در پی اتفاقات شب گذشته؛

وزارت اطلاعات ترکیه: کودتا سرکوب شد

سازمان اطلاعات ملی ترکیه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد تلاش برای کودتا در این کشور سرکوب شده و شرایط به حال عادی بازگشته است.
کد خبر: ۹۱۴۹۲
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۲ - 16July 2016

وزارت اطلاعات ترکیه: کودتا سرکوب شد

به گزارش گروه بینالملل دفاع پرس، سخنگوی سازمان اطلاعات ملی ترکیه صبح شنبه در سخنانی که از شبکه تلویزیونی انتیوی پخش شد، گفت مقر این سازمان از سوی یک فروند بالگرد ربوده شده ارتش هدف قرار گرفته است اما این کودتا «خنثی» شده است.

بینالی ییلدریم، نخست وزیر ترکیه نیز، بامداد شنبه گفت شرایط تحت کنترل است و در آسمان آنکارا، پایتخت شرایط پرواز ممنوع اعلام شده است. ییلدریم افزود هلوسی آکار، فرمانده ستاد کل ارتش، و دیگر فرماندهان ارشد هم اکنون کنترل شرایط را در اختیار دارند. خبرگزاری رسمی ترکیه پیشتر گزارش داده بود که آکار گروگان گرفته شده است.

به گزارش رویترز، شبکه تلویزیونی تیآرتی پخش عادی خود را از سر گرفته است. رویترز می افزاید حدود 30 سرباز که به جمع کودتاچیان پیوسته بودند، سلاح های خود را تحویل داده و در میدان تقسیم استانبول خود را تسلیم نیروهای امنیتی کردهاند.

شایان ذکر است از ساعات اولیه بامداد امروز، منابع خبری در ترکیه از کودتا در این کشور و اشغال تمامی ساختمانهای مهم دولتی و تغییر قانون اساسی ترکیه خبر میدهند، این در حالیست که پس از چند ساعت درگیری میان ارتش و هواداران دولت ترکیه، مقامات رسمی در آنکارا شکست کودتا را اعلام کردهاند.

نظر شما
پربیننده ها