در پی کودتای ناکام صورت گرفت؛

بازداشت 103 ژنرال ارتش ترکیه

رسانه‌های ترکیه اعلام کردند که مسئولان این کشور 103 تن از ژنرال‌های ارتش را در پی کودتای ناکام در این کشور بازداشت کردند.
کد خبر: ۹۱۹۲۱
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۳ - 18July 2016

بازداشت 103 ژنرال ارتش ترکیه

به گزارش گروه بین الملل دفاع پرس به نقل از شبکه خبری الجزیره، رسانههای ترکیه اعلام کردند که مسئولان این کشور 103 تن از ژنرالهای ارتش را در پی کودتای نافرجام در این کشور بازداشت کردند.

همچنین یک مقام ارشد امنیتی ترکیه اعلام کرد: دولت 8 هزار نیروی پلیس را در سراسر این کشور از جمله در استانبول و آنکارا برکنار کرد.

یک مقام بلندپایه ترکیه اعلام کرد: برخی از نظامیان بلندپایه نظامی که در کودتا شرکت کرده بودند به خارج فرار کردهاند.

وزارت خارجه ترکیه روز یکشنبه اعلام کرد: در جریان کودتای نافرجام اخیر در این کشور حداقل 290 نفر کشته و بیش از یکهزار و 400 نفر دیگر زخمی شدهاند.

پیش از این اعلام شده بود که دستگاه قضایی ترکیه یکهزار و 745 قاضی این کشور را به اتهام دست داشتن در کودتا بازداشت کرد. خبر بازداشت این تعداد قاضی در ترکیه در حالی اعلام میشود که عصر روز شنبه سیستم قضایی این کشور اعلام کرده بود که به دنبال اقدام برای کودتا علیه این کشور، 2 هزار و 745 قاضی ترکیهای را برکنار کرده است.

سه روز پیش شماری از نظامیان ترکیه علیه دولت این کشور اعلام کودتا کردند و با به دست گرفتن تعدادی جنگنده و بالگرد مقر پارلمان، ستاد مشترک ارتش  و وزارت دفاع ترکیه را هدف حملات خود قرار دادند.

نظر شما
پربیننده ها