شهادت هشت نیروی مرزی ایران به وسیله تروریست ها/ اعلام رضایت مقام معظم رهبری از عملکرد نیروی هوا فضا بزرگترین افتخار است

شهادت هشت نیروی مرزی ایران به وسیله تروریست ها ، تهدید سخت دشمنان در حوزه دریا قرار دارد و سردار حاجی زاده: اعلام رضایت مقام معظم رهبری از عملکرد نیروی هوا فضا بزرگترین افتخار استاز جمله مهمترین اخبار دفاعی رسانه های کشور در 24 ساعت گذشته است.
کد خبر: ۴۴۱۳۷
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۷ - 07April 2015

شهادت هشت نیروی مرزی ایران به وسیله تروریست ها/ اعلام رضایت مقام معظم رهبری از عملکرد نیروی هوا فضا بزرگترین افتخار است

 فضای مجازی دفاع پرس، به منظور دسترسی آسان مخاطبان به مهمترین اخبار سایت ها و روزنامه های کشور در حوزه ی نظامی، نیروهای مسلح و اخبار مربوط به حوزه دفاع مقدس، روزانه یک بسته خبری در این حوزه ها آماده و منتشر می کند.

 

تهدید سخت دشمنان در حوزه دریا قرار دارد

مهر: سردار سرتیپ دوم پاسدار علی رزمجو فرمانده منطقه دوم دریایی سپاه در آیین گشت دریایی رزمندگان منطقه دوم دریایی سپاه، با خیر مقدم به بسیجیان، به برخی تحولات منطقه خاورمیانه و خلیج فارس اشاره کرد و گفت: نفوذ اسلام و جمهوری اسلامی ایران اکنون به همه نقاط جهان کشیده شده است و دشمن برای مقابله با این نفوذ و گسترش، اسلامستیزی و اسلامهراسی را در دستور کار خود قرار داده است.وی با تأکید بر اهمیت دفاع مردمی افزود: دفاع مردمی یک نوع دفاع ارزشمند و هوشمندانه است که در مقابل دشمنان یک سد نفوذناپذیر به وجود میآورد.فرمانده منطقه دوم دریایی سپاه، با اشاره به قدرت مردم در دوران انقلاب و دفاع مقدس گفت: قدرت مردمی در کارنامه دفاعی بخش مهم و تأثیرگذاری از انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بود که در قالب ارتش ۲۰میلیونی، قدرت خود را به جهانیان نشان داد.سردار رزمجو با اشاره به تهدیدات نرم و سخت دشمن افزود: تهدید سخت دشمن به سمت دریا است که در این مورد، آمادگی همه جانبه را میطلبد.

 

امکان بکارگیری کارکنان و بالگردهای نیروی زمینی ارتش در امدادرسانی

مهر: امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش اظهار داشت: نیروی زمینی ارتش باید از چهارچوب یک نیروی نظامی مصرفی خارج شود و در زمینههای خدمترسانی فعالیتهای چشمگیری داشته باشد.وی افزود: نیروی زمینی ارتش میتواند با بکارگیری نیروهای جوان و کوشا و نیز بالگردها و تجهیزات مکانیزه خود، در امر امدادرسانی مقام نخست را در کشور داشته باشد.امیر سرتیپ پوردستان در ادامه، با اشاره به بعضی از خدمات و فعالیتهای نیروی زمینی ارتش در زمینههای ورزشی و در حوزه بهداشت و درمان گفت: بزرگترین خیّر کشور، نیروی زمینی ارتش است؛ نیروی زمینی ارتش با در اختیار قرار دادن زمین به خیرین در زمینههای عمرانی و آموزش نیز فعالیت دارد که باید نیروی زمینی را تکیهگاه ملت خواند.وی همچنین گفت:به فرموده فرمانده معظم کل قوا نیروی زمینی اساس ارتش است و باید تکیه گاه ملت باشد؛ پس ما باید به عنوان خادمین نظام جمهوری اسلامی ایران و فرماندهان و مسئولین نیروی زمینی ارتش، این امر را تحقق ببخشیم.

 

 سردار حاجی زاده: اعلام رضایت مقام معظم رهبری از عملکرد نیروی هوا فضا بزرگترین افتخار است

 ایرنا: فرمانده نیروی هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: اعلام رضایت مقام معظم رهبری و فرمانده معظم کل قوا از عملکرد نیروی هوا فضا بزرگترین افتخار برای ما محسوب می شود.به گزارش ایرنا از اعلام روز دوشنبه روابط عمومی کل سپاه، این مطلب را سردار سرتیپ پاسدار امیرعلی حاجی زاده در دیدار عمومی فرماندهان و کارکنان ستاد نیروی هوا فضای سپاه که به مناسبت فرا رسیدن نوروز 1394 در حسینیه حضرت سیدالشهدا(ع) این نیرو برگزار شد، عنوان کرد.وی در این مراسم به تشریح برنامه های سال 1394 نیروی هوا فضای سپاه پرداخت و گفت: اجرای تدابیر فرمانده معظم کل قوا از مهمترین برنامه هایی است که می بایست به طور کامل نسبت به تحقق آنها تلاش کنیم.

 

شهادت هشت نیروی مرزی ایران به وسیله تروریست ها

 ایرنا: معاون امنیتی انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: تروریستهای مسلح با ورود از طریق خاک پاکستان به داخل خاک ایران دردرگیری با ماموران، هشت نفر از نیروهای مرزبانی را شهید کرده و به خاک پاکستان گریختند.علی اصغر میرشکاری دوشنبه شب در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: نیروهای مرزبانی جمهوری اسلامی ایران در منطقه نگور حد فاصل میله مرزی 239 پایین تر از جکیگور با عوامل تروریستی که از داخل پاکستان وارد مرزهای ایران شده بودند، درگیر شدند. وی بیان کرد: تروریستها مسلح در این اقدام کور هشت نفر از نیروهای مرزبانی ایران را شهید کرده و به خاک پاکستان گریختند. معاون امنیتی انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان از کشور پاکستان درخواست کرد در دستگیری تروریستها و تحویل آنان به ایران اقدام کنند و اجازه ندهند که خاک پاکستان جولانگاه اشرار و تروریستها شود.

 

برگزاری گرامیداشت شهدای عملیات والفجر۱در گلزار شهدا

 تسنیم:. مراسم گرامیداشت شهدای عملیات والفجر یک(فکه) در سالگرد این عملیات و سالگرد شهادت شهید صفرعلی کریمی مصادف با میلاد حضرت زهرا(س) در روز جمعه 21 فروردین ماه 94 برگزار میشود. این مراسم  با حضور خانواده شهدا و عموم مردم تهران در گلزار شهدای بهشت زهرا(س) برگزار خواهد شد. مراسم گرامیداشت شهدای والفجر یک با سخنرانی سردار محمدعلی فلکی و جعفر طهماسبی و با مداحی جواد سیف و مهدی قزلباش در گلزار شهدای بهشت زهرا(س) همراه خواهد بود. این مراسم از ساعت 10 صبح در خانه شهید، سالن شهید آوینی برپاست و مراسم عطر افشانی مزار یادبود شهید مفقودالجسد صفرعلی کریمی در قطعه 24 نیز در ادامه برگزار خواهد شد.

 

 شهریور ۹۴؛ اعزام کاروانهای شهرداری تهران به مناطق عملیاتی غرب کشور

 تسنیم: اصغر رضوانی مدیر روابط عمومی باغ موزه دفاع مقدس ازآغاز هشتمین مرحله اعزام کاروانهای راهیاننور شهرداری تهران به مناطق عملیاتی غرب کشور در شهریورماه خبر داد.وی با اعلام این خبر گفت: اعزام کاروانها در شهریورماه صورت میگیرد و ثبتنام افراد برای بازدید از مناطق عملیاتی غرب کشور یک ماه پیش از آغاز اعزامها یعنی در مردادماه اتفاق میافتد. مدیر روابط عمومی باغ موزه دفاع مقدس ادامه داد: ثبتنام توسط معاونتهای اجتماعی شهرداریهای تهران و امور ایثارگران مناطق مختلف تهران صورت میگیرد.رضوانی در خصوص تعداد کاروانهای اعزامی به مناطق غرب کشور توضیح داد: تعداد زائران و کاروانهایی که اعزام خواهند شد قابل پیش بینی نیست، اما قطعا ظرفیت پذیرش زائر در اعزام به غرب کشور کمتر از اعزام به جنوب کشور خواهد بود. وی افزود: برای مثال هر کاروان در اعزام به مناطق جنوبی کشور 450 نفره بود، اما در غرب کشور چیزی حدود 300 نفر خواهند بود. شرایط و محل اسکان در این مناطق با محدودیتهایی مواجه است که نمیتوان تعداد زیادی را اعزام کرد.

 

مقام مادران شهدا کمتر از شهیدان نیست

بسیج پرس: ششمین همایش مادران مقاومت، همزمان با ایام وفات حضرت ام البنین سلام الله علیها و در جهت قدردانی و تکریم مقام مادران ارجمند شهدای ایران اسلامی با حضور مادران و همسران شهدای منطقه 17  در فاطمیه تهران برگزار شد. حجت الاسلام والمسلمین بصیر سلحشور در این همایش اظهار داشت: اگر انسان تمام دستورات الهی را برای زیر پا گذاشتن نفس خود انجام داد، دیگر هیچ تعلقی به دنیا نخواهد داشت و به مقام هایی بالایی دست پیدا می کند که می توان گفت بسیاری از مادران شهدا این مقام را درک کرده اند.وی با بیان این که در روایات آمده است وقتی اولین قطره خون شهید بر زمین می ریزد، تمام گناهان او بخشیده می شود، گفت: مسئله شهادت فقط به شهید ختم نمی شود و موضوع دیگری نیز در ادامه آن به نام صبر در مصیبت وجود دارد که مربوط به بازماندگان شهدا است.سلحشور تصریح کرد: شهید که با شهادت به مقام خوبی رسیده است ولی آن که باید عمری بماند و بسوزد چقدر باید اجر داشته باشد؟ آن چه را که از قران و روایات می توان فهمید این است که ثواب تحمل مصیبت شهدا از ثواب شهادت، اگر بالاتر نباشد، به هیچ عنوان کم تر نیست. مادران شهدا در آن دنیا، اگر مرتبه شان از شهدا بالاتر نباشد به هیچ عنوان پایین تر نیست.

نظر شما
پربیننده ها