مهم‌‌ترین اخبار دفاعی رسانه‌های مجازی کشور

افزایش ۲۵۰ درصد بودجه تقویت بنیه دفاعی، پیشرفت ۴۰ درصدی استقرار رادار «سپهر»

ضرورت تدوین تاریخ دفاع مقدس، افزایش ۲۵۰ درصد بودجه تقویت بنیه دفاعی و پیشرفت ۴۰ درصدی استقرار رادار «سپهر» از جمله مهمترین اخبار دفاعی رسانه های کشور در24 ساعت گذشته است.
کد خبر: ۴۱۲۰۹
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۵ - 16February 2015

افزایش ۲۵۰ درصد بودجه تقویت بنیه دفاعی، پیشرفت ۴۰ درصدی استقرار رادار «سپهر»

به گزارش فضای مجازی دفاع پرس، به منظور دسترسی آسان مخاطبان خود به مهمترین اخبار سایت ها و روزنامه های کشور در حوزه ی نظامی، نیروهای مسلح و اخبار مربوط به حوزه دفاع مقدس، به صورت روزانه یک بسته خبری در این حوزه ها آماده و منتشر می کند.

در ادامه مهمترین اخبار فضای مجازی  در 24 ساعت گذشته میآید:

توضیح کمالی درباره کسر خدمت پژوهشی

 ایسنا: سردار موسی کمالی، جانشین منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح درباره اینکه آیا مشمولان دارای مدرک کارشناسی میتوانند با دادن پروژه، کسر خدمت دریافت کنند یا خیر؟ گفت: چنین چیزی صحت ندارد. تنها مشمولان کارشناسی ارشد و بالاتر از آن که واجد شرایط هستند میتوانند در مسائل دفاعی و امنیتی پروژهای تحقیقاتی بدهند که در صورت تایید هیات داوران بین دو تا 19 ماه کسر خدمت به آنان داده میشود. به گفته وی، میزان این کسر خدمتها براساس کار، تحقیقات، محتوا و دیگر فاکتورهایی است که از سوی هیات داوران در پروژه تحقیقاتی سنجیده میشود. ویبا تاکید بر اینکه خبرهایی که درباره اعطای کسر خدمت به مشمولان دارای کارشناسی در ازای انجام پروژه تحقیقاتی منتشر شده صحت ندارد، گفت: البته درخصوص مشمولان نخبه که نخبگی آنها به تایید بنیاد ملی نخبگان رسیده باشد، چنین موضوعی مطرح نیست و این افراد از آنجایی که نخبه هستند با هر مدرک تحصیلی که دارند میتوانند با ارائه پروژه تحقیقاتی در موضوعات لشگری و کشوری از کسر خدمت برخوردار شوند. وی درباره اینکه آیا افراد نخبه میتوانند پروژهای را از قبل انجام داده و برای کسر خدمت ارائه دهند، گفت: فرد باید پروژهاش را به یکی از نیروهای مسلح ببرد و در آنجا با توجه به موضوعاتی که به او ارائه میدهند و تحت نظارت سازمان مربوطه، پروژهاش را انجام دهد اما ممکن است فرد پس از پایان تحصیلاتش در پروژه یک سالهای که برایش تعیین شده، پروژهاش را استارت بزند، اما در هر صورت باید این پروژه به تایید مراکز تحقیقاتی نیروهای مسلح رسیده و علاوه بر اینکه تحت نظارت آنها انجام میشود همسو با موضوعاتی باشد که از سوی این مراکز اعلام شده است.

 

ضرورت تدوین تاریخ دفاع مقدس

پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس: امیر سر تیپ دکتر محمدحسین دادرس رئیس ستاد و معاون هماهنگ کننده ارتش اظهار داشت:شما محققین و نویسندگان تاریخ دفاع مقدس که از فرماندهان و پیشکسوتان آن دوران سراسر افتخار هستید، در این برهه وظیفه جمعآوری اسناد و مدارک را بر عهده دارید، وظیفه سنگینی بر دوش شما قرار دارد.این انگیزه که شما به عنوان برگزیدگان ارتش در یک مجموعه کارآمد و قوی به نام سازمان حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، کاری بزرگ را تحت عنوان تدوین اسنادی تاریخ هشت سال دفاع مقدس بدون چشمداشت مادی انجام میدهید حرکتی فراسازمانی و ملی است. مانند امیرکبیر.امیر کبیر زندگی ساده و بیآلایشی داشت و آنچه در ذهن این مرد بزرگ وجود داشت، اعتلای ایران و سرافرازی آن بود برای همین است که در تاریخ از او به بزرگی یاد میشود و تا ابدیت، زنده است،کار شما نیز از این جهت ارزشمند و ماندگار است. شما برای همیشه تاریخ، نگارنده وقایع حقیقی نظام دفاعی کشور هستید و شما را به این نام تحسین خواهند کرد. این برای ارتش یک فرصت تاریخی است تا گنجینهای از معارف، ایثار و شهادت راکه در سینههای شما پیشکسوتان که جنگ را اداره کردهاید، مستند سازی نماید، این باید به گونهای ثبت شود که آیندگان این پشتوانه را در ذخیره خود داشته باشند. این موضوع موضوعی فردی و سازمانی نیست. تاریخی را که مخبری،صیاد شیرازی،بابایی و کشوری آفریدند. سرمایهای ملی و متعلق به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است و باید بتوانیم از این خوب استفاده کنیم.

 

اسرائیل شهامت اقدام علیه مقاومت را ندارد

مهر: سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در حاشیه همایش کمیته هماهنگی و پشتیبانی بسیج دانشآموزی در جمع خبرنگاران، درباره وضعیت تعاملات کشورمان با روسیه گفت: هماکنون میان دو کشور فضای جدیدی ایجاد شده و ما وارد تعامل خوبی با این کشور شدهایم. در حال حاضر بخشهای مختلف دولت با روسیه وارد مذاکرات مختلفی شدهاند و ما نیز در زمینههای دفاعی و نظامی، توافقات خوبی را با این کشور دنبال میکنیم.وی همچنین در پاسخ به سوالی درباره نحوه همکاری تکفیریها و رژیم صهیونیستی اظهار داشت: اسرائیل به دنبال بهانه میگردد تا جریان مقاومت را تضعیف کند، اما شهامت اقدام علیه مقاومت را ندارد. جریان تکفیری هماکنون به نیابت از اسرائیل در منطقه عمل کرده و امنیت این رژیم را تأمین میکند.وزیر دفاع افزود: اقدامات ارتش و مردم سوریه به یک نقطه بازدارنده در این کشور رسیده و به نظر من اسرائیل اقدامی انجام نمیدهد.

 

افزایش ۲۵۰درصد بودجه تقویت بنیه دفاعی

تسنیم: محمدرضا تابش نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به لایحه بودجه سال آینده گفت: امیدواریم که با مدیریت خوب به بودجه مطلوب برسیم و ثمره لازم را از بودجهریزی ببریم و کشور را در مدار ترقی و رشد قرار دهیم.عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس مهمترین ویژگی بودجه سال 94 را شفافیت آن برشمرد و گفت: با تورم در بودجه مشاهده میکنیم که هیچ رقم و عدد پنهانی وجود ندارد و همه فعل و انفعالات شفاف است که این امر قدرت نظارت مجلس و نهادهای نظارتی را بالا میبرد و دولت را در موضع پاسخ گویی قرار خواهد داد.وی گفت: دولت برای تقویت بنیه دفاعی تلاش بسیاری کرده و بودجه این موضوع از 1760 میلیارد تومان به 6200 میلیارد تومان افزایش یافته، یعنی بودجه آن 3.5 برابر شده و 250 درصد افزایش یافته است.وی در پایان تاکید کرد: امیدواریم کلیات لایحه بودجه با رای بالای نمایندگان تصویب شود و این تصویب پیامی بر ایستادگی و تفاهم دولت و مجلس است.

 

خاکسپاری پیکر مطهر ۸۰شهید گمنام همزمان با ایام فاطمیه در ۲۵استان کشور

سپاه نیوز: سردار سید محمد باقرزاده فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح از زمان تشییع و تدفین شهدای گمنام خبر داد و گفت: پیکرهای طیبه 80 شهید گمنام دفاع مقدس که در دوره اخیر در مناطق عملیاتی فاو، ابوفلوس، مجنون، العماره و زبیدات کشف شدهاند همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها(فاطمیه اول) در 42 نقطه از 25 استان کشور تشییع و خاکسپاری خواهند شد.وی افزود: ضمنا پیکر مطهر 40 شهید دیگر در شرف شناسایی هستند.فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به میزبانی استانهای کشور از شهدای گمنام گفت: استانهای قم، خراسان جنوبی، یزد، آذربایجان غربی، البرز و کردستان در این دوره در نوبت دریافت شهید گمنام نمیباشند. سردار باقرزاده همچنین با اشاره به مراسم تدفین شهدای گمنام در پایتخت گفت: در تهران مراسم تشییع و تدفین پیکر مطهر 3 شهید گمنام در روز جمعه 15 اسفندماه 93 در محل فاطمیه جدید تهران واقع در خیابان فاطمی انجام خواهد شد.وی در ادامه تصریح کرد: انتظار میرود مراسم بزرگداشت حضرت زهرا (سلام الله علیها) در کنار شهدا با شور و استقبال عموم مردم به ویژه جوانان عزیز در نقاط پیش بینی شده در سراسر کشور برگزار شود.

 

پیشرفت ۴۰درصدی استقرار رادار «سپهر»

فارس: امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتمالانبیاء(ص) در گفتوگو با خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، با اشاره به توانمندی راداری این قرارگاه اظهار داشت: ما در خصوص رادار سپهر هیچ گلوگاهی نداریم. وی افزود: در همین راستا بالای 40درصد اقدامات استقراری هم به پایان رسیده و هیچ گرهای در کار نیست. اسماعیلی تأکید کرد: این رادار در آینده با استقرار نهایی در شبکه یک پارچه پدافند هوایی قرار میگیرد و با برد 2500 تا 3000کیلومتر میتوانیم نفس دشمن را در پایگاههای خودشان احساس کنیم. فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاطرنشان کرد: با رادار سپهر ما دشمن را در دوردست هم رصد و هم مراقبت میکنیم و این شامل کشورها و هدفهای تحت برد این رادار میشود. اسماعیلی اظهار داشت: با برد بیش از 2500کیلومتری این رادار ما میتوانیم نوعی دفاع در عمق داشته باشیم و از آسمان کشور پیش از ورود تهدیدات حفاظت کنیم. به گزارش فارس، «سپهر» یک رادار برد بلند است که اهداف رادار گریز با سطح مقطع بسیار پایین را کشف و قابلیت شناسسایی تمامی اهداف در ارتفاع پست، ارتفاع متوسط و ارتفاع بالا را دارد و اهداف ریز پرنده، موشکهای بالستیک و نیمه بالستیک و نیز موشکهای کروز به راحتی توسط این رادار کشف وشناسایی می شوند.

 

۲۲بهمن؛ بیش از ۱۵۰هزار نفر در انتخاب جایزه مردمی باروت خیس شرکت کردند

تسنیم: ستاد انتخاباتی جایزه مردمی باروت خیس با صدور اطلاعیه ای از شرکت مردم ایران در انتخاب کاندیدای نهایی این جایزه تقدیر و تشکر کرد. در بخشی از این اطلاعیه خطاب به ملت بزرگ ایران آمده است:در کنار حماسه باشکوه روز 22 بهمن که به همت شما عزیزان رقم خورد و آمال و آرزوهای استکبار جهانی را لگدمال کرد، شرکت گسترده و با بصیرت شما در انتخابات باروت خیس که در حاشیه جشن بزرگ انقلاب برگزار شد مثال زدنی است. در این اطلاعیه با توجه به اینکه این انتخابات با تعرفه های مکتوب انتخاباتی، فقط در تهران صورت گرفته و دیگر استان ها از طریق اینترنتی در این انتخابات شرکت می کنند، آمده است: مردم میتوانند تا 15 اسفند ماه با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی جایزه بینالمللی باروت خیس-barotekhis.ir- در این انتخابات نیز به صورت غیرحضوری شرکت کنند.این اطلاعیه میافزاید: جایزه باروت خیس به برنده نهایی که از طرف مردم انتخاب میشود، طی مراسمی در نیمه دوم اسفند ماه، اهداء میشود.این جایزه که به پیشنهاد و ابتکار جمعی از جوانان انقلابی طی دو سال گذشته به یکی از دشمنان حق و حقیقت و با انتخاب مردم اهداء میشود، امسال نیز در حاشیه راهپیمایی روز 22 بهمن به رای مستقیم مردم گذشته شد تا به یکی از 5 کاندیداها تعلق گیرد که بیش از 150 هزار نفر در آن شرکت کردند.

 

راهیان نور دانش آموزی با برکات فراوانی انجام می شود

 ایرنا: سردار سرتیپ بسیجی «محمدرضا نقدی» جانشین فرمانده کل سپاه در امر بسیج، بر استفاده از ظرفیت بسیج دانش آموزی برای حل مشکلات تاکید نموده و اظهار کرد: با این که در سه سال گذشته تقریبا بودجه بسیج ثابت مانده و آموزش و پرورش هم مشکلات زیادی داشته است. اما راهیان نور دانش آموزی با برکات فراوان انجام می شود.سردار نقدی به حضور نیم میلیون دانش آموز که امسال در زمینه مادی هم برای حضور در اردوهای راهیان نور دانش آموزی مشارکت داشته اند اشاره نموده و تصریح کرد: طبق اظهارات مسوولین آموزش و پرورش راهیان نور دانش آموزی بهترین و موثرترین فعالیت تربیتی است که دانش آموزان را متحول نموده است که تاثیرات زیاد این اردوها در جامعه نیز دیده می شود.

 

دیدار خبرنگاران دفاع مقدس با خانواده شهید ستاری

مشرق: یکسال از شهادت آخرین شهید فتنه 88 گذشت، "سید علیرضا ستاری" بسیجیای که در کوران وقایع فتنهگون هدف ضربه منافقین قرار گرفت و بعد از 4 سال تحمل دردهای فراوان بر دلیل آثار ناشی از جراحت به شهادت رسید.اینک در اولین سالگرد شهادت علیرضای عزیز که دو فرزند از او به جای مانده اند، اعضای مجمع خبرنگاران و فعالان رسانه ای دفاع مقدس دوشنبه، 27 بهمن از ساعت 17 به دیدار خانواده این شهید میروند.در مجمع خبرنگاران و فعالان رسانه ای دفاع مقدس، فعالانی از خبرگزاری ها و سایت های خبری فارس، ایکنا، مشرق، نسیم، همشهری پایداری، دفاع پرس، ساجد، مهر، تبیان، آرتنا، تسنیم، روزنامه جوان و... حضور دارند.

 

 

 

 

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار