مهم‌‌ترین اخبار دفاعی رسانه‌های مجازی کشور

تجهیز ناوشکن دماوند به نمونه‌های ارتقایافته موشک سطح به هوای محراب / سردار جزایری:امور دفاعی قابل مذاکره نیست

تجهیز ناوشکن دماوند به نمونه‌های ارتقایافته موشک سطح به هوای محراب،سردار جزایری:امور دفاعی قابل مذاکره نیست و افزایش 45 درصدی بازدیدکنندگان از تالارهای موزه دفاع مقدس از جمله مهمترین اخبار دفاعی رسانه های کشور در 24 ساعت گذشته است.
کد خبر: ۴۳۹۸۹
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۳ - 05April 2015

تجهیز ناوشکن دماوند به نمونه‌های ارتقایافته موشک سطح به هوای محراب / سردار جزایری:امور دفاعی قابل مذاکره نیست

 فضای مجازی دفاع پرس، به منظور دسترسی آسان مخاطبان به مهمترین اخبار سایت ها و روزنامه های کشور در حوزه ی نظامی، نیروهای مسلح و اخبار مربوط به حوزه دفاع مقدس، روزانه یک بسته خبری در این حوزه ها آماده و منتشر می کند.

 

سردار جزایری:امور دفاعی قابل مذاکره نیست

تابناک: معاون ستاد کل نیروهای مسلح در واکنش به برخی تهدیدات و زیادهخواهیهای رژیمهای سلطه گفت: امور دفاعی ایران هرگز قابل مذاکره نمیباشد و تحت هیچ شرایطی اجازه دخالت دیگران در آن را نمیدهیم.سردار سیدمسعود جزایری معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح در واکنش به برخی تهدیدات و زیادهخواهیهای رژیمهای سلطه با اشاره به توانمندیهای دفاعی کشور، اظهار داشت: اکنون جمهوری اسلامی ایران در جایگاهی از قدرت دفاعی قرار گرفته است که با هر دشمن ناهمتراز توان مقابله و برخورد را دارد.وی افزود: شیطان بزرگ آمریکا همچنان بر این تصور باطل است که با تهدید نظامی قادر است در رفتار انقلاب اسلامی رخنه ایجاد کند.جزایری ادامه داد: خوشبختانه با همت فرزندان دانشمند و انقلابی جمهوری اسلامی ایران و سایر انقلابیون جهان جبهه بزرگ مقاومت اسلامی به حدی از توانایی و بلوغ رسیده است که در صورت لزوم پاسخهای پشیمانکنندهای به دشمنان و بدخواهان خواهد داد.وی تصریح کرد: اشغالگری و تجاوزگری خارج از رویهها و آموزههای اسلام عزیز است و برخلاف حاکمان رژیمهای سلطه و آدمکش همچون آمریکا و صهیونیستها، توانمندیهای نظامی ما در خدمت صلح عادلانه برای همه جهانیان قرار دارد.رئیس ستاد تبلیغات دفاعی کشور با تأکید بر اینکه قدرت دفاعی جمهوری اسلامی ایران برای جلوگیری از زیادهخواهی و خون تجاوزگری دولتهای شرور و شیطان صفت فراهم شده است، گفت: با همه وجود از قدرت دفاعی خود پاسداری میکنیم و تحت هیچ شرایطی اجازه دخالت دیگران در آن را نمیدهیم.

 

تجهیز ناوشکن دماوند به نمونههای ارتقایافته موشک سطح به هوای محراب

همشهری آنلاین: دریادار حبیبالله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران درخصوص تفاوت ناوشکن دماوند (جماران2) با جماران خاطرنشان کرد: فرمانده معظم کل قوا فرموده بودند که موج 2 از موج 1 باید بهتر باشد و بهترتیب موج 3 هم از موج 2 باید بهتر باشد؛ ناوشکن دماوند همان موج 2 است و جماران نیز موج 1 است. ایشان فرمان دادند که باید پروژهها رفته رفته بهتر و پیشرفتهتر شوند، ما هم بر همین اساس ناوشکن دماوند را از جماران بهتر کردیم یعنی از نظر سلاح، برد موشک، کارآمدی و . . .، ناوشکن دماوند بهتر از ناوشکن جماران است.وی با تأکید بر اینکه ناوشکن دماوند در حوزه موشکهای سطح به هوا سامانههای بهتری نسبت به جماران دارد، از تولید نمونههای ارتقایافته موشک سطح به هوای محراب خبر داد و گفت: موشکهای ارتقایافته محراب توسط متخصصان کشورمان روی ناوشکن دماوند نصب شده است.فرمانده نیروی دریایی ارتش تصریح کرد: سامانه بدنه دماوند هم نسبت به جماران تغییر کرده و رادارهای جدیدی هم روی دماوند نصب شده است. البته این بهترشدن ناوشکن دماوند بهمعنای این نیست که ناوشکن جماران قدیمی بماند، نه، اینطور نیست بلکه ناوشکن جماران هم بهروز خواهد شد ولی در مجموع، آنچه را از نظر فناوری و تکنولوژی به آن دست یافتهایم روی ناوشکن دماوند اجرا و نصب کردهایم.

 

گسترش اردوهای جهادی و راهیان نور مرهون مجاهدت رسانههای انقلابی است

فارس: اسماعیل احمدی معاون روابط عمومی سازمان بسیج مستضعفین طی پیامی از رسانهها بابت پوشش اخبار اردوهای جهادی و راهیان نور تشکر کرده و گسترش اردوهای جهادی و راهیان نور، مرهون مجاهدت رسانه های انقلابی دانست.در بخشی از این پیام آمده است: کاروانهای راهیان نور که میلیون ها انسان مشتاق را به مشاهد شهیدان فراخوانده و به مثابه بزرگترین عملیات فرهنگی کشور، نقش مبنایی در تحولات فکری و فرهنگی به ویژه در نسل نوجوان و جوان دارد. و اردوهای جهادی و سازندگی در مناطق و روستاهای محروم کشور که در گام نخست از جهادگران، نیروی همطراز انقلاب اسلامی را پرورش داده و توامان با خدمت به ولی نعمتان انقلاب، گامی اساسی در عدالت گستری و تحقق جامعه اسلامی بر می دارد...این پیام تاکید میکند: البتّه آن گاه این اقدامات فرهنگی و سازندگی به ثمر مطلوب می رسد که بر بال رسانه در اوج افکار عمومی به پرواز در آید که به لطف و مساعی بسیجیان رسانه ها و رسانه های بسیجی شاهد انعکاس و انتشار اخبار و گزارش های مختلف برنامه ها و فعالیت های کاروان های راهیان نور و اردوهای جهادی در عموم رسانه های دیداری- شنیداری- سایبری و نوشتاری هستیم که گسترش این دو حرکت بی شک مرهون مجاهدت رسانه های انقلابی است.

 

زیرساخت یادمانهای دفاع مقدس توسعه یابد

ایسنا: سرهنگ نادر ادیبی دبیر ستاد راهیان نور بیان کرد: استانهای خوزستان، کرمانشاه، ایلام، کردستان، آذربایجان غربی، هرمزگان و بوشهر در حال پذیرایی از کاروانهای راهیاننور هستند. توسعه زیرساختهای یادمانها در هر استان هم در ابعاد یادمانی و هم در ابعاد اسکان سبب حضور بیشتر مردم در این یادمانها خواهد بود و باید تلاش شود این مهم محقق شود. ادیبی با اشاره به حضور بینظیر مردم در بازدید از یادمانها در سال جاری افزود: باوجود شرایط نامساعد جوی در روزهای اول سال جاری خوشبخانه راهیاننور بهعنوان یکی از محورهای فرهنگی بهخوبی جایگاه خود را در بین مردم گسترش داده و امروز این مهم بهخوبی محقق شده است. مردم به سفرهای راهیاننور میروند و در مناطق عملیاتی به جستجوی آنچه در دوران دفاع مقدس اتفاق افتاده و شناخت حوادث و وقایع و شخصیت شهدای گرانقدر هستند.  ادیبی گفت: حوزه استکبارشناسی یکی از موضوعات مهمی است که در راهیاننور موردتوجه مردم است که چه اتفاقاتی در دوران جنگ تحمیلی مجموعه اروپا و غرب بر سر ملت ایران آوردند و ما پیروزمندانه توانستیم از این صحنه عبور کنیم.

 

راهیان نور انعکاس همدلی و همزبانی ملت و دولت با راه شهداست

  ایسنا: احمد حسینی دبیر ستاد راهیان نور استان قم حرکت عظیم راهیان نور را گردشگری عظیم دفاع مقدس و انعکاس همدلی مردم و دولت با شهدا توصیف کرد و افزود: دفاع مقدس موضوعی همگانی است و ضرورت دارد همه نهادهای استان، توجه به اردوهای راهیان نور را با افق بلند و وسعت نظر به سمت اولویت های برنامه های خود سوق دهند . مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قم با اشاره به ضرورت حفظ تاریخ دفاع مقدس و انتقال صحیح آن به نسل های آینده افزود: در این راستا نقشآفرینی نهادها و سازمانها برای زمینه سازی، تشویق و حضور حداکثری مردم، ضرورت و رسالتی ذاتی و انکارناپذیر است. وی تنوع چشمگیر حضور افراد و سلایق مختلف در اردوهای راهیان نور و افزایش سفر با خودروهای شخصی به این مناطق را از ویژگی های اردوهای امسال برشمرد و ابراز داشت: اشتیاق فراوان علاقمندان به فرهنگ دفاع مقدس، حرکت سریعتر به سوی مردمی شدن و افزایش موج "خانواده محوری" به جای "کاروان محوری" را طی سالهای آینده به دنبال خواهد داشت که ضرورت دارد در این خصوص نیز برنامهریزی و بسترسازی مناسب صورت پذیرد.

 

منطقه هوایی غرب نقش مؤثری در پایش آسمان کشور دارد

مهر: امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتمالانبیا (ص) با حضور در منطقه پدافند هوایی شهید دستنبوی همدان، از اقدامات حوزه پدافند غیرعامل و فرماندهی اطلاعات و شناسایی این منطقه بازدید کرد.وی در جریان این بازدید گفت: در سال جدید که به فرمایش فرماندهی معظم کل قوا سال «دولت و ملت، همدلی و همزبانی» نامگذاری شده، همه ما باید با توجه به فرمایش ایشان با همدلی و تلاش بیشتر توان رزمی و عملیاتی مجموعه پدافند هوایی را در دفاع از کشور ارتقاء دهیم.امیر سرتیپ اسماعیلی اظهار داشت: منطقه پدافند هوایی غرب یکی از مهمترین بخشهای شبکه یکپارچه پدافند هوایی کشور است و نقش مؤثری در رصد و پایش آسمان کشور به عهده دارد و در دوران دفاع مقدس نیز این منطقه پدافندی با ایثار و تقدیم شهدای گرانقدر وظایف خود را بهخوبی به انجام رساند.

 

افزایش 45 درصدی بازدیدکنندگان از تالارهای موزه دفاع مقدس

فارس: بر اساس مقایسه آمار بازدیدکنندگان از تالارهای موزه دفاع مقدس در تعطیلات نوروزی امسال و سال گذشته، خوشبختانه آمار بازدید کنندگان افزایش 45 درصدی را نشان می دهد.بازدید از تالار ها با تخفیف 70 درصد ؛ اجرای آبنمایش باغ موزه دفاع مقدس در دریاچه هورالعظیم ، نمایش فیلم سه بعدی ( 3D mapping) مسجد جامع خرمشهر و نمایش فیلم پنج بعدی از جمله ویژه برنامه های باغ موزه در ایام تعطیلات نوروزی برای شهروندان بود.

 

 

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار