مهم‌‌ترین اخبار دفاعی رسانه‌های مجازی کشور

تحویل «اس-۴۰۰» به ایران؛ گزینه شماره ۲ روسیه / سرمایه گذاری نیروی زمینی روی سلاح‌های ضد زره

تحویل «اس-۴۰۰» به ایران؛ گزینه شماره ۲ روسیه، سرمایه گذاری نیروی زمینی روی سلاح‌های ضد زره و تقویت بنیه دفاعی کشور با اختصاص 1.2 میلیارد دلار ازصندوق توسعه ملیاز جمله مهمترین اخبار دفاعی رسانه های کشور در24 ساعت گذشته است.
کد خبر: ۴۱۹۲۴
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۹ - 25February 2015

تحویل «اس-۴۰۰» به ایران؛ گزینه شماره ۲ روسیه / سرمایه گذاری نیروی زمینی روی سلاح‌های ضد زره

به گزارش فضای مجازی دفاع پرس، به منظور دسترسی آسان مخاطبان به مهمترین اخبار سایت ها و روزنامه های کشور در حوزه ی نظامی، نیروهای مسلح و اخبار مربوط به حوزه دفاع مقدس، روزانه یک بسته خبری در این حوزه ها آماده و منتشر می کند.

مرحله سوم رزمایش رهایی گروگان برگزار شد

ایرنا: سردار حسن کرمی فرمانده یگان ویژه نیروی انتظامی گفت: مرحله سوم رزمایش رهایی گروگان با عنوان پیروان ولایت در استان گیلان با انجام عملیات فرضی نجات گروگان در مرداب برگزار شد.سردار حسن کرمی افزود: این عملیات با همکاری یگان ویژه استان گیلان و واحد رهایی گروگان سراسر کشور بصورت مشترک انجام شد.وی با بیان اینکه یگان ویژه در این عملیات نقش پشتیبانی را ایفا کرد، گفت: یگان ویژه یک نیروی مقتدر در برابر هر گونه عملیات تروریستی و آدم ربایی است.وی با بیان اینکه دومین روز از رزمایش بزرگ نوپو(رهایی گروگان) روز گذشته(دوشنبه) در روستای چماچا استان گیلان برگزار شد، افزود: این عملیات با اجرای سناریوی فرضی مجرم فراری در یکی از مناطق صعب العبور جنگلی روستای چماچا شهرستان شفت برگزار شد. کرمی ادامه داد: این رزمایش به منظور تقویت توان رزمی و عملیاتی، حفظ اقتدار ناجا در برابر مجرمان خطرناک و آمادگی برای حضور مقتدرانه در انجام ماموریت ها انجام گرفت. وی تاکید کرد: برگزاری این رزمایش ها سبب وحدت رویه فرماندهی و مدیریت رهایی گروگان، تقویت مقابله با مجرمان حرفه ای و دستگیری آنها، ارتقای توانمندی و کسب آمادگی لازم برای هر گونه نا امنی در کشور می شود. کرمی افزود: یگان رهایی گروگان با بهره گیری از مهارتها و توانمندی ها، قدرت و توان عملیاتی خود را در این رزمایش به نمایش گذاشت. وی عناوین روزهای این رزمایش را به ترتیب نمایش عملیات رزمی، عملیات رهایی گروگان و سلاح کشی، پرواز بالگرد، پارا موتور و عملیات راپل و اجرای برنامه های مختلف دیگر به صورت آبی - خاکی عنوان کرد و گفت: رزمایش رهایی گروگان از سوم بهمن ماه آغاز شد و فردا(چهارشنبه) پایان می یابد.

 

سرمایه گذاری نیروی زمینی روی سلاحهای ضد زره

خبرگزاری دانشجو: امیر سرتیپ کیومرث حیدری، جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش به توانایی این نیرو در ساخت سلاحهای جدید اشاره کرد و اظهار داشت: امروزه نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در تمامی زمینهها به استقلال کافی رسیده است.وی ادامه داد: برخی از سلاحهای نیروی زمینی در رزمایش مشترک نیروهای ارتش مورد استفاده قرار گرفت.جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در ادامه اعلام کرد که توان این نیرو در سال ۹۳بر روی سلاحهای ضد زره و پهپادها معطوف شده است.سرتیپ حیدری با تاکید بر اینکه پهپاد انتحاری استفاده شده در رزمایش محمد رسول الله (ص) از بهترین نوع پهپاد انتحاری بود، گفت: قصد داریم پهپادهای مورد استفاده این نیرو را نیز پیشرفتهتر کنیم.وی اعلام کرد که نیروی زمینی ارتش بر روی سلاحهای ضد زره به ویژه سلاحهای موشک اندازهای ضد زره در آینده نیز سرمایه گذاری بومی بسیار خوبی خواهد کرد.شایان ذکر است رزمایش مشترک نیروهای ارتش جمهوری اسلامی ایران تحت عنوان محمد رسول الله (ص) از چهارم تا دهم دی ماه از شرق تنگه هرمز تا پایینتر از خلیج عدن برگزار شد و نیروی زمینی در آن از سلاحهای جدید خود رونمایی کرد. پهپادهای انتحاری و ترابری، خودروی مین ریز، موشک ضد زره دهلاویه، سلاح تک تیرانداز شاهر، سلاح ژ۳ارتقاء یافته و انواع نفر برها و تانکها از جمله دستآوردهای نیروی زمینی بود که در این رزمایش مورد استفاده قرار گرفت.

 

شهدای مدافع حرم ثابت کردند، پرچم امام حسین(ع) بر زمین نمیماند

 تسنیم: اولین یادواره شهرداری تهران برای شهدای مدافع حرم عصر روز دوشنبه 4 اسفند در سالن آوینی فرهنگسرای بهمن با حضور جمعی از مقامات لشگری و کشوری برگزار شد.در این مراسم سردار اسماعیل قاآنی جانشین فرمانده سپاه قدس درباره شهدای مدافع حرم گفت: شهیدان بیانگر زنده بودن طنین صدای سالار شهیدان امام حسین(ع) هستند که فرمودند کجاست یاری کننده ای که مرا یاری کند؟ این عزیزان اثبات کردند طنین دلربای آن حضرت در جهان طنین انداز است و لبیک گویان اجازه زمین ماندن این پرچم را نمی دهند. فرمانده سپاه قدس افزود: دفاع یک امر طبیعی است اما این شهدا طی این مدت از ارزش های دیگران دفاع کردند. مردم ما در امر دفاع آن قدر پیش رفتند که هم دفاع از خود و هم دفاع از مظلومان را آموختند. برای شهدای گرانقدری امروز بزرگداشت و هم پیمانی برگزار می شود که پایشان را در بلندترین نقطه برای دفاع از مظلومان گذاشتند. شب تولد حضرت زینب(س) بهترین زمان برای قدردانی از این شهداست و این نشان می دهد که راه امام حسین(ع) و حضرت زینب(س) ادامه دارد.وی در پایان گفت: تمام رهبران مکتب ما بدون استثنا شهید شدند و این افتخاری برای خانواده شهداست. به روح شهدا درود می فرستیم و از خداوند برای آنها علو درجه خواستاریم.

 

 اعزام ۴هزار طلبه به اردوهای راهیان نور تا ۱۱فروردینماه سال آتی

تسنیم: حجتالاسلام عباس رضوانینسب مسئول ستاد راهیان نور حوزههای علمیه در گفتوگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم زمانبندی اردوهای راهیان نور طلاب به مناطق عملیاتی جنوب کشور را اعلام کرد و گفت: اردوهای راهیان نور ویژه طلاب، اساتید، فضلا و خانوادههایشان از تاریخ 22 بهمنماه آغاز شده و تا پایان 11 فروردینماه سال آینده ادامه خواهد داشت.وی با اعلام این خبر افزود: طی اعزامهای این دوره؛ 4 هزار نفر از طلاب، اساتید و خانوادههایشان از سراسر استانهای کشور جهت بازدید از مناطق عملیاتی جنوب کشور به این اردوها سفر میکنند.مسئول ستاد راهیان نور حوزههای علمیه اظهار داشت: بیشتر حجم این اعزامها در ایام تعطیلات نوروزی صورت میگیرد که طلاب نیز در کنار دیگر اقشار میتوانند در مناطق جنگی هشت سال دفاع مقدس حضور یابند.حجتالاسلام رضوانی نسب گفت: آخرین کاروان در تاریخ هفتم فروردینماه به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام میشوند و به طور کلی در تاریخ 11 فروردین ماه این دوره از اعزام طلاب به سرزمینهای نور پایان مییابد.وی در پایان تصریح کرد: برنامه اعزام اساتید، طلاب و فضلای حوزه علمیه با همکاری مرکز مدیریت حوزههای علمیه استانهای سراسر کشور صورت میگیرد.

 

تغییر فرماندهی و ارتقای ساختار «فرماندهی پدافند سایبری» سپاه

مهر: علیرضا رحمانی ،سخنگوی «فرماندهی امنیت سایبری» سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از بهبود ساختار مجموعه «فرماندهی پدافند سایبری» و تغییر فرماندهی آن خبر داد و گفت: از این پس «مرکز بررسی جرائم سازمانیافته سایبری» یکی از مراکز زیر مجموعه این فرماندهی خواهد بود.ویدر ادامه افزود: شکلگیری تهدیدهای نوپدید در فضای مجازی در ابعاد موضوعی، فنی-زیر ساختی و فناورانه، و نقشآفرینی کشورهای سلطهطلب در آن، موجبات اتخاذ تصمیم بهبود ساختار و روزآمد کردن آن را فراهم کرد.رحمانی در تشریح جزئیات این ارتقا گفت: بهکارگیری سرویسها و خدمات اینترنتی و رسانههای اجتماعی در همه ابعاد زندگی کاربران و تلاش برای ایجاد اختلال و انحراف در روند طبیعی فعالیتهای کاربران در پوشش فناوری اطلاعات، عرصههای جدیدی از تهدید را پیشروی مرکز بررسی جرائم سازمانیافته باز کرد که منجر به گسترش حوزه مأموریت و روزآمد کردن ساختار و جایگاه این مجموعه شد تا بتواند پاسخگوی نیازهای جامعه حقیقی و مجازی باشد.این مقام مسؤول در فرماندهی امنیت سایبری سپاه ادامه داد: از اینرو «سردار علی فاتح»، فرماندهی این مجموعه را به عهده گرفته و با توجه به تجربیات 7 ساله مرکز بررسی جرائم سازمانیافته سایبری، ساختار این مجموعه را گسترش داده است.

 

تحویل «اس-۴۰۰» به ایران؛ گزینه شماره ۲روسیه

مشرق: روسیه تحویل سامانههای دفاع ضد موشکی «اس-400» به ایران را بعنوان «گزینه شماره 2» در نظر دارد که اگر مقامات تهران با خرید سامانههای «آنتی 2500» به جای موشکهای «اس-300» موافقت نکنند، پیشنهاد آن را مطرح کنند.یک مقام آگاه در سازمان همکاریهای نظامی-فنی روسیه این مطلب را در گفتوگو با روزنامه «کامرسانت» فاش کرده است.روزنامه کامرسانت یادآور شده است که یک مقام آگاه در وزارت امور خارجه ایران گفته است که این پیشنهاد روسیه در جریان مذاکرات «سرگئی شایگو» وزیر دفاع روسیه با «حسن دهقان» همتای ایرانی وی در تهران مطرح و مورد تبادل نظر قرار گرفته است.این مقام روس یادآور شده است که این گزینه برای مقامات تهران بیشتر از موشکهای «آنتی 2500» مورد قبول است، چرا که این سیستم به مراتب پیشرفته تر و دارای ارزش نظامی بیشتری از لحاظ قدرت تدافعی است. البته به گفته وی، طرفهای مذاکره کننده روسی این نکته را بطور قطع گوشزد کردهاند که مسکو تنها در صورتی که طرف ایرانی از پیگیری شکایت خویش از شرکت «راس آبارون اکسپورت» در دادگاههای بین المللی صرفنظر کند، گزینه تحویل موشکهای «اس-400» به ایران را روی میز مذاکره آورده و مورد بررسی قرار خواهند داد.

 

تقویت بنیه دفاعی کشور با اختصاص 1.2 میلیارد دلار ازصندوق توسعه ملی

ایلنا: نمایندگان در نشست علنی نوبت عصر امروز (سهشنبه ۵اسفندماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه ۹۴، تبصره الحاقی ۱۰ماده واحده را که از مواد ارجاعی به کمیسیون تلفیق بود را رسیدگی کرده و با آن موافقت کردند. در جریان رسیدگی به این تبصره الحاقی، نمایندگان ابتدا با اصل این تبصره با ۱۲۵رأی موافق، ۲۰رأی مخالف و ۸رأی ممتنع از مجموع ۱۹۸نماینده حاضر مخالفت کردند. سپس حذف این تبصره الحاقی به رأی گذاشته شد که نمایندگان با حذف آن نیز مخالفت کردند. در ادامه پیشنهاد اصلاح این تبصره از سوی علی لاریجانی رئیس مجلس مطرح شد که براساس این اصلاحیه مبلغ در نظر گرفته شده برای تقویت بنیه دفاعی کشور از یک میلیارد دلار به یک میلیارد و ۲۰۰میلیون دلار افزایش یافت و نمایندگان با این پیشنهاد با ۱۵۱رأی موافق، ۱۲رأی مخالف و ۱۱رأی ممتنع از مجموع ۱۹۹نماینده حاضر موافقت کردند. براساس این تبصره الحاقی؛ مبلغ یک میلیارد و دویست میلیون  دلار یا معادل ریالی آن از صندوق توسعه ملی جهت تقویت بنیه دفاعی در اختیار نیروهای مسلح قرار میگیرد.

 

انتشار کتاب «راهیان نور در کلام رهبری» 

خبرگزاری رسا: کتاب «راهیان نور در کلام رهبری» به کوشش قرارگاه مرکزی راهیان نور ارتش جمهوری اسلامی ایران منتشر شد. در مقدمه این کتاب میخوانیم: «آنچه امروز جوانان ما با این حرکت معنوی و فرهنگی در قالب کاروانهای راهیان نور در میادین دفاع مقدس بدست میآورند در هیچ کتاب و دانشگاهی بدست نخواهد آورد و به همین خاطر مقام معظم رهبری مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس را زیارتگاه خواندند و فرمودند این سنت بسیار ستودنی و حرکت با برکت که از چند سال پیش در قالب کاروان راهیان نور آغاز شده، باید همچنان ادامه یابد.»این کتاب، سخنان مقام معظم رهبری را در باره راهیان نور از بیستم اسفند سال 1375 تا ششم فروردین 1393 در 78 صفحه گرد آورده است.کتاب «راهیان نور در کلام رهبری» را با شمارگان 200 نسخه، در  78 صفحه و مصور انتشارات از سوی فرماندهی قرارگاه مرکزی راهیان نور ارتش جمهوری اسلامی ایران منتشر شده است. گفتنی است، این کتاب در بسته فرهنگی راهیان نور ویژه نوروز ارائه شده است.

 

15 اسفند ناوشکن دماوند به نیروی دریایی ارتش الحاق میشود

فارس: امیردریادار سیاری ،فرمانده نیروی دریایی ارتش ،با اشاره به ساخت ناوهای موشکانداز در دریای خزر اظهار کرد: سال 82 ناو موشکانداز پیکان به نیروی دریای ارتش در دریای خزر الحاق پیدا کرد. وی به الحاق ناوشکن جمهوری اسلامی ایران جماران به نیروی دریایی ارتش در بندرعباس در سال 88 اشاره کرد و افزود: ناوهای ایرانی به پیشرفتهترین فناوری تجهیز شدند. سیاری با بیان اینکه ناوشکن جمهوری اسلامی ایران دماوند در بندر انزلی آماده الحاق به نیروی دریایی ارتش است، تصریح کرد: 15 اسفند ماه جاری ناوشکن دماوند با حضور مسئولان بلندپایه کشوری به نیروی دریایی ارتش در دریای خزر الحاق میشود. سیاری آموزش تمام کارکنان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران را در داخل کشور عنوان کرد و گفت: تعهد، تخصص، ولایتمداری و شهادتطلبی از شاخصهای کارکنان نیروی دریایی ارتش است. فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به وجود بالاترین استانداردهای جهانی در آموزش کارکنان این نیرو، بیان کرد: ناوگان نیروی دریایی ارتش توسط کارکنان آموزش دیده در داخل کشور در آبهای بینالمللی راهبری میشوند.

 

دریادار سیاری از ناوگان شمال بازدید کرد

مشرق: امیر دریادار حبیبالله سیاری به منظور بازدید از منطقه چهارم دریای نیروی دریایی و سخنرانی در یادواره 500 شهید شهرستان صومعهسرا وارد گیلان شد.امیر سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش از ناوگان نظامی شمال کشور در انزلی بازدید کرد.منطقه چهارم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران جزو چهار منطقه اصلی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، مهمترین رکن و شاکله نظامی دریایی در منطقه شمال کشور است.

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار