مهم‌‌ترین اخبار دفاعی رسانه‌های مجازی کشور

توانمندی ایران در شناسایی هواپیماهای جاسوسی از فواصل دور از مرز

اشراف ایران بر 5 گذرگاه مهم جهان، الحاق شناورهای سطحی و زیرسطحی به نیروی دریایی ارتش، توان شناسایی هواپیماهای جاسوسی از فواصل دور از مرز را داریم از جمله مهمترین اخبار دفاعی رسانه های کشور در 24 ساعت گذشته است.
کد خبر: ۴۳۰۴۱
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۱ - 11March 2015

توانمندی ایران در شناسایی هواپیماهای جاسوسی از فواصل دور از مرز

به گزارش فضای مجازی دفاع پرس، به منظور دسترسی آسان مخاطبان به مهمترین اخبار سایت ها و روزنامه های کشور در حوزه ی نظامی، نیروهای مسلح و اخبار مربوط به حوزه دفاع مقدس، روزانه یک بسته خبری در این حوزه ها آماده و منتشر می کند.

 

 

توان شناسایی هواپیماهای جاسوسی از فواصل دور از مرز را داریم

 الف:امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتمالأنبیا (ص) با بیان اینکه در قرارگاه پدافند هوایی، وظیفه حراست از حریم هوایی کشورمان را بر عهده داریم، اضافه کرد: همیشه و در تمام طول شبانهروز حریم هوایی ایران را رصد میکنیم و مأموریت ما علاوه بر تأمین امنیت آسمان، برقراری سلامت پروازهاست.وی با اشاره به اینکه دفاع از جزایر و سکوهای نفتی در دستور کار قرارگاه قرار دارد، گفت: اگر دستاوردهایی که در طول ۳۶سال به دست آوردهایم را حراست نکنیم از بین خواهد رفت.اسماعیلی با بیان اینکه در این قرارگاه تعامل زیادی با دانشگاه مخصوصاً نخبگان داریم، اظهار داشت: امروز به لطف همین نخبگان به صنعتی از سیستم راداری رسیدهایم که این سیستم قابلیت شناسایی هر نوع هواپیمایی را دارد و هواپیمای کاملاً جاسوسی U۲آمریکا را در این سیستم پیشرفته شناسایی کردیم. وی با بیان اینکه هواپیماهای جاسوسی را از فواصل دور از مرز شناسایی کرده و به آن اخطار میدهیم، گفت: انهدام متجاوزان هم از دیگر اقدامات قرارگاه بوده است که در این زمینه انهدام هواپیمای جاسوسی رژیم صهیونیستی با نام «هرمس» برگ زرینی از افتخارات پدافند هوایی بود.فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتمالأنبیا (ص) گفت: نشاندن هواپیمای آمریکایی RQ۱۷۰آمریکا سالم بر روی زمین از دیگر اقدامت صورت گرفته بوده است و تا زمانی که نفس داریم، از تمامیت ارضی کشورمان دفاع خواهیم کرد. اسماعیلی ادامه داد: هرگونه رفت و آمد هوایی را در هر نقطه از کشور رصد خواهیم کرد و اجازه شیطنت را به هیچ عنوان نخواهیم داد.وی تصریح کرد: به زمین نشاندن هواپیمای ریگی که اکنون در آستانه سالگرد آن قرار داریم، از اقدامات صورت گرفته دیگر بود؛ این هواپیما که با نقشه از قبل تعیین شده همزمان با چند پرواز همراه بود تا رد گم کند، توسط قرارگاه پدافند هوایی خاتمالأنبیا (ص) به زمین نشانده شد. فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتمالأنبیا (ص) گفت: بعد از اتفاقاتی که در اوکراین و عراق افتاد، تعداد پروازهای ایران از روزی ۴۰۰به یک هزار و ۲۰۰پرواز افزایش یافت و ایکائو که مرکزیت آن در کانادا قرار دارد، عنوان کرد که آسمان ایران امنترین آسمان خاورمیانه است.

 

الحاق شناورهای سطحی و زیرسطحی به نیروی دریایی ارتش

فارس: امیر دریادار حبیبالله سیاری در گفتوگو با خبرنگار فارس در رشت با بیان اینکه خزر به عنوان بزرگترین دریاچه جهان پنج همسایه مهم قاره آسیا را در مجاورت خود دارد، تصریح کرد: خزر یکی از سه حوزه ژئوپلتیکی دریای جمهوری اسلامی ایران است و با شرایط ویژه خود تاثیر دفاعی و امنیتی مهمی در کشور دارد.وی به رویکرد جدی استکبار جهانی برای ایفای نقش به عنوان مکمل قدرت در دریای خزر بهویژه در سالهای اخیر اشاره کرد و گفت: موضوع تهدید حدود، منابع غنی نفت و گاز، منابع غنی آبزیان، تعدد بازیگران دولتی و غیر دولتی، برخورداری جمهوری اسلامی ایران از مزیت گذرگاهی و موارد بیشمار دیگر همگی اهمیت دریای خزر و لزوم ایفای نقش نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران برای برقراری نظم و حفاظت از منافع ایران در این دریا را برجسته میکند.سیاری متذکر شد: از زمانی که اراده جمهوری اسلامی ایران در حضور اثربخش نیروی دریایی ارتش در دریای خزر به عنوان دریای صلح و دوستی قرار گرفت و تدابیر ابلاغی اهمیت خزر را بیش از پیش برجسته کرد، ساخت ناوشکن با قابلیت حضور مستمر در دریا، مراقبت از مرزهای دریایی و تقویت امنیت و صلح پایدار با همکاری همسایگان دریای خزر در دستور کار تمام مسئولان در نیروی دریایی است.وی همچنین  از الحاق شناورهای سطحی و زیر سطحی جدید به نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران خبر داد و گفت: امیدواریم الحاق مذکور در آینده نزدیک انجام شود.

 

بایستی به سمت بومیسازی در حوزه فضایی حرکت کنیم

صراط: نصیری معاون گروه هوافضای صاایران با تشریح زمینههای لازم برای تحقق صادرات فناوری فضایی کشور گفت: شرایط فعلی کشور به گونهای است که باید به سمت ساخت ماهوارههای کوچک حرکت کنیم.وی گفت: تا سال 2009 حدود 165 میلیارد دلار از سرویسهای فضایی در جهان درآمدزایی شده است و در ایران نیز در حال حاضر 4 دانشگاه در زمینه ماهواره دانشجویی فعالیت میکنند. وی اقتدار، اقتصاد، توسعه دانش و علم را از الزامات فناوری فضایی برشمرد و گفت: هنر این است که زیرساختهای علم و دانش را به سمت حوزه فضایی سوق دهیم که در حال حاضر نیز گرایش جهانی به سمت ماهوارههای کوچک است. نصیری با تشریح شرایط فعلی کشور در حوزه فضایی گفت: شرایط فعلی به گونهای است که پرتابگرهای ما قابلیت پرتاب صد کیلوگرم را دارند و به همین دلیل باید به سمت ساخت ماهوارههای لئو و سبک برویم. معاون گروه هوافضای صاایران با بیان اینکه به دلیل تحریمها باید به سمت بومیسازی در حوزه فضایی حرکت کنیم، اظهار داشت: ما آماده همکاری با سازمانهای ذیربط هستیم و امیدواریم همکاریها در این حوزه بر اساس رقابت مثبت صورت گیرد زیرا این همگراییها زمینهساز تحقق صادرات فضایی است. به گفته وی، استفاده منضبط و همگرا در تمام بسترهای کشور، حضور فعال و هوشمند در فضا، پیشرفت دانش و اقتصاد و همچنین گسترش دیپلماسی فضایی با هدف صادرات از الزامات حوزه فضایی است که باید صورت گیرد.

 

۲۵فروردین؛ برگزاری «جشنواره بینالمللی اسوههای صبر و مقاومت»

بسیج پرس: جشنواره بین المللی اسوههای صبر و مقاومت همزمان با بزرگداشت زن و مقام مادر برگزار میشود. مریم مجتهدزاده رئیس سازمان نشر آثار و ارزشهای مشارکت زنان در دفاع مقدس  با اعلام این خبر گفت: سال93 همایش اسوههای صبر و مقاومت به صورت ملی در تهران برگزار شد. اما در سال آینده علاوه بر اینکه در تمام استانهای کشور برپا میشود با همکاری مرکز تقریب مذاهب در چند کشور دیگر از جمله لبنان و تونس نیز برگزار خواهد شد.وی با اشاره به زمان برگزاری این جشنواره در سال 94 گفت: جشنواره بین المللی اسوههای صبر و مقاومت در روز 25 فروردین ماه93 و همزمان با ایام میلاد حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و بزرگداشت زن و مقام مادر در تهران و در کتابخانه ملی برگزار میشود.مجتهدزاده در ادامه افزود: مهمانان ویژه این جشنواره در تمام استانهایی که برگزار میشود، همسران فرماندهان و سرداران جنگ، همسران و مادران شهدا و جانبازان، دختران شهدا، بانوان مدال آور ایثارگر، بانوان کارآفرین ایثارگر، بانوان نخبه ایثارگر، زنان شاعر و هنرمند دفاع مقدس و سازمانهای مردم نهاد در حوزه دفاع مقدس هستند.رئیس سازمان نشر آثار و ارزشهای مشارکت زنان در دفاع مقدس با اشاره به این موضوع که جشنواره اسوههای ایثار و مقاومت نباید محدود به یک برنامه باشد گفت: در سال 94 دبیرخانه دائمی جشنواره اسوههای صبر و مقاومت در تهران و استانها نیز تاسیس خواهد شد.

 

حمایت بنیاد شهید از تشکیل جبهه فرهنگی واحد وبلاگنویسان حوزه ایثار و شهادت

تسنیم: سردار محسن انصاری، قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران یکی از ابزارهایی که میتوان در اینترنت برای جلوگیری از فراموشی حماسهها از آن استفاده کرد را وبلاگ دانست و گفت: امروز در کشور ما تعداد وبلاگها از مرز میلیون گذشته است و ایران جزو 10 کشور برتر دنیا درزمینهٔ وبلاگ نویسی است و باید از این فرصت مناسب برای انجام کار ترویجی استفاده کافی را داشته باشیم. هر وبلاگ نماینده یک فکر است و میتوانیم از این ظرفیت برای جریان سازی استفاده کنیم. در این مسیر باید به این فرمایش رهبر معظم انقلاب توجه کنیم که فرمودهاند «نبرد فرهنگی را با مقابله بهمثل میشود پاسخ داد. کار فرهنگی و هجوم فرهنگی را با تفنگ نمیشود جواب داد. تفنگ او، قلم است».دکتر محسن انصاری با طرح پیشنهاد تشکیل جبهه فرهنگی واحد وبلاگنویسان حوزه ایثار و شهادت، گفت: برای حرکت منسجم در این حوزه به چنین طرحی نیازمندیم. وبلاگ نویسان یک هیئت مؤسس را برای تأسیس این جبهه فرهنگی مشخص کنند و در پی ثبت رسمی این گروه باشند و بنیاد هم در پی انجام وظیفه ترویجی خود، از این موضوع حمایت خواهد کرد. شبکههای مجازی بهعنوان بخش بسیار مهمی از شبکههای اجتماعی در حوزه ایثار و شهادت میتوانند از فراموش شدن حماسهها جلوگیری کنند.

 

ناوشکنهای بعدی سری «موج» پیشرفتهتر ساخته میشود

ایسکانیوز: فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: براساس تاکیدات مقام معظم رهبری، ناوشکن موج ۲از موج یک پیشرفتهتر است که در همین راستا ناوشکنهای بعدی نیز از ناوشکنهای دماوند و جماران پیشرفتهتر ساخته میشود.امیر دریادار حبیبالله سیاری بعد از ظهر دیروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه پروژه موج مربوط به ساخت ناوشکنهای پیشرفته ادامه دارد، اظهار داشت: همانطوریکه مقام معظم رهبری فرموده بودند عمل کردیم و براین اساس ناوشکن موج 2 از موج یک پیشرفتهتر است؛ ناوشکنهای بعدی نیز از این دو ناوشکن دماوند و جماران پیشرفتهتر ساخته میشود.فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه ملت باید به فرزندان خود ببالنند که چنین دانش و تخصصی در ساخت ناوشکن دارند، افزود: ناوشکن دماوند دارای سامانههای نوین و پیشرفتهای از جمله راداری، شنودی و سلاح است.وی با بیان اینکه ناوشکن پیشرفته «دماوند» با فناوری روز دنیا ساخته شده و از قابلیتهای رانشی و قدرت مانور و سرعت بالایی برخوردار است، تصریح کرد: ساخت این ناوشکن را مرهون خون پاک شهدا و تأکیدات مقام معظم رهبری هستیم.

 

اشراف ایران بر 5 گذرگاه مهم جهان

فارس: دریادار حبیبالله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش در دیدار هیات نظامی دانشجویان دانشگاه جنگ پاکستان طی سخنانی اظهار داشت:جهان 9 گذرگاه مهم دریایی دارد که ایران بر 5 گذرگاه آن اشراف دارد.وی تاکید کرد: توسعه تعاملات عملیاتی در دریای برای برگزاری رزمایشهای مشترک دریایی و ایجاد ساز و کار مشترک برای مقابله با قاچاق و دزدی دریایی میتواند زمینه همکاری مشترک دو کشور باشد.سیاری در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: استکبار جهانی به دنبال این است با ناامن جلوه دادن منطقه حضور خود را در آبهای منطقه توجیه کند که برای مقابله با این راهبرد باید با همکاری کشورهای منطقه امنیت را حاکم کنیم.وی خاطرنشان کرد: امنیت خلیج عدن و آبهای آزاد برای ما مهم است و در این راستا حدود 200 مورد درگیری با دزدان دریایی داریم و با اینکه اصلا قصد دستگیری دزدان دریایی را نداریم اما سه مورد هم آنها را دستگیر کردهایم.سیاری در پایان اظهار داشت: ما در ابعاد مختلف و آموزشی و ساخت و تعمیرات و کارهای فنی و رزمایشهای تاکتیکی با پاکستان داشته باشیم.

 

سامانه «تلاش 3» تلفیقی از سامانههای موشکی ارتفاع بالاست

باشگاه خبرنگاران: امیر سرتیپ دوم ستاد "شاهرخ شهرام" معاون قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) ارتش در گفتگو با خبرنگار دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران درباره دستاوردهای این قرارگاه در سال آینده اظهار داشت: در سال آینده "تلاش3" را که تلفیقی از سامانه موشکی جدید و سامانه S 200است در رژه روز 29 فروردین رونمایی میکنیم.وی درباره خصوصیات این سامانه خاطر نشان کرد: سامانه "تلاش 3" ترکیبی از سامانههای موشکی ارتفاع بالاست که ما را از موشکهای استاندارد سامانه S200  مستقل میکند و در این حوزه محدودیتی نداریم.گفتنی است؛ قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) ارتش تلاشهای گسترده و ارزشمندی را در جهت ارتقاء سامانههای موشکی برد بلند انجام داده و امیر سرتیپ اسماعیلی فرمانده این قرارگاه نیز بر برد بلند بودن سامانه "تلاش 3" تأکید کرده است.

 

 اسرائیل در حدی نیست که ایران را تهدید کند

باشگاه خبرنگاران: حجتالاسلام و المسلمین "سید محمدحسن ابوترابیفرد"، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران درباره اظهارات و لفاظیهای نخستوزیر، وزیر خارجه و وزیر امور استراتژیک رژیم صهیونیستی مبنی بر اقدام نظامی علیه تأسیسات هستهای ایران اظهار داشت: اسرائیل در حدی نیست که ایران را تهدید کند.گفتنی است اخیراً "لیبرمن" وزیر خارجه و "بنیامین نتانیاهو" نخستوزیر و وزیر امور استراتژیک اسرائیل در لفاظیهای جداگانه ایران را به اقدام نظامی تهدید کردند.هر چند که سخنان بیپایه و اساس صهیونیستها هیچگاه تحقق نمییابد اما مسئولین ایرانی اعم از لشکری و کشوری نسبت به اقدام نظامی ضد ایران به این رژیم هشدار دادهاند.

نظر شما
پربیننده ها