مهم‌‌ترین اخبار دفاعی رسانه‌های مجازی کشور

اسناد محرمانه ارتش از دوران دفاع مقدس در اختیار عموم قرار می گیرد/ تدوین اطلس حماسی راهیان نور به زبان‌های خارجی

ویژگی‌های سامانه موشکی آنتی ۲۵۰۰ جایگزین پیشنهادی روسیه برای اس۳۰۰ ، ویژگی‌های سامانه موشکی آنتی ۲۵۰۰ جایگزین پیشنهادی روسیه برای اس۳۰۰ ،اسناد محرمانه ارتش از دوران دفاع مقدس در اختیار عموم قرار می گیرد و تدوین اطلس حماسی راهیان نور به زبان‌های خارجی از جمله مهمترین اخبار دفاعی رسانه های کشور در24 ساعت گذشته است.
کد خبر: ۴۱۸۴۰
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۳ - 24February 2015

اسناد محرمانه ارتش از دوران دفاع مقدس در اختیار عموم قرار می گیرد/ تدوین اطلس حماسی راهیان نور به زبان‌های خارجی

به گزارش فضای مجازی دفاع پرس، به منظور دسترسی آسان مخاطبان به مهمترین اخبار سایت ها و روزنامه های کشور در حوزه ی نظامی، نیروهای مسلح و اخبار مربوط به حوزه دفاع مقدس، روزانه یک بسته خبری در این حوزه ها آماده و منتشر می کند.

در ادامه مهمترین اخبار فضای مجازی  در 24 ساعت گذشته میآید:

 

ویژگیهای سامانه موشکی آنتی ۲۵۰۰ جایگزین پیشنهادی روسیه برای اس۳۰۰

همشهری آنلاین: رسانههای روسیه از پیشنهاد دوباره مسکو به تهران برای جایگزینی اس۳۰۰ با سامانه موشکی آنتی-۲۵۰۰ خبر میدهند. پیشتر هم دریافت این سامانه به ایران پیشنهاد شده بود. سال 2007 میلادی بود که خبر امضای یک قرارداد نظامی میان ایران و روسیه تبدیل به خبر اول بیشتر رسانههای جهان شد: "ایران از روسیه سامانه موشکی اس300 خرید".جمهوری اسلامی ایران و شرکت "روس آبارون اکسپورت" شرکت دولتی صادرات و واردات تسلیحات و تجهیزات نظامی روسیه در سال 2007 قراردادی را امضا کردند که به موجب آن، این شرکت موظف شد 5 آتشبار S300را به ارزش حدود 800 میلیون دلار به ایران تحویل دهد.اما دیمیتری مدودف رئیس جمهور وقت روسیه سه سال بعد و در سال 2010 میلادی با صدور فرمانی، تحویل سامانه موشکی اس300 به ایران را ممنوع کرد.همزمان با لغو این قرارداد از سوی دولت روسیه، جمهوری اسلامی ایران نیز به دادگاه بینالمللی در این باره شکایت کرد و نهایتا دادگاه، رای خود را صادر و روسیه را محکوم کرد و مقرر شد که مسکو طبق قرارداد، خسارت لغو این قرارداد که چیزی در حدود 4میلیارد دلار اعلام شده بود را به تهران بپردازد.چندی بعد و در سال 2013، روزنامه «کامرسانت» چاپ روسیه با انتشار خبری، اعلام کرد که "ولادیمیر پوتین" رئیسجمهوری روسیه در تاریخ 12 آگوست (21 مرداد ماه) به ایران سفر خواهد کرد تا با حسن روحانی رئیس جمهور جدید ایران مذاکره کند.بنابر آنچه کامرسانت آن زمان منتشر کرده بود، "پوتین در مذاکرات خود در تهران قصد دارد دو مسئله مهم برای روسیه را مورد بررسی قرار دهد که یکی از آنها فروش سامانههای موشکی «آنتی-2500» به ایران به ازای سامانه موشکی «اس-300» را مطرح کند."سامانه دفاع موشکی آنتی-2500 نیز همانند اس300، یک سامانه پدافندی قدرتمند است که میتواند به طور همزمان 24 هواپیما را در فاصله 200 کیلومتری مورد هدف قرار داده و یا با حمله 16 موشک بالستیک بهصورت همزمان مقابله کند.

 

آغاز اعلام فراخوان مقالات دومین کنگره بین المللی ۱۷۰۰۰ شهید ترور

تسنیم: دبیرخانه دومین کنگره بین المللی 17000 شهید ترور کشور با صدور اطلاعیهای از آغاز فراخوان دریافت مقالات این کنگره خبر داد.دبیرخانه این کنگره بین المللی از عموم پژوهشگران، کارشناسان و علاقمندان دعوت کرده است تا مقالات خود را در پنج محور گفتمان انقلاب اسلامی ایران و شکلگیری تروریسم علیه آن در سطوح سهگانه ملی، منطقهای و بینالمللی، تروریسم دولتی علیه جمهوری اسلامی ایران، رژیمهای بینالمللی و مواجهه با تروریسم علیه جمهوری اسلامی ایران، جمهوری اسلامی ایران در بستر تحولات تروریسم تکفیری در سطح منطقهای و بررسی جنایت علیه بشریت در کارنامه فعالیت گروههای تروریستی در جمهوری اسلامی ایران ارائه کنند.مهلت ارسال مقالات تا 15 تیر ماه 1394 و علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاهده موضوعات تفضیلی مقالات میتوانند به نشانی الکترونیکی www.17000.irمراجعه کنند. دومین کنگره بین المللی 17000 شهید ترور همزمان با روز ملی مبارزه با تروریسم در 9 شهریور ماه سال 1394 و با حضور مسئولان عالی رتبه کشوری و لشکری، جمعی از شخصیتهای سیاسی و علمی بین المللی، خانوادههای شهدای ترور کشور و منطقه برگزار خواهد شد.

 

راهاندازی «رادیو کاروان» برای زائران خودروهای شخصی راهیان نور

بسیج پرس: سیدعلی بنیهاشمی مدیر روابط عمومی ستاد راهیان نور شهید صیاد شیرازی و شهید حسن باقری از طراحی رادیو کاروان برای روایتگری کاروانزائرانی خبر داد که تحت پوشش ستاد شهید حسن باقری عازم اردوهای راهیان نور میشوند.وی با اعلام این خبر توضیح داد: خانوادههایی که با وسیله خودروهای شخصی خود اما تحت حمایت اسکانی و غذای ستاد شهید باقری به مناطق عملیاتی جنوب کشور سفر میکنند چون به صورت خانوادگی و مستقل از افراد دیگر در این اردوها شرکت میکنند نمیتوانند مانند کاروانهای دسته جمعی از روایتگران به شکل عمومی استفاده کنند. بنیهاشمی در ادامه توضیحاتش افزود: برای وسایل نقلیه طی مسیر موجی از رادیو یا ردیف مشخصی تعریف میشود که اخبار کاروان را برای آنها بازگو خواهد کرد. همچنین روایتگران طی مسیر به روایتگری پرداخته و یا فرمایشاتی از مقام معظم رهبری یا دیگر بزرگانی که در خصوص راهیان نور نکات ارزندهای عنوان کردهاند پخش میشود. وی ادامه داد: رادیو کاروان قبل از ورود زائران به هر یادمان، به صورت ویژه درخصوص محلی که به آن نزدیک میشوند توضیحاتی را ارائه خواهد داد و طی مسیر به بیان نکات و اخبار مرتبط با اردوهای راهیان نور میپردازد.اردوهای راهیان نور در ستاد شهید باقری از 27 اسفندماه آغاز و تا 7 فروردین ماه ادامه خواهد داشت همچنین این اردوها در ستاد شهید صیادشیرازی در سفرهای سه روزه از دهم تا 29 اسفندماه برقرار خواهد بود.

 

ملتی که شهادت دارد ذلت ندارد

تسنیم: مراسم میثاق با پیکر 3 شهید گمنام با حضور دانشجویان، کارکنان و مسئولین دانشگاه در دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی برگزار شد.حجت الاسلام صدیقی در این مراسم با اشاره به حضور شهدا در دانشگاه گفت: این شهدا به ظاهر مهمان دانشگاه هستند ولی در حقیقت شما مهمان شهدا هستید. امام جمعه موقت تهران گفت:شهادت تمام زشتیها را به زیبایی تبدیل میکند. اگر خون برای استقلال و تأمین عزت ریخته شده است مثمرثمر بوده است. خون شهید احیاگر و نگهبان دین خدا است. خون امثال شهید شهریاری، شهید احمدی روشن، شهید علیمحمدی و دیگر شهدای هستهای ما فعالیتهای هستهای را بیمه کرده است. اگر کسی بخواهد در روند مذاکرات کم بگذارد شهید در مقابل او ایستاده است. ممکن است در مقطعی فکر کنند موفق شدهاند اما در نهایت چنین نیست... شهدا همیشه بشارت میدهند به کسانی که در خط آنها هستند که نگرانیها را از خود دور کنند. نگران آمریکا و تحریم نباشید، شهید همه مشکلات را حل میکند. این نگرانیها و اضطرابها برای کسانی است که شهدا را ندارند. ملتی که شهادت دارد ذلت ندارد.

 

اسناد محرمانه ارتش از دوران دفاع مقدس در اختیار عموم قرار می گیرد

ایرنا: به دستور ستادکل نیروهای مسلح طبقه بندی محرمانه اسناد هشت سال جنگ تحمیلی به حالت عادی درآمده است و سال 94 در اختیار عموم مردم قرار خواهد گرفت.امیر سرتیپ رضا خرم طوسی مشاور فرمانده کل ارتش و فرمانده قرارگاه راهیان نور ارتش در گفت وگو با خبرنگار حوزه دفاعی - انتظامی گروه اجتماعی ایرنا اعلام کرد اسناد و ناگفته های دفاع مقدس ارتش در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.وی توضیح داد: پس از دستور رییس ستادکل نیروی های مسلح مبنی بر عادی شدن اسناد دفاع مقدس، گفته ایشان توسط بعضی از مبادی دست اندرکار به بیان تخصصی بازگو شد و جمعی اکنون در حال بازبینی طبقه بندی محرمانه اسناد دفاع مقدس هستند.مشاور فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: در مجموعه ارتش جمهوری اسلامی ایران اسناد سری، فوق سری و فوق به کلی سری هشت سال جنگ تحمیلی بازبینی می شود.خرم طوسی گفت: بر اساس قاعده با توجه به مدتی که از دفاع مقدس می گذرد به غیر مواردی استثنا اسناد طبقه بندی شده در خصوص دفاع مقدس باقی نخواهد ماند که طبقه بندی داشته باشد.

 

تدوین اطلس حماسی راهیان نور به زبانهای خارجی

ایسنا: معاون امور بینالملل زائرین و خادمین راهیان نور گفت: در راهیان نور امسال تعداد بسیاری از پیروان ادیان الهی و دانشجویان خارجی مقیم داخل و خارج شرکت خواهند کرد. احمد رحیمیزاده در گفتوگو با خبرنگار سرویس فرهنگ حماسه ایسنا،با بیان اینکه اقشار مختلف مردم از سراسر جهان برای زیارت یادمانها و مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس میآیند، توضیح داد: امسال نیز شاهد رشد ملموس حضور این عزیزان در مناطق عملیاتی هستیم و گردشگری راهیان نور و آشنایی با فرهنگ مقاومت و پایداری ملت ایران در مقابل صدام مخاطبان بسیاری دارد. وی ادامه داد: در همین راستا برنامهریزی مناسبی برای سازماندهی و رفع نیازهای این عزیزان انجام شده است. به عنوان مثال اطلس حماسی راهیان نور به زبانهای اصلی جهان به چاپ رسیده است و نمونه آن میتوان به اطلس مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس که به تازگی به زبان عربی به چاپ رسیده است اشاره کرد.

 

محتاج فرهنگ دفاع مقدس و جهاد و شهادت هستیم

 ایرنا: حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: امروز ما محتاج فرهنگ دفاع مقدس و جهاد و شهادت هستیم.وی افزود: فرهنگ دفاع مقدس به مانند دژ مستحکمی است که به هیچ وجه قابل تسخیر نیست. نماینده ولی فقیه در ارتش ادامه داد: ما هرچه داریم از شهدا و ایثارگری های این بزرگواران است چرا که اینها برای حاکمیت اسلام و قرآن جان خود را ایثار کردند.وی تصریح کرد: همه ما وظایف بزرگی در قبال شهدا داریم که یکی از آنها تکریم خانواده معظم شهداست.حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم افزود: عمل به وصیت شهدا که همان پاسداری از آرمانهای امام راحل و اطاعت از ولی فقیه زمان و مقام معظم رهبری مدظله العالی است جامه عمل بپوشانیم. رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش افزود: نیروی هوایی در پیروزی انقلاب و در 8 سال دفاع مقدس حضوری بی بدیل داشت و مردم هرگز شهامت و ایثار این نیروی خوشنام الهی را فراموش نخواهد کرد.

 

ادعای تایمز درباره سردار سلیمانی

انتخاب: تایمز لندن ادعا کرد که سردار سلیمانی در حال نظارت بر طرح عملیات مهم عراق علیه داعش در تکریت است.سردار سلیمانی فرمانده سپاه قدس ایران در حال نظارت بر آماده سازی و تدارک نهایی برای حمله به داعش به منظور بازپس گیری شهر عراقی تکریت  است.بنابر ادعای این نشریه انگلیسی، سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس ایران هم اکنون در سامرا واقع در شمال بغداد به سر می برد.هم اکنون هزارات نفر از سربازان ارتش و شبه نظامیان برای آمادگی جهت آغاز حمله علیه داعش در سامرا گرد آمده اند.

اولین یادواره شهدای مدافع حرم

مشرق: نخستین یادواره شهدای مدافع حرم عصر روز دوشنبه با حضور حجت الاسلام شیرازی نماینده ولی فقیه در سپاه قدس، سردار اسماعیل قاآنی جانشین فرمانده سپاه قدس، جمعی از خانواده های شهدا و ایثارگران ۸ سال دفاع مقدس و همچنین خانواده شهدای مدافع حرم برگزار شد.در این مراسم حامد زمانی خواننده، اثری را با موضوع اولین یادواره شهدای مدافع حرم اجرا  و رونمایی کرد.همچنین از برخی خانواده های شهدای مدافع حرم در این یادواره با اهدای یادبودی تقدیر شد.

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار