مهم‌‌ترین اخبار دفاعی رسانه‌های مجازی کشور

اختصاص یک میلیارد دلار برای تقویت بنیه دفاعی، ساخت نخستین "پهپاد عمود پرواز" از سوی دانشجویان دانشگاه امام حسین(ع)

اختصاص یک میلیارد دلار برای تقویت بنیه دفاعی به نیروهای مسلح ، ساخت نخستین "پهپاد عمود پرواز" از سوی دانشجویان دانشگاه امام حسین(ع) و آمریکا حتی نمی‌تواند یک دسته نظامی برای جنگ علیه ایران فراهم کند از جمله مهمترین اخبار دفاعی رسانه های کشور در 24 ساعت گذشته است.
کد خبر: ۴۲۴۵۱
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۱ - 04March 2015

اختصاص یک میلیارد دلار برای تقویت بنیه دفاعی، ساخت نخستین

به گزارش فضای مجازی دفاع پرس، به منظور دسترسی آسان مخاطبان به مهمترین اخبار سایت ها و روزنامه های کشور در حوزه ی نظامی، نیروهای مسلح و اخبار مربوط به حوزه دفاع مقدس، روزانه یک بسته خبری در این حوزه ها آماده و منتشر می کند.

 

ساخت نخستین "پهپاد عمود پرواز" از سوی دانشجویان دانشگاه امام حسین(ع)

باشگاه خبرنگاران:سردار "مرتضی صفاری" فرمانده دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین(ع)، درباره پهپاد ساخته شده از سوی دانشجویان این دانشگاه اظهار داشت: این حرکت به صورت خودجوش توسط دانشجویان افسری دانشگاه امام حسین(ع) صورت گرفت و وقتی ما انگیزه جدی در بین این دانشجویان دیدیم این عزیزان را با کسانی که صاحب طرح و نظر بودند وصل کردیم. وی تصریح کرد: با حمایتها و اعتبارات بسیار مختصری که برای این پروژه در نظر گرفته شد و همت و عشق، علاقه و باوری که در بین دانشجویان بود توانستیم این پهپاد را اختراع کنیم. فرمانده دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین(ع) گفت: به عنوان مثال بخش عمود پرواز بودن این پهپاد با بررسیهای صورت گرفته با 2 بال انجام میشود و از آن بابت این حرکت سرعتی است و در کشور مانند آن را نداشتهایم و فقط آمریکا آن را ساخته بود، ازهمینرو دانشجویان سعی کردند حرکتی را صورت دهند تا گفتمان مقام معظم رهبری که فرمودند راههای کشف نشده را کشف کنید و راههایی که دیگران نرفتهاند را بیابیم، دنبال کنیم.سردار صفاری افزود: همه این اقدامات با تدابیر، رهنمودها و هدایتهای حضرت آقا است که دانشجویان بر نقطهای انگشت گذاشتند که نه نیازی به مهندسی معکوس بود و نه ساخت مشابه خارجی، از همین رو مسیرهایی را باید درست کنیم که حرف اول را در آن نقطه بزنیم.

 

هر متجاوزی قصد تهدید انقلاب را داشته باشد، عشایر در مقابل این دشمنان ایستادگی می کنند

پایگاه اینترنتی بسیج: کنگره بین المللی صدمین سالگرد واقعه جهاد عشایر عرب در خوزستان با حضور جمع کثیری از سران طوایف و عشایر عرب از کشورهای عراق، یمن، عمان، سوریه، لبنان، اردن و ایران برگزار شد. سرتیپ دوم پاسدار حسن شاهوار پور فرمانده سپاه حضرت ولی عصر (عج) استان خوزستان در این مراسم گفت: تقدیم شهدای جهاد عرب ثابت کرد که عشایر عرب برای دفاع از اسلام و مبارزه با استکبار از بذل جان ابایی ندارند.سردار شاهوارپور خاطرنشان کرد: این حماسه آفرینی ها را مردم خوزستان بارها پس از گذشت سال ها از انقلاب تکرار کرده اند.وی در ادامه داد: هر متجاوزی با هر لباسی قصد تهدید انقلاب ما را داشته باشد، عشایر عرب، لر و کرد با همدلی در کنار یکدیگر در مقابل این دشمنان ایستادگی می کنند. سردار شاهوار پور با بیان اینکه روحیه برادری و همدلی عشایر و جبهه بسیار قوی در برابر استکبار ایجاد کرده است، افزود: همدلی و وحدت عشایر عاملی موثر در مواجهه این قشر جامعه با دشمنان انقلاب است.فرمانده سپاه استان خوزستان ادامه داد: عشایر عرب از کشورهای عراق، بحرین، یمن، اردن، سوریه، لبنان، عمان و دیگر کشورهای اسلامی برای استیلای اسلام و اقامه نماز جماعت به امامت امام خامنه ای در بیت المقدس لحظه شماری می کنند.

 

ناوگروه سی و سوم ارتش جمهوری اسلامی جاکارتا را به مقصد هند ترک کرد

فارس: ناو گروه سی و سوم نیروی دریایی ارتش متشکل از ناو پشتیبانی بندرعباس و ناو رزمی نقدی، که هشتم اسفندماه به آبهای اندونزی رسیده و در بندر«تانجونگ پریوک» جاکارتا پهلو گرفته بود این بندر را ترک و راهی هند شد. بازدید جمعی از خانوادههای ایرانی مقیم اندونزی از یگانهای شناور ایران و دیدار با فرماندهان، دانشجویان و پرسنل این ناوشکن، دیدار فرماندهان و مسئولین ناوگروه سی و سوم نیروی دریایی ارتش با معاون عملیات ناوگان دریایی غرب اندونزی و گفتگوی طرفین پیرامون توانمندیهای نظامی و آموزشی خود و بازدید فرماندهان و دانشجویان از شناور لجستیک آب-خاکی «باندا آچه» اندونزی  از جمله برنامههای صورت گرفته در مدت توقف این ناوگروه در اندونزی بود. ناوگروه سی و سوم ارتش جمهوری اسلامی سفر خود را از اوایل بهمنماه با ماموریت محافظت از خطوط مواصلاتی کشتیها و آموزش دانشجویان دانشگاه امام خمینی(ره) نوشهر آغاز کرده و تا کنون 9 هزار کیلومتر دریانوردی کرده است.  

 

 دشمن به جای مرزیها زمینی به دنبال اشغال مرزهای ایمانی جوانان است

تسنیم: آیتالله سبحانی طی پیامی به کنگرهی بین المللی جهاد عشایری خوزستان که از صبح امروز (سهشنبه) آغاز شده است، جهاد در راه صیانت از وطن اسلامی را وظیفه شرعی و الهی دانست.در بخشی از متن این پیام آمده است:جوانان عزیز عرب، کلیه عشایر غیور منطقه، یکی از افتخارات شما این است که این منطقه را که دژ استوار ثقلین است، پیوسته معزّز داشته اید و پرچم ولایت را در سراسر منطقه اهتزاز در آورده اید.اکنون دشمن از راه دیگر وارد شده است. او میخواهد به جای اشغال مرز های زمینی به مرز های ایمانی جوانان شما تجاوز کند و نعمت ولایت را از آنان بگیرد تا راه برای سلطه مجدد او فراهم گردد.از عزیزان درخواست می شود، با هوشیاری کامل از نفوذ افکار داعشی ها که نوزادان وهابیت هستند، جلو گیری نموده و مطمئن باشند که این ها سربازان خط اول استعمارند که در لباس نفاق و تظاهر به« دلسوزی برای عشایر عرب» فعالیت میکنند.

 

 ۲۱اسفند؛ مراسم تعویض پرچم بر فراز گلزارهای شهدا در سراسر کشور

تسنیم: سردار محسن انصاری، قائممقام بنیاد شهید و امور ایثارگران، گفت: در مردادماه سال 83 شورای عالی انقلاب فرهنگی روز 22 اسفند را روز شهید نامگذاری کرد اما تا سال قبل مراسم خاصی برای این روز برگزار نمیشد و مناسبتی تقویمی بود. با دستور حجتالاسلام و المسلمین شهیدی سال قبل برای نخستین بار مراسم این روز برگزار شد که بر اساس نظرسنجیها میزان آشنایی مردم درباره روز شهید پس از برگزاری مراسم این روز، از یک درصد به 17 درصد افزایش یافت. امیدواریم این روند افزایش داشته باشد و شناخت مردم از این روز بیشتر و بیشتر شود و این روز وارد اذهان مردم شود.سردار انصاری بنیاد شهید و امور ایثارگران را تنها دستگاه برگزار کننده روز شهید ندانست و گفت: بنیاد در واقع دبیرخانه و هماهنگکننده این روز است. وی افزود: در ابتدای هفته آینده برنامههای روز شهید و ایام منتهی به آن را اعلام میکنیم. یکی از برنامههای ویژه ما مربوط به عصر پنجشنبه 21 اسفند است که قرار است مراسم رسمی تعویض پرچم بر فراز گلزارهای شهدا در سراسر کشور طی مراسمی خاص و با همکاری نهادهای مختلف انجام شود.

 

گزارش الرای کویت از حضور سردار قاسم سلیمانی در عملیات تکریت

خبر آنلاین: پایگاه اینترنتی روزنامه الرای العام کویت در گزارشی نوشت : خبرگزاری فارس ایران به نقل از منابع آگاه اعلام کرد که حمله ای که نیروهای عراقی برای آزاد سازی استان صلاح الدین بویژه مرکزش تکریت آغاز کردند زیر نظر قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس سپاه پاسداران انقلاب ایران انجام می شود.در ادامه این گزارش آمده است منابع آگاه گفتند از چند روز قبل هواپیماهای بدون خلبان در آسمان تکریت به پرواز در آمدند و ماموریت شناسایی و جنگی انجام دادند. این هواپیماها پریروز منطقه القادسیه در شرق تکریت را هدف قرار دادند . این هواپیماها همچنین برخی مواضع تروریستها را هدف قرار دادند و مواضع آنها را در مناطق شرق تکریت در هم کوبیدند.این حمله از زمانی که داعش بخشهای بزرگی از شمال عراق را در ژوئن گذشته در اختیار خود گرفت ،بزرگترین عملیات نظامی در این استان به شمار می رود.فرماندهان ارتش ، بسیج مردمی و جنگجویان عراقی از قاسم سلیمانی هنگام ورودش به تکریت استقبال کردند.

 

 آمریکا حتی نمیتواند یک دسته نظامی برای جنگ علیه ایران فراهم کند

باشگاه خبرنگاران: سردار "محمدرضا نقدی"  رئیس سازمان بسیج مستضعفین در جمع خبرنگاران با اشاره به اظهارات اخیر مقامات آمریکایی مبنی بر اینکه "گزینه نظامی همچنان روی میز است"، اظهار داشت: آمریکا حتی نمیتواند یک دسته نظامی برای جنگ علیه ایران فراهم کند.وی با بیان اینکه آنها به دلیل نداشتن توانایی جنگ با ایران رو به استخدام مزدور آوردهاند، گفت: کشوری که هنوز جذب مزدور میکند،  چگونه میتواند ادعای جنگ با جمهوری اسلامی ایران کند.رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: شرکتهای آمریکایی جنایتکاران، قاچاقچیان مواد مخدر و قاتلان را استخدام میکنند تا به میدان جنگ بیاورند. حال کشوری که یک دسته نیرو نمیتواند فراهم کند که عاشق دفاع از آمریکا باشند، نباید از این رجزها بخواند.

 

فیلم برداری قایق های سپاه از ناوگان آمریکا

 مشرق: فیلمی از حضور قایقهای تندروی سپاه نزدیک یک ناوهواپیمابر آمریکایی منتشر شد.چهارشنبه هفته گذشته برگزاری رزمایش بزرگ پیامبر اعظم9، نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اقدام به استفاده از مدل ناوهواپیمابر نیمیتز آمریکا بهعنوان هدف، کرده و آن را با اصابت موشکهای متعدد مورد اصابت قرار داد و سپس، نیروهای ویژه دریایی سپاه، با اجرای عملیات هلیبرن، وارد ناو شده آن را بهطور کامل تسخیر کردند.این برای اولین بار بود که ایران و بهخصوص سپاه پاسداران اقدام به استفاده از مدل یک ناو هواپیمابر بهعنوان هدف و آن را منهدم کرد. این اقدام سپاه بازتاب بسیار زیادی در محافل مختلف خبری در سطح جهان داشت.

 

اختصاص یک میلیارد دلار برای تقویت بنیه دفاعی به نیروهای مسلح

خبرگزاری بسیج: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز خود تبصره الحاقی به ماده واحده لایحه بودجه سال 1393 کل کشور را بررسی کردند. طبق مصوبه مجلس در تبصره الحاقی 10 لایحه بودجه مقرر شد مبلغ یک میلیارد دلار یا معادل ریالی آن از صندوق توسعه ملی جهت تقویت بنیه دفاعی در اختیار نیروهای مسلح قرار گیرد.

 

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار