مهم‌‌ترین اخبار دفاعی رسانه‌های مجازی کشور

ساخت سپر حرارتی برای فضاپیما و موشک توسط محققان ایرانی/ دومین مانور جامع مقابله با شرایط اضطراری برگزار شد

ساخت سپر حرارتی برای فضاپیما و موشک توسط محققان ایرانی، دومین مانور جامع مقابله با شرایط اضطراری برگزار شد ، ورود پیکرمطهر 58 شهید دوران دفاع مقدس به کشور از مرز شلمچه از جمله مهمترین اخبار دفاعی رسانه های کشور در 48 ساعت گذشته است.
کد خبر: ۴۲۲۲۴
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۳ - 01March 2015

ساخت سپر حرارتی برای فضاپیما و موشک توسط محققان ایرانی/ دومین مانور جامع مقابله با شرایط اضطراری برگزار شد

به گزارش فضای مجازی دفاع پرس، به منظور دسترسی آسان مخاطبان به مهمترین اخبار سایت ها و روزنامه های کشور در حوزه ی نظامی، نیروهای مسلح و اخبار مربوط به حوزه دفاع مقدس، روزانه یک بسته خبری در این حوزه ها آماده و منتشر می کند.

 

حاجتی که روا شد: «گمنامِ خیبر» بعد از ۳۱ سال به آغوش مادر بازگشت

تسنیم: مادر «شهید امرالله معروفوند» سرانجام صبح امروز بعد از گذشت 31 سال چشمانتظاری و دوری توانست پیکر امرالله را در معراج شهدای تهران ملاقات کند، پیکری که حالا بهجز چند تکه استخوان چیزی از آن باقی نمانده است. مادر سوغات کربلا هم برای پسرش هدیه آورده بود و آن را روی کفن گذاشت. خدا را شکر میکرد و با صدای بلند با پسرش سخن میگفت، حتی برای او شعر هم میخواند: گلی گم کردهام میجویم او را/ به هر گل میرسم میبویم او را.مادر اما به زیارت پیکر کفنپوش شده اکتفا نکرد. بندهای کفن شهید را برایش باز کردند و او میان صدای گریه اطرافیان استخوانهای فرزند را هم در آغوش گرفت و زیارت کرد.خانواده شهید تازه تفحص شده «امرالله معروفوند» بعد از گذشت 31 سال، صبح امروز 9 اسفندماه 93 در معراج شهدای مرکز با پیکر شهیدشان دیدار کردند. در این دیدار مادر، خواهران و برادران شهید حضور داشتند و استخوانهای پیکر شهید 15ساله را زیارت کردند. «امرالله معروفوند» فرزند عبدالله از طریق لشکر 27 محمد رسول الله(ص) تهران به جبهههای جنگ حق علیه باطل اعزام شد و در سن 15سالگی، سال 62 در عملیات خیبر و در جزیره مجنون به شهادت رسید. پیکر مطهر این شهید والامقام بعد از گذشت 31 سال از شهادتش به تهران و به نزد خانواده بازگشته است. هویت پیکر مطهر شهید «امرالله معروفوند» متولد تهران توسط لوازم شخصی شهید و آزمایش DNA احراز شد.

دومین مانور جامع مقابله با شرایط اضطراری برگزار شد

ایلنا: دومین مانور جامع نیروگاه اتمی بوشهر با هدف آمادگی جهت مقابله با هرگونه شرایط اضطراری و حوادث احتمالی پرتوی و با حضور رییس کمیته پدافند غیرعامل و مدیریت بحران سازمان انرژی اتمی، رییس مرکز نظام ایمنی هستهای کشور و مدیران و کارشناسان نیروگاه اتمی بوشهر ساعت 8 صبح روز شنبه 9 اسفندماه جاری در محوطه داخلی و خارجی این نیروگاه با موفقیت برگزار شد.اصغر زارعان، رییس کمیته پدافند غیرعامل و مدیریت بحران سازمان انرژی اتمی ایران ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: این مانور جامع با حضور کلیه دستگاههای اجرایی استان بوشهر با مدیریت استاندار و بر اساس سناریوی فرضی با موفقیت و در همه ابعاد ضروری به اجرا درآمد.زارعان افزود: در این حادثه فرضی، سناریو بر مبنای یک اشکال فنی تنظیم شده بود که طی آن در بخشی از واسط مدار اول و دوم نیروگاه شکستگی رخ داده و در اثر آن مقداری مواد پرتوزا وارد محیط شده و تعدادی از کارکنان نیروگاه پرتوگیری میکنند.رییس مدیریت بحران سازمان انرژی اتمی در ادامه گفت: در این مانور، مسئولین نیروگاه و مسئولین خارج از سایت بر اساس دستورالعملهای شرایط اضطراری عمل نموده و حادثه را کنترل کردند و نهایتاً تعدادی از افراد غیرمسئول از سایت و کمپ مسکونی تخلیه اضطراری شدند. زارعان اضافه کرد: به لطف خداوند این مانور با در نظر گرفتن کلیه جوانب و پیامرسانی به آژانس بینالمللی انرژی اتمی به اهداف از قبل پیشبینی شده دست یافت.

ساخت سپر حرارتی برای فضاپیما و موشک توسط محققان ایرانی

مهر:پروفسور فرهاد گلستانی فرد، مجری طرح پوشش های سپر حرارتی در گفتگو با خبرنگار مهر عنوان کرد: از آنجایی فضاپیماها، موشک ها و هواپیماهای جدید که از جو خارج می شوند، پس از برگشت بدنه آنها سرخ و داغ می شود، به فکر ساخت پوشش هایی شدیم که مشکل سرخ شدن و داغی بدنه این فضاپیماها را برطرف کند.وی عنوان کرد: بدنه موشک ها بر اثر سرعت زیاد (سرعتی در حدود ۷ برابر سرعت صوت) و اصطکاک شدید با هوا بعد از برگشت از جو، سرخ می شود که باید بدنه آنها پوششی داشته باشد تا داغ و سرخ نشوند.پروفسورگلستانی فرد با بیان اینکه این پوشش های سپر حرارتی نمونه داخلی و خارجی ندارد، اظهار داشت: این پوشش ها می توانند از بدنه موشک ها محافظت کنند تا داغ و سرخ نشود. البته ساخت این سپرها می تواند در افزایش سرعت موشک ها نیز تاثیر بسزایی داشته باشد.به گفته وی فلز پایه این پوشش های سپرحرارتی، آلومینیوم است و از ماده دیگری به عنوان پوشش حرارتی استفاده می شود تا مقاومت حرارتی خوبی داشته باشند و استحکام فلز یا بدنه از بین نرود.وی گفت: در حال حاضر درحال انجام این طرح هستیم و امیدواریم در مدت زمان یک ساله به نتیجه برسد.

اقتدار نیروی بسیج قدس در رزمایش «الی بیت المقدس» به نمایش درآمد

مهر: رزمایش " الی بیت المقدس" شهرستان قدس با حضور امام جمعه، فرماندار، فرمانده و نماینده ولی فقیه در سپاه ناحیه قدس، جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی، پس از دو روز متوالی بکار خود پایان داد.سرگرد فیاض الهیاری در حاشیه برگزاری این مراسم هدف اصلی برگزاری رزمایش را سنجش میزان آمادگی نیروها و ارائه آموزشهای جدید برشمرد و اظهار داشت: در شرایط سیاسی جهان امروز که تمام ابرقدرتها به دنبال تضعیف و تخریب روحیه مسلمانان به ویژه ملت غیور ایران اسلامی هستند، به نمایش گذاشتن قدرت نظامی و دفاعی کشور بهترین پاسخ برای ادعای دورغین مستکبران است.فرمانده سپاه ناحیه قدس گفت: دشمنان با هدف تحریک افکار عمومی و برهم زدن اتحاد ملی، بر طبل تو خالی ادعاهای دورغین خود می کوبند و می خواهند افکار عمومی همچنان قدرت پوشالی آنها را باور کنند اما نمایش اقتدار و توان نظامی و دفاعی کشورمان موجب هراس و وحشت دشمنان می شود.وی ادامه داد: به همین دلیل است که دشمنان از جنگ نظامی با ایران می هراسند و به منظور دستیابی به اهداف شوم خود جنگ نرم، هجمه فرهنگی، تهدیدات اقتصادی و تحریمها را در پیش گرفته اند.

ورود پیکرمطهر 58 شهید دوران دفاع مقدس به کشور از مرز شلمچه

پایگاه فرهنگی و اطلاع رسانی تفحص شهدا: سردار سید محمد باقرزاده "فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح" در گفتگویی در معراج شهدای تهران از مراسم تبادل پیکرهای شهدا خبر داد و گفت:پیکرهای طیبه 58 شهید دوران دفاع مقدس که طی روزهای اخیر در مناطق عملیاتی فاو، ابوفلوس، مجنون، شرق دجله(جاده خندق) و زبیدات کاوش شدهاند در روز دوشنبه 11 اسفندماه93 از مرز شلمچه وارد کشور میشوند.سردار باقرزاده ابراز امیدواری کرد حضور پرشور کاروانهای راهیان نور و مردم شهرهای مرزی آبادان و خرمشهر بر شکوه مراسم استقبال از شهدا بیفزاید.وی افزود: این پیکرهای طیبه در شب سه شنبه مورد استقبال مردم شریف شهر بندر امام خمینی(ره) قرار میگیرد و پس از آن به معراج شهدای اهواز منتقل خواهند شد.فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح در ادامه تصریح کرد: در طول دوره اخیر اجساد 256 عراقی نیز در خاک عراق کشف و به مقامات آن کشور تسلیم شده است.

پرواز جنگنده میگ ۲۹ بر فراز تهران عادی بوده است

فارس:امیر سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده معاون هماهنگ کننده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران دقایقی پس از پرواز یک فروند جنگنده میگ 29 با ارتفاعی پائین در سطح شهر تهران در شبکه خبر درباره اخبار منتشر شده مبنی بر نقص فنی این جنگنده گفت: سقوط هواپیمای میگ در آسمان تهران را تکذیب میکنیم.وی همچنین ادامه داد: این هواپیما پرواز عادی خود را انجام داده است.بنابر این گزارش، یک فروند جنگنده میگ 29 بر فراز مناطق مرکزی شهر تهران در ارتفاعی پائین به پرواز درآمد و صدای مهیبی را تولید کرد.

سمت جدید وزیر دفاع

ایسکانیوز: وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده با تصمیم هیات وزیران به ترکیب اعضای شورای عالی سلامت و امنیت غذایی اضافه شدند.به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، در مصوبه هیات وزیران آمده است:«وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده به ترکیب اعضای شورای عالی سلامت و امنیت غذایی موضوع ماده 2 تصویب نامه شماره 235355/ت 47439 ه مورخ 30/11/1390 اضافه می شوند.»اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری این مصوبه را 4 اسفند 93 برای اجرا به وزارتخانه های دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و معاونت رئیس جمهور در امور زنان و خانواده ابلاغ کرد.

کوچکترین هجمهای نابودی اسرائیل را رقم خواهد زد

باشگاه خبرنگاران :سردار سرتیپ پاسدار "مسعود جزایری" معاون ستاد کل نیروهای مسلح در گفتگو با خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران؛ درباره اظهارات "آویگدور لیبرمن" وزیر خارجه رژیم صهیونیستی درباره اقدام نظامی علیه تاسیسات هستهای ایران اظهار داشت: به اذعان همه کارشناسان عالی رتبه نظامی رژیم صهیونیستی صرفا بلوف میزند و قادر به کمترین اقدام نظامی علیه جمهوری اسلامی ایران نیست. وی خاطر نشان کرد: هم صهیونیستها و هم آمریکاییها به خوبی میدانند که چنانچه کوچکترین هجمهای صورت بگیرد، همان لحظه شمارش معکوس نابودی اسرائیل را خودشان رقم خواهند زد. گفتنی است؛ لیبرمن وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در اظهاراتی مدعی شده بود که باید اقدام عملی علیه تاسیسات هستهای ایران صورت بگیرد.

انتهای پیام/
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار