مهم‌‌ترین اخبار دفاعی رسانه‌های مجازی کشور

فرمانده نیروی زمینی سپاه: همه مرزهای کشور در امنیت کامل است / مرور تلخی های تاریخ جنگ در اسناد سازمان ملل

فرمانده نیروی زمینی سپاه: همه مرزهای کشور در امنیت کامل است،مرور تلخی های تاریخ جنگ در اسناد سازمان ملل و برگزاری یادواره شهدای اقلیت در بهار ۹۴از جمله مهمترین اخبار دفاعی رسانه های کشور در 24 ساعت گذشته است.
کد خبر: ۴۴۰۶۲
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۷ - 06April 2015

فرمانده نیروی زمینی سپاه: همه مرزهای کشور در امنیت کامل است / مرور تلخی های تاریخ جنگ در اسناد سازمان ملل

 فضای مجازی دفاع پرس، به منظور دسترسی آسان مخاطبان به مهمترین اخبار سایت ها و روزنامه های کشور در حوزه ی نظامی، نیروهای مسلح و اخبار مربوط به حوزه دفاع مقدس، روزانه یک بسته خبری در این حوزه ها آماده و منتشر می کند.

برگزاری یادواره شهدای اقلیت در بهار ۹۴

ایکنا: حمیدعلی صمیمی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ در گفتوگویی اعلام کرد: بهار امسال طی مراسمی با حضور ریاست جمهوری، نخستین یادواره شهدای اقلیت برگزار خواهد شد.وی با بیان این مطلب افزود: برگزاری این مراسم یکی از اولویتهای برنامههای فرهنگی ادارهکل بنیاد شهید و امور ایثارگران در سال جاری محسوب میشود و مقدمات آن نیز فراهم شده است.مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان تهران با بیان اینکه ریاست جمهوری طی هر دو هفته یک بار در سال جاری دیدارهای ویژهای با خانواده شهدا و دستاندرکاران امور شهدا و جانبازان خواهد داشت، گفت: در همین راستا در نخستین روز از فروردین، رئیس جمهور دیداری صمیمی با جانبازان در یکی از آسایشگاههای تهران داشت. وی از برنامهریزی برای برگزاری کنگرههای دینی و ملی با موضوع ایثار و شهادت با حضور مقامات سه قوه خبر داد و اظهار کرد: برگزاری مراسم تکریم از مادران شهدا در سالروز وفات امالبنین(س) و نخستین روز کاری بنیاد شهید، آغازگر برنامههای فرهنگی این ادارهکل در سال جاری است و پس از آن برنامههای ویژه روز زن با حضور خانواده شهدا برگزار میشود. صمیمی به برگزاری مراسم تجلیل از معلمان ایثارگر در اردیبهشت امسال اشاره کرد و افزود: سوم خرداد در سالروز آزادسازی خرمشهر، کنگرهای ملی با حضور ریاست جمهوری یا یکی از معاونان حجتالاسلام روحانی برگزار میشود.

 

فرمانده نیروی زمینی سپاه: همه مرزهای کشور در امنیت کامل است

خبر آنلاین: سردار پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حاشیه مراسم ختم پدر همسر سردار حجازی در جمع خبرنگاران درباره وضعیت امنیت مرزهای کشور به خصوص مرزهای زمینی ایران با کشور عراق گفت: وضعیت همه مرزهای کشور ما در امنیت کامل بوده و امن است.وی همچنین در پاسخ به این سوال که ارزیابی شما از حمله رژیم آلسعود به کشور یمن چیست، افزود: این تجاوز در راستای ایران هراسی انجام شده و حتما همین طور بوده است.

 

۲۰فروردین؛ بزرگداشت شهیدان صیادشیرازی و سید مرتضی آوینی

فارس: مراسم بزرگداشت شهیدان سپهبد علی صیاد شیرازی، سید شهیدان اهل قلم مرتضی آوینی، رضا چراغی و سعید یزدانپرست در گلزار شهدای تهران برگزار میشود.این مراسم پنجشنبه، بیستم فروردینماه، در سالروز شهادت مرتضی آوینی در قطعه ۲۹گلزار شهدای بهشت زهرا(س) برگزاری میشود.بزرگداشت شهیدان آوینی، صیاد شیرازی، چراغی و یزدانپرست با حضور خانواده معظم شهداو  ایثارگران در قطعه ۲۹گلزار شهدای تهران در ساعت ۱۷:۳۰برگزار میشود و همرزمان این شهیدان نیز در این مراسم به سخنرانی خواهند پرداخت.در پایان این مراسم خانواده معظم شهدا و ایثارگران مزار شهیدان آوینی، صیاد شیرازی، یزدان پرست و چراغی را غبارروبی، گلباران و عطرافشانی کرده و با آنها تجدید بیعت میکنند.گفتنی است  دلیل اصلی ترور این فرمانده در سال ۷۸توسط منافقین نیز توسط خود آنها حضور فعال شهید صیاد در عملیات مرصاد که نتیجه آن کشته شدن بسیاری از منافقین بود برشمردند.

 

نقش اهل سنت در راهیان نور

ایسنا: سرهنگ نادر ادیبی دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور با اشاره به اعزام گروههای مختلفی از اقوام و اهل تسنن به مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس گفت: راهیان نور برای همه اقشار مردم است. برادران و خواهران اهل تسنن و هم میهنان خوب ما هم در حماسه راهیان نور نقش پررنگی دارند. در استان هایی که عزیزان اهل تسنن زندگی میکنند برنامههایی تدارک دیده شد و امسال کاروانهای ویژهای برای راهیان نور در نظر گرفته شد. وی افزود: کاروانهای مختلفی از اهل تسنن در یادمانها به زیارت مشهد شهیدان پرداختند و در کنار شیعیان یک سفر خوب را تجربه کردند. ما همچنین در سال گذشته تجربه حضور اقلیتهای دینی را در مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس داشتیم . امسال هم این عزیزان حضور پیدا کرده و در سفرهای راهیان نور شرکت داشتند.

 

اعزام بیش از ۲۰هزار زائر راهیان نور از سوی باغ موزه دفاع مقدس

بسیج پرس: اصغر رضوانی، مدیر روابط عمومی باغموزه دفاع مقدس، ، از اعزام بیش از 20 هزار نفر به مناطق عملیاتی جنوب کشور خبر داد و گفت: طی هفتمین مرحله از اعزامهای کاروانهای راهیان نور شهرداری تهران، 35 کاروان برای بازدید از مناطق عملیاتی به اردوهای راهیان نور سفر کردند.رضوانی در پایان سخنانش افزود: در هفتمین مرحله اعزام کاروانهای راهیان نور ولایت شهرداری بر اساس بررسیهای به عمل آمده و تقاضای زائران دو یادمان طلائیه و نهر خین را جایگزین یادمان دهلاویه و اروند کنار کردیم. کاروانها در دورههای قبلی از طلائیه و نهر خین بازدید نداشتند و به شلمچه و منطقه عملیاتی والفجر هشت یعنی به سمت فاو میرفتند که مسیر طولانی بود. بر این اساس دو یادمان را جایگزین این مناطق کردیم کردیم و استقبال بسیاری هم از این تغییر به عمل آمد.

 

نخستین مراسم بزرگداشت بانوان شهید و ایثارگر

فاتحان: نخستین مراسم بزرگداشت بانوان شهید و ایثارگر کشور همزمان با میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) در گلزار شهدای تهران برگزار میشود. این مراسم روز پنجشنبه، بیستم فروردینماه، از ساعت 10 الی 12 در مهدیه شهدا برقرار خواهد بود.این مراسم با عنوان «عطر یاس» با مشارکت و همکاری بنیاد شهید و امور  ایثارگران تهران بزرک، سازمان بهشت زهرا(س) و بسیج دانشجویی دانشگاه تهران برگزار میشود.در مراسم بزرگداشت بانوان شهید و ایثارگر تعدادی از خانواده معظم این شهدا تجلیل خواهد شد و قبور مطهرشان در بهشت زهرای تهران گلباران، عطرافشانی و غبارروبی میشود.در پایان این بزرگداشت، مزار شهید ناهد فاتحی کرجو به عنوان یکی از شهدای شاخص زن که در قطعه 28 گلزار شهدا قرار دارد به صورت ویژه عطرافشانی و غبارروبی میشود.

 

مرور تلخی های تاریخ جنگ در اسناد سازمان ملل

مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس: نگاهی به اسناد سازمان ملل در دوران جنگ تحمیلی عراق علیه ایران، نشان می دهد که مظلومیت مردم مسلمان و انقلابی ایران تا چه حد از سوی مجامع بین المللی با بی توجهی روبرو بوده است.نگاهی به اسناد سازمان ملل در سالهای 1363 و 1365 نشان می دهد که بیشترین اسناد، مربوط به استفاده عراق از سلاحهای ممنوعه شیمیایی بوده است. در چنین شرایطی اتحادیه عرب در تونس بدون هیچ گونه اشاره ای به نقض مکرر قوانین بین المللی از سوی عراق و آغاز تجاوز آن بر ضد کشور همسایه، نسبت به اقدامات پیروزمندانه ایران در جبهه های نبرد که به منظور استیفای حق خود و تنبیه متجاوز صورت پذیرفته، ابراز نگرانی می کند.حتی بیانیه ها و قطعنامه های محکومیت استفاده از سلاح های شیمیایی که از سوی سازمان ملل و شورای امنیت انتشار یافته، بدون تصریح به مقصر بودن عراق، و ضرورت جلوگیری از استفاده عراق از سلاح های ممنوعه، صرفا بر پایان جنگ تاکید می نماید، به گونه ای که به نظر می رسد مجوزی برای اعمال فشار بر ایران به دولت بعثی عراق در استفاده از سلاح های ممنوعه می دهد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار