اسکای نیوز؛

42 روزنامه‌نگار در ترکیه بازداشت شدند

مقامات ترکیه دستور بازداشت 42 روزنامه نگار را صادر کردند.
کد خبر: ۹۲۸۴۷
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۶ - 25July 2016

42 روزنامه‌نگار در ترکیه بازداشت شدند

به گزارش گروه بین الملل دفاع پرس به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز، در پی کودتای نافرجام در ترکیه مقامات این کشور دستور بازداشت 42 روزنامهنگار را صادر کردند.

بنعلی ییلدیریم نخست وزیر ترکیه تاکید کرد که بیش از 13 هزار نفر شامل 8 هزار و 900  پرسنل نظامی پس از وقوع کودتای نظامی در ترکیه بازداشت شدهاند.

بنعلی ییلدریم گفت: تاکنون بیش از 13 هزار نفر در ارتباط با کودتای نظامی نافرجام دستگیر شدهاند؛ که در استانبول 3 هزار و 879 نفر، در آنکارا 2 هزار و 734 نفر، در ازمیر 197 نفر، در سایر استانها نیز 9هزار و 919 نفر بازداشت شدهاند. بازداشتها همچنان ادامه دارد.

در جریان کودتای نافرجام 15 جولای بیش از 240 نفر کشته و 2 هزار نفر زخمی شدهاند.

در تازهترین تحولات ترکیه نیز هارون کودالاک دادستان کل این کشوراعلام کرد که بیش از یکهزار و 200  نفر از سربازان بازداشت شده پس از کودتای نافرجام نظامی اخیر، آزاد شدهاند.

آزادی این سربازان پس از آن صورت گرفته است که سرکوب مخالفان پس از کودتای 15جولای توسط مقامهای ترکیه، با انتقادات وسیع بینالمللی روبرو شده است.

تاکنون دهها هزار نفر در ترکیه در ارتباط با این کودتا بازداشت شدهاند و این اقدام آنکارا با انتقاد بینالمللی روبرو شده است. ترکیه روز پنجشنبه وضعیت فوقالعاده به مدت سه ماه اعلام کرده و اجرای کنوانسیون حقوق بشر اروپا را به حالت تعلیق درآورده است.

انتهای پیام/411

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار