واکنش روسیه به تهدیدات امریکا؛

اجازه مداخله نظامی در سوریه را نمی دهیم

وزیر خارجه روسیه طی سخنانی در واکنش به تهدیدات مقامات امریکایی گفت: اجازه نمی دهیم شورای امنیت مجوز مداخله نظامی در سوریه را صادر کند.
کد خبر: ۱۱۷۶۴
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۵ - 17February 2014

اجازه مداخله نظامی در سوریه را نمی دهیم

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از راشا تودی، "سرگی لاوروف" در واکنش به اظهارات اخیر "مک کین" سناتور تندرو و برخی دیگر مقامات امریکایی در مورد امکان مداخله نظامی امریکا در سوریه گفت: روسیه اجازه نخواهد داد هیچ کشوری به واسطه شورای امنیت در سوریه مداخله نظامی کند.

این اظهارات لاوروف در واکنش به سخنان اخیر مک کین اعلام شده که تهدید کرده است در صورت شکست مذاکرات ژنو امکان مداخله نظامی امریکا در سوریه وجود دارد.

وزیر خارجه روسیه با بیان اینکه روسیه همچنان متعهد است که مشارکت دولت سوریه را در مذاکرات ژنو تضمین کند افزود: برخی گروه های مخالفان همچنان حاضر به مشارکت در مذاکرات صلح هستند و هیچ جایگزینی برای این مذاکرات وجود ندارد. لاوروف در این رابطه بار دیگر تاکید کرد راهکار دیپلماتیک و سیاسی تنها روش حل بحران سوریه است.

وی همچنین با انتقاد از محافل سیاسی و رسانه ای غربی گفت: هر چند برخی تلاش دارند همه مسئولیت کشتارها در سوریه را به گردن دولت این کشور بیاندازند ولی روسیه اجازه نمی دهد هیچ تصمیمی در شورای امنیت مبنی بر اجازه مداخله نظامی در سوریه اتخاذ شود.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار