مهم‌‌ترین اخبار دفاعی رسانه‌های مجازی کشور

بیانیه لاوروف درباره لغو تحویل سامانه اس-۳۰۰ به ایران/ ناوگان کشورهای مختلف جهان در انتظار مجوز پهلوگرفتن در بنادر ایران

جزئیات شهادت 8مرزبان ایرانی به روایت فرمانده مرزبانی ، بیانیه لاوروف درباره لغو تحویل سامانه اس-۳۰۰ به ایران و ناوگان کشورهای مختلف جهان در انتظار مجوز پهلوگرفتن در بنادر ایران از جمله مهمترین اخبار دفاعی رسانه های کشور در 24 ساعت گذشته است.
کد خبر: ۴۴۶۴۷
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۰ - 14April 2015

بیانیه لاوروف درباره لغو تحویل سامانه اس-۳۰۰ به ایران/ ناوگان کشورهای مختلف جهان در انتظار مجوز پهلوگرفتن در بنادر ایران

فضای مجازی دفاع پرس، به منظور دسترسی آسان مخاطبان به مهمترین اخبار سایت ها و روزنامه های کشور در حوزه ی نظامی، نیروهای مسلح و اخبار مربوط به حوزه دفاع مقدس، روزانه یک بسته خبری در این حوزه ها آماده و منتشر می کند.

 

بیانیه لاوروف درباره لغو تحویل سامانه اس-۳۰۰به ایران

شبکه خبر: سرگئی لاوروف، وزیرامورخارجه روسیه دربیانیهای درباره لغو ممنوعیت تحویل سامانه دفاع موشکی اس-300 به ایران اظهار نظر کرد.ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه با صدور فرمانی ممنوعیت تحویل سامانه موشکی دفاع هوایی اس-300 به ایران را لغو کرد. کرملین اعلام کرد: این فرمان ممنوعیت انتقال (شامل حمل و نقل هوایی) سامانه موشکی دفاع هوایی اس-300 از طریق روسیه و حمل آن به خارج از سرزمینهای این کشور به سمت جمهوری اسلامی ایران همچنین در اختیار قرار دادن آن به جمهوری اسلامی ایران در خارج از سرزمینهای روسیه را با استفاده از کشتیها یا هواپیماهای حامل پرچم دولت روسیه لغو میکند.درسال 2010 بود که طی دوران دمیتری مدودف، رئیس جمهوری وقت روسیه قرارداد 800 میلون دلاری فروش سامانه موشکی دفاع هوایی اس-300 را لغو کرد. در آن زمان روسیه اعلام کرده بوده در راستای تحریمهای مصوب شورای امنیت سازمان ملل علیه کشورمان به خاطر برنامه هستهای ایران، این اقدام را انجام داده است. در مقابل نیز تهران نیز شکوائیهای را برای دریافت غرامت 4 میلیارد دلاری از روسیه به دادگاه داوری ژنو ارائه کرد.

 

معاون وزیر دفاع: تعاملات تهران-مسکو با تحویل سامانه موشکی اس۳۰۰تقویت میشود

 تسنیم: سردار رضا طلایینیک معاون وزیر دفاع گفت: سامانه موشکی اس300 از قبل به ایران فروخته شده بود و روسیه برخلاف اصول و معیارهای مناسبات بینالمللی، به طور یکجانبه و در راستای خواست تحریمهایی که علیه ایران اعمال شده بود، اجرای این قرارداد را متوقف کرد و به نظرم، در حال حاضر روسیه به پله اول بازگشته و آماده شده که طبق تعهدات قبلی خود عمل کند و امیدواریم که عمل کرده و حسن نیت خود را به ما نشان دهد. بدون شک این اقدام تعاملات و مناسبات ایران و روسیه را تقویت میکند.سردار طلایینیک ادامه داد: اگر روسیه به تعهدات خود در تحویل سامانه موشکی اس300 به ایران، عمل کند، به نوعی قدمی در جهت گسترش مناسبات و همکاریهای بین دو کشور برداشته و این، یک گام به جلو است.وی خاطر نشان کرد: ایران، امروز در نقطهای قرار داد که نیازمند به دانش و امکانات نیست و شاید آن زمان که روسها اجرای قرارداد تحویل اس300 به ایران را متوقف کردند، فرصتی را برای ما فراهم کرد که در این زمینه هم روی پای خودمان بایستیم.سردار طلایینیک در پایان گفت: جمهوری اسلامی ایران، براساس سیستم دفاعی طراحی شده در کشور خودمان در حوزه ارتباطات نظامی روی دنیا حساب میکند؛ ما در واقع روی دانش و توانمندی مردم کشورمان ایستادهایم و عمق استراتژیک ما، مردم هستند و با داشتن چنین مردمی، هیچ وقت نگرانی از هیچ موضوعی نخواهیم داشت.

 

صبح امروز؛ بازگشت پیکر مطهر ۶۳شهید تازهتفحصشده به کشور

تسنیم: صبح فردا سهشنبه، 25 فروردینماه، پیکرهای مطهر 63 شهید دوران دفاع مقدس به کشور باز خواهند گشت. مراسم استقبال از این شهدا ساعت 10 صبح با حضور مردم شهیدپرور آبادان، خرمشهر و سایر نقاط خوزستان برگزار میشود.طبق اعلام سردار سیدمحمد باقرزاده فرمانده کمیته جستوجوی مفقودین ستادکل نیروهای مسلح بهدنبال تلاشهای اعضای کمیته جستوجوی مفقودین در عملیات تفحص اخیر پیکرهای طیبه این شهدا در مناطق عملیاتی فاو، شلمچه، مجنون، شرق دجله و زبیدات کشف شدهاند و در روز 25 فروردین با استقبال نظامی یگان تشریفات منطقه سوم دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و از طریق مرز شلمچه وارد خاک کشور خواهند شد. این شهدا مربوط به عملیاتهای محرم، خیبر، بدر، کربلای پنج و تکهای دشمن بعثی در سالهای 67 در مناطق فاو و زبیدات هستند. زمان دقیق تشییع و تدفین شهدا در سطح کشور پس از اقدامات کارشناسی برای شناسایی شهدا است. این شهدا سپس برای برگزاری مراسم ویژه، میهمان مردم شریف شهرستان ماهشهر خواهند بود. مراسم تشییع نمادین شهدا ساعت 17 از مقابل اداره برق ماهشهر تا مصلای نماز جمعه ماهشهر برگزار میشود. همچنین پس از نماز مغرب و عشا 25 فروردین، مراسم شبی با شهدا در مصلای نماز جمعه و کنار شهدای تفحص شده برگزار میشود.

 

جزئیات شهادت 8مرزبان ایرانی به روایت فرمانده مرزبانی

فاتحان: قاسم رضایی فرمانده مرزبانی نیروی انتظامیبا اشاره به مرزهای طولانی ایران با افغانستان و پاکستان گفت: با تجهیزی که استکبار در مرزهای ایران و پاکستان داشته برخی افراد تبهکار در مرزها مشکلاتی را ایجاد میکنند و متاسفانه در 17 فروردین امسال نیز تروریستها 8 تن از مرزبانان ما را به شهادت رساندند و با تحقیقاتی که داشتیم مشخص شد عملیات تروریستی نه در نقطه صفر مرزی که از داخل خاک پاکستان صورت گرفته است.وی تاکید کرد: دولت پاکستان باید در این زمینه پاسخگو باشد و با تعارف موضوع حل نمیشود و باید در مرزها حضور داشته و پاسخگوی ناامنیهایی باشد که از داخل پاکستان رخ میدهد و مطالبه جدی داریم و باید مسئولان مرتبط پاکستان پاسخگو باشند.رضایی تصریح کرد: برآورد ما این است که 80 گروه تروریستی در داخل پاکستان استقرار دارد و جواب این گروهها پاسخهای دیپلماسی نرم نیست و باید متخلفانی را که ایرانی هستند دستگیر و به ایران تحویل دهد و متخلفانی را که غیرایرانی هستند محاکمه کرده و نتیجه را اعلام کند و این جواب خانوادههای شهداست.

 

اولین پروژه دفاع مقدسی افخمی دراهواز فیلمبرداری میشود

فاتحان: «خمسه خمسه» عنوان اولین فیلم دفاع مقدسی بهروز افخمی است که تهیه کنندگی آن را سید جمال ساداتیان برعهده دارد. سیدجمال ساداتیان که تجربه همکاری با بهروز افخمی را در تولید «آذر، پرویز، شهدخت و دیگران» دارد از «خمسه خمسه» به عنوان پروژه جدی امسال خود یاد میکند. او تصمیم دارد که این پروژه را برای نمایش در جشنواره فیلم فجر امسال آماده کند.سال گذشته بهروز افخمی گفته بود: «خمسه خمسه» درباره شخصیتهای زندهای به نام عبدالحسن آریانژاد و سرهنگ خانی است و شهید حسن باقری هم در نقش کوتاهی در این فیلم ظاهر میشود. فیلمنامه «خمسه خمسه» براساس قسمت چهارم سریال مستند داستانی «آخرین روزهای زمستان» ساخته محمدحسین مهدویان نوشته شده است. «خمسه خمسه» را می توان یک فیلمنامه اقتباسی دانست، منتهی منبع اقتباس فیلم ما، یک فیلم مستند داستانی است نه یک رمان. آنچه نوشته شده است، خلاصهای 50 صفحهای و فصلبندی شده است که در برخی قسمتها دیالوگ هم دارد. در دوران پیشتولید، فیلمنامه کامل نوشته خواهد شد و متن موجود بر اساس لحن و خصوصیات بازیگران بازنویسی میشود.در دو سال اخیر کمبود بودجه سازمان سینمایی، توجیه عدم توجه به ساخت فیلمهای دفاع مقدسی فاخر شده است. از ساداتیان در مورد تامین بودجه «خمسه خمسه» سوال میکنیم و او می گوید:  من برای حمایت مالی این پروژه سراغ وزارت ارشاد نرفتم و اگر تجهیزات نظامی آن فراهم شود ترجیحم این است که بودجهی فیلم را از وزارت ارشاد نگیرم.

 

تعرض به ایران اسلامی با پاسخی کوبنده همراه است

 ایرنا: امیر سرتیپ داود کاظمی اظهارکرد: نیروهای مسلح آماده جانبازی و مجاهدت در راه حفظ دستاوردهای نظام اسلامی هستند. وی افزود: سربازان جان برکف امروز آماده تر از هر زمان دیگری با اطاعت از فرمانده معظم کل قوا، مدافع حریم مقدس این مرز و بوم می باشند و نیروهای مسلح آماده جانبازی و مجاهدت هستند. سرتیپ کاظمی با اشاره به اینکه نیروهای ارتش، سپاه، نیروهای انتظامی و بسیج مردمی امروز جان خود را بر کف دست گرفته و آماده جان فشانی در مقابل هر گونه توطئه دشمنان هستند، تصریح کرد: امروز به برکت رهبری مقتدرانه و حکیمانه ولایت و گوش به فرمانی فرزندان امام راحل و سربازان نظام در اطاعت از فرامین معظم له، دشمنان جرأت تعرض به خاک کشور را ندارند.وی اظهارداشت: دشمنان مردم با بصیرت و شجاع ایران اسلامی بدانند اگر بخواهند کوچکترین تجاوزی علیه کشور ما انجام دهد نیروهای مسلح تحت فرمان رهبر معظم انقلاب پاسخ کوبنده ای در همه اقصی نقاط جهان به آنان خواهند داد.

 

 پرتاب یکی از چهار ماهواره آماده ایران

ایسنا: دکتر محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به چهار ماهواره در انتظار پرتاب گفت: با مسؤولیت سازمان فضایی یکی از چهار ماهواره در انتظار پرتاب انتخاب و به فضا پرتاب میشود. واعظی با تاکید بر این که در سال 94 نیز برنامه پرتاب ماهوارهها را خواهیم داشت، خاطرنشان کرد:برنامه پرتاب ماهوارهها دنبال میشود که این امر مستلزم تدوین برنامههای جدید یک ساله سازمان و برنامه ششم است. وزیر ارتباطات همچنین با اشاره به آخرین وضعیت ماهوارههای در انتظار پرتاب توضیح داد: در حال حاضر علاوه بر ماهواره های شریفست و تدبیر ماهوارههای دیگری در پژوهشگاه فضایی و دانشگاه امیرکبیر داریم و از آنجایی که هدف ما پرتاب ماهواره نیست، درصدد هستیم که ماموریتهایی که برای هر یک از این ماهوارهها تعریف شده است، مورد بررسی قرار گیرد تا مشخص شود که آیا دستوراتی که از زمین برای آنها ارسال میشود از سوی ماهوارهها اجرایی میشود یا خیر. وی با تاکید بر این که به دنبال انجام کارهای موازی نیستیم، گفت: بر این اساس از میان این ماهوارهها با مسوولیت سازمان فضایی یکی از این ماهوارهها انتخاب و به فضا پرتاب میشود.

 

ناوگان کشورهای مختلف جهان در انتظار مجوز پهلوگرفتن در بنادر ایران

 ایرنا: امیر سرتیپ سیدعبدالرحیم موسوی جانشین فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی سال 93 را برای ارتش سالی خوب دانست و تشکیل قرارگاه جهاد علمی، برگزاری رزمایش محمد رسول الله(ص) و ارتقا توان تجهیزات نظامی را مهمترین دستاوردهای این سال عنوان کرد.وی همچنین اعلام کرد که ارتش جمهوری اسلامی ایران در سال 94 از 36 پروژه و دستاورد جدید خود رونمایی می کند.جانشین فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران از ارائه درخواست سایر کشورهای جهان برای برگزاری رزمایش مشترک با ایران خبر داد.امیر موسوی همچنین اعلام کرد که ناوگروه بسیاری از کشورها از جمله ایتالیا، ژاپن، هند، روسیه و چین خواهان پهلوگیری در بنادر ایران هستند که درخواست آنان در حال بررسی است.

 

رونمایی از سامانه "نجم 801"، "فتح 2" و "فتح 14" در رژه ارتش

باشگاه خبرنگاران: امیر سرتیپ "فرزاد اسماعیلی" فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتمالانبیاء (ص) در گفتگو با خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران درباره دستاوردهای قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) در روز 29 فروردین اظهار داشت: سامانه "تلاش 2" و "تلاش 3" که دو سامانه موشکی برد بلند هستند که با همکاری دلیرمردان وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و قرارگاه پدافند هوایی خاتمالانبیاء (ص) ساخته شده است، در این روز رونمایی میشود.وی ادامه داد: سامانه "نجم 801"، "فتح 2" و "فتح 14" در بیست و نهم فروردین ماه روز رژه ارتش رونمایی میشود.

 

 

نظر شما
پربیننده ها