت تا با ارائه الگوی مناسب برای جوانان امروز یاد و خاطره شهدای فرهنگی کشور را که مقام معظم رهبری فرمودهاند بنده حاضرم جان خود را در این راه بدهم زنده نگه داریم.شمس هدف از برگزاری این مراسم را احیاء و اقامه راه و پیام شهدا عنوان کرد.

نظر شما
پربیننده ها