مهم‌‌ترین اخبار دفاعی رسانه‌های مجازی کشور

سخنان فرمانده کل سپاه درباره جنگ با داعش/ آمریکایی ها باید بپذیرند که کدخدای جهان نیستند

سخنان فرمانده کل سپاه درباره جنگ با داعش، آمریکایی ها باید بپذیرند که کدخدای جهان نیستند و انهدام یک گروه تروریستی از جمله مهمترین اخبار دفاعی رسانه های کشور در24 ساعت گذشته است.
کد خبر: ۴۱۱۱۷
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۷ - 15February 2015

سخنان فرمانده کل سپاه درباره جنگ با داعش/ آمریکایی ها باید بپذیرند که کدخدای جهان نیستند

به منظور دسترسی آسان مخاطبان خود به مهمترین اخبار سایت ها و روزنامه های کشور در حوزه ی نظامی، نیروهای مسلح و اخبار مربوط به حوزه دفاع مقدس، به صورت روزانه یک بسته خبری در این حوزه ها آماده و منتشر می کند.

در ادامه مهمترین اخبار فضای مجازی  در 24 ساعت گذشته میآید:

بانک اسناد دفاع مقدس در حال تکمیل شدن است

فردا: امیر ابراهیم گلفام، رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس ارتش گفت: ...ما داریم بانک اسناد دفاع مقدس را کامل میکنیم یعنی اطلاعات بسیاری داریم که سند اول است.دنبال آن هستیم که بانک اسناد اصلی را که خودمان اسکن کردیم جمع آوری کنیم که برای همه کارها قابل استفاده است. یعنی اگر یک تهیه کننده تلویزیونی میخواهد فیلمی تهیه کند، غیر از آن که بخواهد با کسی مصاحبهای بگیرد، اسناد آن مقطع از تاریخ دفاعی را بخواهد ما در اختیارش قرار میدهیم. یا اگر پژوهشگری بخواهد کار پژوهشی انجام دهد ما اسناد خاص خودش را در اختیار او قرار میدهیم. یا نویسنده کتابی اگر بخواهد کتابی بنویسد ما اسناد را به او میدهیم. بیش از ده ها ترابایت اسناد اسکن شده داریم. مهم این است که اگر یک زمانی جمع آوریمان تمام شد، که هنوز هم تمام نشده و داریم کار میکنیم، اینها را نظم دهیم و مرتبشان کنیم. البته در همین حین که اسکن میشوند نظم پیدا میکنند ولی میخواهیم راحت قابل سرچ و جستجو و دستهبندی شوند.با کمک فرمانده محترم ارتش و معاونت محترم عملیات ارتش، خیلی از اسناد دفاع مقدس که به کلی سری بودند را طبقهبندی و اسکن کردیم و در حال آماده کردن یک بانک بزرگ اسنادی هستیم.

 

 آمریکایی ها باید بپذیرند که کدخدای جهان نیستند

 تسنیم: سردار یدالله جوانی مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران اظهارداشت:مقام معظم رهبری ضمن اشاره به درخواست سفیر آمریکا در عراق از مسئولان جمهوری اسلامی برای مذاکره به منظور مقابله با داعش نکته ای را برجسته کردند و آن این که اساسا پشت  فتنه ای که در عراق شکل گرفته، خود آمریکایی ها هستند و آنها از جمله کسانی هستند که نقش اصلی را در شکل دهی به این گروههای تروریستی داشته اند و در سوریه و عراق بحران آفریدند در نتیجه مبارزه با داعش از روی صداقت نیست.سردار جوانی گفت: ایران نیز وارد چنین همکاری نخواهد شد گرچه کشور ما مواضعش در باره گروههای تروریستی مشخص است زیرا این گروهها ساخته و پرداخته کشورهای بیگانه و مرتجعین در منطقه  با هدف ناامن کردن منطقه هستند و در نتیجه ما به همکاری با ملت، ارتش و دولت سوریه و عراق ادامه می دهیم و بیشترین ضربه ها هم ما با کمکی که کرده ایم به تروریست ها وارد آمده است.وی با تاکید براینکه آمریکایی ها باید بپذیرند که کدخدای جهان نیستند و باید حقوق ملت ها مخصوصا در غرب آسیا را به رسمیت بشناسند، یادآور شد : همین امروز آنها ادعای مبارزه با داعش را دارند اما هربار تروریست ها در محاصره قرار گرفته اند آمریکایی ها محموله سلاح و غذا برای آنها فرستاده اند برای همین به نظر نمی آید به این زودی در مواضع آمریکایی ها چرخش و تغییری مشاهده شود. آنان نیز احتمالا مانند سایر ابرقدرت ها تا جایی پیش خواهند رفت که به فروپاشی برسند.

 

بیانیه 10 هزار نفر از "جهادگران بسیجی خوزستان" در خصوص پدیده ریزگردها؛

باشگاه خبرنگاران: به گزارش حوزه دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران؛ 10 هزار نفر از جهادگران بسیجی خوزستان بیانیهای در خصوص پدیده ریزگردها صادر کردند.در بخشی از متن این بیانیه آمده است: متنی را که در ذیل مطالعه میفرمایید قبل از اینکه نشان از بیانیه را تجلی نماید، درد دل خالصانه بیش از ۱۰هزار نفر از جهادگران بسیجی استان "خوزستان" خطاب به ملت شریف ایران اسلامی و دولت خدمتگزار تدبیر و امید است....جهادگر بسیجی عضو گروههای جهادی این استان بعنوان بخش کوچکی از حرکت عظیم جهادگران کشور با توجه به منویات و دستور صریح مقام معظم رهبری (مدظله) جهت رسیدگیِ فوری به مسئله ریزگردها و از طرفی مشکلات بسیار عدیده جسمی، مالی وروانی که این پدیده برای مردم خوزستان به ارمغان آورده را به صراحت خواستار پیگیری مجدانه مسئولین تا رفع کامل این مشکل هستند و همچنین آمادگی کامل خود را جهت مساعدت و کمک به دستگاههای مربوطه در خصوص اجرایی نمودن تصمیمات اخذ شده اعلام میدارند. همچنین از دولت خدمتگزار خواهان است تا در صورت اعلام نیازِ سازمانها، هر چه سریعتر امکان حضور جهادگران در عرصه مبارزه با این بلای طبیعی را فراهم کنند.

 

انهدام یک گروه تروریستی

عرش نیوز: حجتالاسلام والمسلمین سید محمود علوی وزیر اطلاعات در یک نشست خبری طی سخنانی گفت: سربازان گمنام امام زمان (عج) در عملیات پیچیده اطلاعاتی در تاریخ ۱۶و ۲۲بهمن با همکاری و اقدام مشترک قرارگاه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروی انتظامی و نیز با همکاری مردم منطقه چند مقر یک گروهک تروریستی را منهدم و شماری از تروریستها را دستگیر کردند.وی افزود: افراد بازداشت شده در جنایات متعددی به ویژه در شهادت چند نفر از معلمان مظلوم منطقه بلوچستان ، ترور نیروهای نظامی و انتظامی منطقه و بمب گذاری های کنار جاده ای نقش داشتند.

 

سخنان فرمانده کل سپاه درباره جنگ با داعش

 الف: سرلشکر محمد علی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهارداشت: تنها کشوری که در بحث بیداری اسلامی به کشورهای مسلمان کمک و حمایت کرد ایران بود، زمانی که داعش در عراق پیدا شد هیچ کشوری برای از بین بردن آن کمک نکرد، اما ایران به کمک ملت عراق برای نابودی داعش شتافت تا جایی که جهان حتی خود اوباما مات و مبهوت ماندند از این که داعش با برنامه ریزی چند ساله ای که داشت در عراق شکست خورده است و ایران بلای جان داعش در عراق شده است.

 

حضور سردار سلیمانی در عراق طبق توافق امنیتی با ایران

 آریا: فرمانده سپاه بدر عراق گفت: قاسم سلیمانی (فرمانده نیروی قدس سپاه) تجربه بسیار زیادی در مبارزه با القاعده در بوسنی، چچن و سوریه دارد؛ وی فردی شجاع است و با تمام مشاوران نظامی دیگر که تنها به دنبال کمکگیری از امریکا برای مبارزه با داعش هستند، فرق دارد. هادی العامری افزود: هرگز برای رضایت امریکاییها نمیخواهم که سردار سلیمانی از عراق خارج شود و حضور وی در عراق طبق توافقات امنیتی با ایران است. اگر حمایت ایران از عراق نبود امروز ما در بغداد نبودیم. فرمانده سپاه بدر عراق گفت: مشاوران امریکایی در عراق تنها در منطقه امن بغداد حضور دارند و هیچ کاری انجام نمیدهند. وی ادامه داد: داعش طرح اسراییل برای تجزیه سوریه، عراق و اردن است.

نظر شما
پربیننده ها